Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

28-135 blijft hangen bij uitzoomen ?!?!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 28-135 blijft hangen bij uitzoomen ?!?!

    Ik heb al een tweetal weken een nieuwe 28-135 IS lens (eerste moeten binnendoen door constant Error 01).
    Nu heb ik iets dat ik in de twee weken nog niet gevoeld heb : wanneer ik op een object inzoom is er geen probleem, als ik uitzoom en ik kom rond focal 35mm (ongeveer) blijft de lens percies hangen en ik moet blijkbaar iets sterker aan de lens draaien om dit punt voorbij te gaan (dit gebeurt dan altijd met een klein hoorbaar "click" geluid). Wanneer de lens verticaal is dan heb ik dit probleem niet. Horizontaal dus wel : het is precies dat door het gewicht van de lens er rond 35mm een element van de lens tegen een andere schuurt. Ik ben blijkbaar "gedoomed" met de 28-135 lenzen
    Help .... Iemand een idee ?
    Een fototoestel (van zwart plastiek :D)

  • #2
    Zowel verticaal naar beneden als naar boven niet?

    Comment


    • #3
      Wanneer ik de lens verticaal naar boven en naar beneden hou hoor ik nog altijd een clickend geluid als ik juist voorbij 35mm kom maar hij blijft percies minder "hangen" (geen schuren). Als ik hem opnieuw horizontaal hou, heb ik opnieuw het probleem.
      Na een beetje meer testen is het probleem nu een beetje veranderd : waneer ik de lens uitzoom krijg ik nog dat clickend geluid maar de lens blijft niet meer haperen, waneer ik de lens dat wel opnieuw inzoom dan krijg ik opnieuw een clickend geluid (een beetje harder) en blijf de lens wel haperen.
      Voor de rest werkt de lens perfect, maar ik ben wel ongerust
      Een fototoestel (van zwart plastiek :D)

      Comment


      • #4
        Ik zou het alleszins schriftelijk melden en vragen of dit schadelijk is voor de lens, en of verder gebruik een gevaar oplevert.

        Comment


        • #5
          Ik denk dat er iets niet pluis is met het zoommechanisme. Als je echt een soort klik voelt, moet er volgens mij iets kapot zijn gegaan.
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #6
            Originally posted by BrunoG
            spijtig voor een lens van een week oud grrrrr
            Proberen een vervanglens te krijgen ipv 'herstelling'...

            Comment

            Working...
            X