Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Red and blue (Nugget Point)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Red and blue (Nugget Point)

    45min na http://forum.belgiumdigital.com/f40/...nt-419947.html, nog steeds 25min vóór zonsopgang...






    UPDATE : na terechte opm van Jos82, de vuurtoren rechtgeduwd


    Last edited by Dama; 7 juni 2012, 00:48.
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

  • #2
    Re: Red and blue (Nugget Point)

    Jawadde ! Die wou ik zelf gemaakt hebben...
    Greetz, Kariboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

    Comment


    • #3
      Re: Red and blue (Nugget Point)

      Nog straffer (betere compo en detail) dan vorige.
      Ik geef mijn maximum score
      Mvg,
      Eddy
      Smaken verschillen

      Comment


      • #4
        Re: Red and blue (Nugget Point)

        Goed dat je ze in deze volgorde post, want deze is toch nog beter voor mij omwille van de voorgrond en het feit dat de wolken zowel herkenbaar zijn als nog beweging vertonen
        D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
        500px FaceBook

        Comment


        • #5
          Re: Red and blue (Nugget Point)

          Ook heel erg mooi, voor mijn gevoel staat het vuurtorentje scheef, echter als je de horizon ziet staat die weer perfect recht.
          Lucht is wel echt heel gaaf hier.
          Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
          MIJN WEBSITE

          Comment


          • #6
            Re: Red and blue (Nugget Point)

            indrukwekkende lokatie .
            persoonlijk zou ik een stukje boven weglaten (tot de helft van die 2 bovenste donkere wolkjes) ; door het fading effect wordt mijn blik toch iets teveel uit het beeld getrokken .
            de inkomende lijn vd weg leid je naar het hoofdonderwerp (rustpunt) dan komt het interessante deel vd lucht , sluit je die een beetje meer af verplicht je je blik om terug te keren naar het hoofdonderwerp .
            Creativiteit is wanhoop van de betere soort.

            http://shantiguru.1x.com

            Comment


            • #7
              Re: Red and blue (Nugget Point)

              Heel mooi. Vond bij de vorige de voorgrond zo donker.
              Z9 • Z 14-24/2.8 • Z 70-200/2.8 VR • 105/2.8 macro • 105mm 1.4 • SB900 • NiSi • Gitzo

              Comment


              • #8
                Re: Red and blue (Nugget Point)

                ik vind deze eigenlijk een veel betere foto. een veel betere compo en nog steeds die prachtige lucht.

                greets,

                Jeroen

                Comment


                • #9
                  Re: Red and blue (Nugget Point)

                  Oorspronkelijk geplaatst door jeroenaerts Bekijk bericht
                  ik vind deze eigenlijk een veel betere foto. een veel betere compo en nog steeds die prachtige lucht.

                  greets,

                  Jeroen
                  Vind ik ook. Sowieso getuigen beide foto's van de fotografische talenten van Dama, maar deze vind ik ook beter door de compo. Heel knap!
                  Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Red and blue (Nugget Point)

                    Oei wat is er met de wolken gebeurd ?
                    nikon coolpix s9100

                    Comment


                    • #11
                      Re: Red and blue (Nugget Point)

                      Een vraagje..
                      Hoe komt het dat alles scherp is behalve het bovenste gedeelte in de lucht?
                      Die Zon en alles eronder goed scherp en de rest bewogen....
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

                      Comment


                      • #12
                        Re: Red and blue (Nugget Point)

                        Amai, weeral zo een prachtig beeld!
                        Met de wolken heb ik helemaal geen probleem, deze zorgen voor wat dramatiek in het beeld (in mijn ogen dan toch )
                        Jannes Bollen
                        Website / Facebookpagina

                        Comment


                        • #13
                          Re: Red and blue (Nugget Point)

                          Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                          Oei wat is er met de wolken gebeurd ?
                          Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                          Een vraagje..
                          Hoe komt het dat alles scherp is behalve het bovenste gedeelte in de lucht?
                          Die Zon en alles eronder goed scherp en de rest bewogen....
                          Hoe dichter bij de wolken, hoe sneller ze schijnbaar bewegen !
                          Een auto rijdt door het beeld aan 120 per uur :
                          a. Eenmaal heel ver in het beeld (je staat ver van de weg) - aan 1/30 sec. sluitersnelheid : de auto = scherp !
                          b. Een tweede maal heel dichtbij (je staat aan de rand van weg) - aan 1/30 sec. sluitersnelheid : de auto = een veeg door je beeld !
                          Iemand die sterk is in fysica zal het allemaal mooier kunnen uitleggen, maar ik ben nogal 'plastisch' opgevoed !

                          Net door dit effect, vind ik dit een heel speciaal beeld !!!
                          Greetz, Kariboe
                          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Red and blue (Nugget Point)

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe Bekijk bericht
                            Hoe dichter bij de wolken, hoe sneller ze schijnbaar bewegen !
                            Een auto rijdt door het beeld aan 120 per uur :
                            a. Eenmaal heel ver in het beeld (je staat ver van de weg) - aan 1/30 sec. sluitersnelheid : de auto = scherp !
                            b. Een tweede maal heel dichtbij (je staat aan de rand van weg) - aan 1/30 sec. sluitersnelheid : de auto = een veeg door je beeld !
                            Iemand die sterk is in fysica zal het allemaal mooier kunnen uitleggen, maar ik ben nogal 'plastisch' opgevoed !

                            Net door dit effect, vind ik dit een heel speciaal beeld !!!
                            Greetz, Kariboe
                            dat had ik ook wel door, maar ik vind het niet mooi ....als dat al mag
                            nikon coolpix s9100

                            Comment


                            • #15
                              Re: Red and blue (Nugget Point)

                              Schitterend beeld Danny! Ik vind hem een pak beter dan je vorige versie!
                              [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                              Comment

                              Working...
                              X