Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 70-200 f4 of sigma 70-200 f2.8??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 70-200 f4 of sigma 70-200 f2.8??

    Hoi iedereen,

    Ik heb een groot probleem met het kiezen tussen deze twee.
    Ik trek voornamelijk sportfotografie en af en toe een concert.
    Nu, ik geraak niet wijs uit alle andere topics over deze lenzen.
    Kan iemand me een beetje raad geven omtrent wat voor lens ik moet kiezen.
    Heb een budget van 450 euro, dit even ter informatie.
    Beide lenzen zijn dan wel zonder stabilisatie, vanwege het budget.

    Heb al wel goede resultaten bekomen in het donker met 55-250 mm lens maar dit wel met een hoge iso en deze wil ik naar beneden.

    Jullie zijn alvast bedankt voor de goede raad.

  • #2
    Re: Canon 70-200 f4 of sigma 70-200 f2.8??

    Donker...ISO naar beneden....dan ga je voor de f2.8, want van f2.8 tot aan f4 is de Sigma beter als de Canon
    Mijn objectieven zijn all round...

    Comment


    • #3
      Re: Canon 70-200 f4 of sigma 70-200 f2.8??

      Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
      Donker...ISO naar beneden....dan ga je voor de f2.8, want van f2.8 tot aan f4 is de Sigma beter als de Canon
      Dat zal dan toch van de body afhangen en dat is een onbekende in deze vergelijking.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 70-200 f4 of sigma 70-200 f2.8??

        Als ik het goed begrepen heb zal het weinig afhangen van de body aangezien de Canon geen diafragma groter dan F/4 heeft, zal ze zeer weinig kunnen presteren tussen de 2.8 en de 4...
        Of sla ik de bal mis jeroen?
        Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

        Comment


        • #5
          Re: Canon 70-200 f4 of sigma 70-200 f2.8??

          Oorspronkelijk geplaatst door Muse Bekijk bericht
          Als ik het goed begrepen heb zal het weinig afhangen van de body aangezien de Canon geen diafragma groter dan F/4 heeft, zal ze zeer weinig kunnen presteren tussen de 2.8 en de 4...
          Of sla ik de bal mis jeroen?
          Muse, de iso hangt wel van d body af hé, tekeningske ?

          Comment


          • #6
            Re: Canon 70-200 f4 of sigma 70-200 f2.8??

            Met een budget van 450 euro kunt u wellicht een tweede hands f/4.0 kopen.
            Een f/2.8 mag u vergeten.
            Scherpe foto's op 200mm met een lange sluitertijd zonder IS zullen ook uitzonderlijk zijn.


            Grtz, RF
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 70-200 f4 of sigma 70-200 f2.8??

              @Muse...exact wat ik bedoel.

              @Zappa, ondanks dat de kwaliteit van hoge ISO waarden afhankelijk van de body is, is dat in deze vraag niet van belang. TS wil werken met een lagere ISO als dat hij nu doet met dezelfde body (met een budget van 450 ga je ook niet direct een body vinden die beter zal presteren in de ISO's)...zoekt hiervoor een lichtsterker objectief...immers met een groter diafragma kan met een gelijke sluitertijd de ISO naar beneden. De body doet hier niets mee...of ik moet een body gemist hebben die op miraculeuze wijze de driehoek van diafragma, sluiter en ISO weet te omzeilen?

              De body is in vraagstelling van TS dus niet relevant, omdat TS niet vraagt om technisch advies hoe zijn ISO omlaag te brengen, maar vraagt welk objectief hier het meest geschikt voor is.

              @Red Falcon...een Sigma 70-200 f2.8 moet voor 450 zeker te vinden zijn. Heb ze zelfs al voor 350 de tweedehands markt zien paseren...heb de mijne zelfs voor 250/275 verkocht...in 2009. Nieuw kosten deze nog maar iets over de 600 euro, vandaar.



              Kanttekening is wel dat het mogelijk is (ik kan dit niet bevestigen/noch ontkrachten) dat de AF van de Canon beter zal presteren in low light situaties, waardoor ondanks het kleinere verschil in de ISO waarden, de Canon toch een betere keuze is)...maar uit ervaring weet ik wel dat zelfs f2.8 soms niet voldoende is op concerten en lichtsterkte daar altijd mijn voorkeur zal hebben.
              Mijn objectieven zijn all round...

              Comment


              • #8
                Re: Canon 70-200 f4 of sigma 70-200 f2.8??

                Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                Muse, de iso hangt wel van d body af hé, tekeningske ?
                De iso hangt nooit af van de body, maar van de hoeveelheid licht en de lens.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 70-200 f4 of sigma 70-200 f2.8??

                  @Zappa: Het is een Canon 60D, al vind ik dat deze geen goede ruis onderdrukking heeft.
                  Last edited by aperture; 6 juni 2012, 18:47.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 70-200 f4 of sigma 70-200 f2.8??

                    Als je kan...ruisonderdrukking in de camera afzetten en later pas toepassen met goede ruisonderdrukkings software. Geeft (veel) betere resultaten als "in camera".
                    Mijn objectieven zijn all round...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 70-200 f4 of sigma 70-200 f2.8??

                      Jeroen, ik moest duidelijker geweest zijn, ik doelde op Canon.


                      Grtz, RF
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 70-200 f4 of sigma 70-200 f2.8??

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Jeroen, ik moest duidelijker geweest zijn, ik doelde op Canon.


                        Grtz, RF
                        Dat vermoeden had ik al En die ga je op een eerlijke manier zéker niet vinden aan 450 nee...denk aan het dubbele nog niet
                        Mijn objectieven zijn all round...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 70-200 f4 of sigma 70-200 f2.8??

                          Zoek 's voor canon 80-200 2.8L of haar nick zijnde drainpipe, tweedehands enorm goede "oude" L-lens die enorm goed prestereerd, ze mag fier naast de huidige 70-200's staan en het is een nek aan nek-race wat prestaties betreft. Kwa kleuren moeten de huidige zelfs versie II IS de duimen leggen voor dit oude juweeltje EN ... te vinden binnen uw budget! Vandaag nog één op ebay zien gaan voor 416 euro http://www.benl.ebay.be/itm/13070561...84.m1423.l2649

                          Wij hebben er hier zoéén, een schitterende lens gewoon die prachtig presteerd!
                          Webstek in opbouw

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 70-200 f4 of sigma 70-200 f2.8??

                            ja ik kan er nergens een vinden, had die op ebay daarstraks ook zien staan
                            groeten

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 70-200 f4 of sigma 70-200 f2.8??

                              Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
                              Muse, de iso hangt wel van d body af hé, tekeningske ?
                              Ja Zappa, dat tekeningske moogt ge zeker eens maken...
                              Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

                              Comment

                              Working...
                              X