Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flits flitst 3x kort en dan ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • flits flitst 3x kort en dan ...

    Ik zal al beginnen met te zeggen dat ik een beginnende beginner flitser amateur ben

    Ik ben een beetje aan het experimenteren met m'n Nikon D7000 en SB-700 flits.
    Is het normaal dat wanneer ik de ontspanknop indruk, de flits 3x heel kort flitst en dan pas de foto met flits wordt gemaakt ?

  • #2
    Re: flits flitst 3x kort en dan ...

    ik vermoed dat je SB-700 op je toestel staat en je toestel al dan niet in automatische stand?

    op het 1ste zicht aan je uitleg te lezen, vermoed ik dat dit de TTL-voorflitsen zijn
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: flits flitst 3x kort en dan ...

      Flits staat inderdaad op toestel, ja en in TTL modus.

      Comment


      • #4
        Re: flits flitst 3x kort en dan ...

        dan lijkt dit me logisch en zijn dit de voorflitsen om deels de lichtmeting te gaan doen en vnl om ervoor te zorgen dat de mensen hun ogen open zijn bij de effectieve flits omdat mensen onbewust veelal hun ogen dichtknijpen bij het flitsen
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: flits flitst 3x kort en dan ...

          Ok, aanvaardbare uitleg

          Maar er gaat dan wel veel tijd verloren tussen het moment dat je wil afdrukken en het moment dat de eigenlijke foto gemaakt wordt hé ?

          Comment


          • #6
            Re: flits flitst 3x kort en dan ...

            wat is veel?

            lees beide handleidingen eens en je komt er wel.

            op dtowntv staan er ook een paar schoon video's (wel ergens in't begin episode 4,5,6,7 en 8 denk ik)
            nikon stuff

            Comment


            • #7
              Re: flits flitst 3x kort en dan ...

              Dit lijken mij de "voorflitsen" van de rode ogen stand. Als er op je camera een oogje staat naast het flits pictogram(bliksemschichtje) staat deze aan. Als je de flits instelling veranderd naar gewoon flits (of slow of rear) wordt de foto meteen gemaakt.

              Comment


              • #8
                Re: flits flitst 3x kort en dan ...

                Goh ja, wat is veel, een seconde ongeveer, ietsje méér ?

                Ik ga eens zien of ik geen mini-workshops vind ivm fotograferen met flits.
                Al doende leert men (ik toch) beter dan al lezend

                Comment


                • #9
                  Re: flits flitst 3x kort en dan ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Bart_P Bekijk bericht
                  Dit lijken mij de "voorflitsen" van de rode ogen stand. Als er op je camera een oogje staat naast het flits pictogram(bliksemschichtje) staat deze aan. Als je de flits instelling veranderd naar gewoon flits (of slow of rear) wordt de foto meteen gemaakt.
                  Inderdaad, dat zou de reden kunnen zijn. Want ik had al de indruk dat hij een tijdje geleden die 3 voorflitsen niet gaf, en nu plots wel, sinds ik die instelling gewijzigd had.
                  Ik kijk het vanavond eens na

                  Comment


                  • #10
                    Re: flits flitst 3x kort en dan ...

                    de TTL-meetflisten zijn maar een fractie van een seconde voor de uiteindelijke flits.
                    Als je de flitsen duidelijk kunt onderscheiden en er is een vertraging voor de uiteindelijke foto kan genomen worden, dan heb je op je toesten de "Roden ogen reductie" stand geactiveerd.
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                    Comment


                    • #11
                      Re: flits flitst 3x kort en dan ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                      en vnl om ervoor te zorgen dat de mensen hun ogen open zijn bij de effectieve flits omdat mensen onbewust veelal hun ogen dichtknijpen bij het flitsen
                      neen hoor! 't is omgkeerd... met weet immers niet wanneer de flits komt, het is net deze voorflitsen, zoals bij CLS die de mensen hun ogen laten sluiten!
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment


                      • #12
                        Re: flits flitst 3x kort en dan ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
                        neen hoor! 't is omgkeerd... met weet immers niet wanneer de flits komt, het is net deze voorflitsen, zoals bij CLS die de mensen hun ogen laten sluiten!
                        bedoelde ik hoor koen

                        de voorflitsen doen de mensen hun ogen op voorhand knipperen / toedoen zodat deze open zijn op het latere tijdstip als de flits zelf voor de foto afgaat
                        Website: http://www.svisimaging.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: flits flitst 3x kort en dan ...

                          ... Hoe dan ook, de reden was wel degelijk de rode-ogen knop
                          Ik heb de camera nu enkel op het bliksemtje gezet en nu flits hij direct, zonder voorflitsen.
                          Bedankt in elk geval

                          Comment


                          • #14
                            Re: flits flitst 3x kort en dan ...

                            Mooi dat het opgelost is.

                            Rode ogen reductie heeft overigens niets met het knipperen van de ogen te maken. Door de voorflitsen vernauwen de pupillen zich waardoor de kans op rode ogen verminderd wordt.
                            Website: http://www.circlepics.nl
                            Flickr: https://www.flickr.com/photos/29852623@N07/

                            Comment

                            Working...
                            X