Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de Ramboepeople dwalend in het bamboewoud

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • de Ramboepeople dwalend in het bamboewoud

    Ik heb zomaar een titel gekozen om het spannend te maken.
    Maar het gaat nog steeds om die schaduwbeelden te projecteren op aanvaardbare achtergronden.
    Hier bamboewoud.
    Ik hoop dat julie het mogen. Ik heb er speciaal ruis aan toegevoegd dus geen fout van de foto. Reden : Ik vind dat mysterieus en kunstzinnig.

    1.


    2. minder grote crop en ingekaderd zoals het zou moeten zijn


    3. met zwarte kader

    Last edited by Loeky; 7 juni 2012, 20:33.

  • #2
    Re: de Ramboepeople dwalend in het bamboewoud

    Een foto kan je dit niet meer noemen maar als collage/kunstwerkje kan ik dit wel smaken
    If today was perfect, there would be no need for tomorrow.

    Comment


    • #3
      Re: de Ramboepeople dwalend in het bamboewoud

      Best wel een mooi kunstwerkje voor aan mijn muur!


      Hoeveel tijd spendeer je daar aan om dat zo te krijgen?
      Touch the Earth...Gently
      www.passionsenfrance.com

      Comment


      • #4
        Re: de Ramboepeople dwalend in het bamboewoud

        de 2de vind ik heel

        Comment


        • #5
          Re: de Ramboepeople dwalend in het bamboewoud

          Bedankt voor het waarderen van mijn kunstwerk.

          Toch heb ik een vraag die aan me knaagt in verband met dit : ik neem het je niet kwalijk hoor, We zijn even goede forumvrienden. Ik weet immers, dat er velen zo hierover denken maar toch, ik wil het even aanhalen.

          Een foto kan je dit niet meer noemen
          Ik wou wel eens willen weten het Waarom ?

          Het gaat hier immers over twee samengevoegde foto's en toegevoegde bewerkingen zoals zw maken, nascherpen, hooglichten toepassen, contrast en ruis toevoegen.

          Was mijn foto meer foto, had ik verteld dat ik de bamboestokken gefotografeerd had terwijl er mensen hun schaduwen hierop wierpen, gepaardgaande met dezelfde bewerkingen ? Dat had ik kunnen doen, maar zie er het nut niet van in, de meerwaarde zou zijn dat ik een leugen zou verteld hebben.

          Bovendien wat is het verschil als ik een foto maak, merk dat mijn wolkendek omwille van het slechte weer niet aantrekkelijk is en voeg er een andere wolkendek hieraan toe ? Niemand zou het merken als ik het niet eerlijk zou opbiechten. Zo kan je ettelijk vele kleine dingetjes eraan toevoegen zonder dat je het zou merken, toch niet, als je de plaats niet kent. Wat dan als ik iets uit mijn foto wegneemt, omdat het een storend element is, is mijn foto dan nog wel degelijk een foto, het komt immers niet meer overeen met wat je ziet.

          Nu wat dan met een fotografische schilder ? Die schildert wel degelijk met kwast en verf en bij de afwerking denk je voor een foto te staan.
          Geloof me je ziet het verschil niet.
          Ik heb het ooit zelf met eigen ogen aanschouwd. En hadden de artiesten het ons niet verzekerd dat het wel degelijk geschilderd was had ik het nooit als schilderwerk aanvaard. Die schilder was er werkelijk heel goed in.
          Dat noemen ze fotografisch schilderen. Zelf de glans was eraan toegevoegd.

          Nu is die man dan geen schilder meer omdat zijn werk op een foto lijkt ? Is ie dan een fotograaf zonder fototoestel ?

          Ik denk dat een foto een fotogenoemd mag worden zolang er een fototoestel eraan toegepast wordt en een schilderwerk, een schilderwerk als er weldegelijk, verf en kwast eraan te pas komt.

          Maar wat als er met fotoshop bijgeschilderd wordt ? Ook dat wordt veel gedaan, ook door de profesionelen. Is zijn werk dan geen foto meer ? Al zal hij het je niet vertellen. Je aanschouwd gewoon het beeld dat ie gemaakt heeft. Je vindt het al dan niet mooi.

          Een collage is iets moeilijker want het is een mes dat langs twee kanten snijdt. Kan toegepast worden in schilder als fotografiewerk. De term wordt trouwens door beiden gebruikt om aan te tonen welke verrichtingen er werd gebruikt maar ook dit laatste wordt ook aanvaard in beide praktijken.

          Ik kan me vergissen, maar toch... ik wou dit toch even melden.

          Comment


          • #6
            Re: de Ramboepeople dwalend in het bamboewoud

            prachtige update,
            ik zou het wel willen, maar ik vrees dat die hier niet zou passen aan onze muur, wegens grijze muur
            ik probeer...
            mijn Fijsboecq en mijn flickr

            Comment


            • #7
              Re: de Ramboepeople dwalend in het bamboewoud

              Oorspronkelijk geplaatst door KVM77 Bekijk bericht
              Een foto kan je dit niet meer noemen maar als collage/kunstwerkje kan ik dit wel smaken
              En hoeveel foto's, die waarschijnlijk meer bewerkingen hebben gehad dan deze, misschien minder opvallend, zouden er hier niet verschijnen?
              Je hebt een bepaalde richting gekozen, Loeky, en dat is op zichzelf al een goede beslissing. Herkenbaar zijn. Mensen die een foto zien en zeggen: " Kijk daar een Loeky ".
              Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

              Comment


              • #8
                Re: de Ramboepeople dwalend in het bamboewoud

                Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
                Mensen die een foto zien en zeggen: " Kijk daar een Loeky ".
                wat een eer
                ik probeer...
                mijn Fijsboecq en mijn flickr

                Comment


                • #9
                  Re: de Ramboepeople dwalend in het bamboewoud

                  Voor mij een foto met toegevoegde artistieke waarde. Knap.
                  Luc

                  Comment


                  • #10
                    Re: de Ramboepeople dwalend in het bamboewoud

                    Kader rond de foto vind ik niet mooi, maar dat neemt niet weg dat ik de inhoud ervan subliem prachtig vind.

                    ik zou er een zwart subtiel kader rond steken, maar hier praten we dan weer over persoonlijke smaak.

                    foto kan voor mij direct naar een gallerij.

                    mvg david

                    Comment


                    • #11
                      Re: de Ramboepeople dwalend in het bamboewoud

                      Bedankt aan allen. Och KVM77 bedoelde het ook niet slecht. Zo nam ik het ook niet op, maar het bracht me even van mijn stuk en ik stelde me echt een serieuze vraag nl. wat hield dan een foto in.

                      @ Annemarie :
                      Hoeveel tijd spendeer je daar aan om dat zo te krijgen
                      Nou het hangt ervan af of ik het al dan niet nieuw voor me is. Voor het eerste (klimmend ventje) daar heb ik wel 2 dagen aan gewerkt. Maar niet heel de dag he. (uur niet in oog gehouden)
                      Voor de bamboe mensen kan je wel 3 of 4 uren tellen. Maar nu vlot het beter, ik denk dat ik nu er een uur overdoe. Het moeilijkste is het losmaken van de schaduwbeelden en het juiste decor vinden.

                      voor Trsh : een zwarte kader errond, ik hoop dat ie subtiel genoeg is.

                      @ NoekelMi : misschien past deze zwarte kader beter voor je grijze muur.

                      Comment

                      Working...
                      X