Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aangemeerd...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aangemeerd...

    Nog eentje...OOK Klassiek..






    Update van onze vriend Citychrome er effe duidelijk bijgeplaatst...

    Last edited by Jacobs Pascal; 5 juni 2012, 17:48.
    Mvg, Pascal,Schoonspikke
    Als je schiet..schiet dan raak!
    500 PIXHuawei P30 PRO

  • #2
    Re: Aangemeerd...

    wel een knappe klassieke opname... moet kunnen en is ook heel natuurlijk
    nikon coolpix s9100

    Comment


    • #3
      Re: Aangemeerd...

      ook hier zou ik er, net als in de vorige, een pak saturatie bijgooien en een beetje minder geel dan. Lucht wordt blauwer, het groen frisser...
      mijn gedacht...
      facebook

      500px

      Comment


      • #4
        Re: Aangemeerd...

        Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
        ook hier zou ik er, net als in de vorige, een pak saturatie bijgooien en een beetje minder geel dan. Lucht wordt blauwer, het groen frisser...
        mijn gedacht...
        IK weet niet wat je bedoeld maar is het gras niet fris genoeg misschien?
        Mvg, Pascal,Schoonspikke
        Als je schiet..schiet dan raak!
        500 PIXHuawei P30 PRO

        Comment


        • #5
          Re: Aangemeerd...

          Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
          IK weet niet wat je bedoeld maar is het gras niet fris genoeg misschien?
          jawel, maar ik zou zelf nog wat meer punch in de plaat steken (persoonlijke smaak uiteraard) omdat ik de kleurcontrasten hier wel mooi vind (blauw, groen, bruin)
          Ik bedoel dus zoiets (enkel WB en saturatie aangepast): klik
          laat maar weten als de link weg moet...
          facebook

          500px

          Comment


          • #6
            Re: Aangemeerd...

            Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
            jawel, maar ik zou zelf nog wat meer punch in de plaat steken (persoonlijke smaak uiteraard) omdat ik de kleurcontrasten hier wel mooi vind (blauw, groen, bruin)
            Ik bedoel dus zoiets (enkel WB en saturatie aangepast): klik
            laat maar weten als de link weg moet...
            Geen slechte update maar ik wilde toch persoonlijk het natuurlijk karakter behouden.
            En in die update van jou vind ik het net iets te ver...
            Maar in ieder geval bedankt om de moeite te doen.
            Zal een kijken wat ik kan doen.
            Mvg, Pascal,Schoonspikke
            Als je schiet..schiet dan raak!
            500 PIXHuawei P30 PRO

            Comment


            • #7
              Re: Aangemeerd...

              Knappe plaat
              en het groen vind ik nu al net iets naar giftig neigen, die update is zeker té op dat gebied voor mij dan toch
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: Aangemeerd...

                Een prima scene, maar de omstandigheden werken niet goed mee. De lucht heeft te weinig kleur en detail, het water is net iets te onrustig.

                Dit lijkt me de moeite waard om nog eens te proberen, liefst op een vroeger tijdstip met beter licht, betere wolken, en minder wind. In dat geval zou ik een paar laarzen aantrekken, twee stappen naar links nemen en iets dichter op de boomstam kruipen met de camera in verticale positie. Als ik de linkerhelft even wegdenk, dan heb je een heel mooie compacte compositie. Het is maar een idee.

                De originele versie vind ik overigens prettiger om naar te kijken dan de verzadigde, maar ik begrijp de poging.
                Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

                Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

                Comment


                • #9
                  Re: Aangemeerd...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Marsel van Oosten Bekijk bericht
                  Een prima scene, maar de omstandigheden werken niet goed mee. De lucht heeft te weinig kleur en detail, het water is net iets te onrustig.

                  Dit lijkt me de moeite waard om nog eens te proberen, liefst op een vroeger tijdstip met beter licht, betere wolken, en minder wind. In dat geval zou ik een paar laarzen aantrekken, twee stappen naar links nemen en iets dichter op de boomstam kruipen met de camera in verticale positie. Als ik de linkerhelft even wegdenk, dan heb je een heel mooie compacte compositie. Het is maar een idee.

                  De originele versie vind ik overigens prettiger om naar te kijken dan de verzadigde, maar ik begrijp de poging.
                  Marcel bedankt om te reageren.
                  Ik weet dat het overdag niet makkelijk is om sfeer te krijgen die je op latere of vroegere tijdstippen kan vastleggen.
                  Ik ga dikwijls wandelen aan dit meer gewoon om even de benen te strekken.
                  Dan neem ik uiteraard overal mijn toestel mee...Ik was ook niet echt van plan om foto's te maken met voorbedachte rade...als je begrijpt wat ik bedoel.
                  Ben al zo thuis aan dit meer dat ik er al een paar duizenden heb op zitten.
                  Maar een verkennings tocht zoals deze zal zeker van pas komen om nog eens terug te gaan.
                  Ondertussen is dit een ideale plaats om zonsondergangen te fotograferen omdat ik al jaar en dag weet waar er de zon op of ondergaat.
                  Bedankt voor je reactie.
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aangemeerd...

                    Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                    En in die update van jou vind ik het net iets te ver...
                    nu ik op mijn thuisscherm kijk is het groen van mij idd wat té..but you catch my drift...
                    facebook

                    500px

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aangemeerd...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
                      nu ik op mijn thuisscherm kijk is het groen van mij idd wat té..but you catch my drift...
                      Je hebt zelfs mijn layer Shaduw blauw gemaakt.

                      I get your point.
                      Maar je ziet hoe moeilijk het is om van een foto die natuurlijk gemaakt is even iets toe te voegen wat er niet is normalitair...
                      Mvg, Pascal,Schoonspikke
                      Als je schiet..schiet dan raak!
                      500 PIXHuawei P30 PRO

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aangemeerd...

                        Toch ook geen verkeerde foto hoor.
                        Voor mij hoeft het niet altijd rond het gouden of blauwe uur te zijn. Overdag kan soms ook mooie foto`s opleveren.

                        Zou zelf misschien hier de lucht nog iets doordrukken.
                        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                        MIJN WEBSITE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aangemeerd...

                          Ik ga zeker voor de originele versie...

                          De kracht van een foto gaat uit van het licht, de kleur en de compositie... Hier is enkel het 2e min of meer aanwezig...

                          Bovendien is de helft van de foto een saaie lucht...

                          Als ik de toedracht van deze foto lees, zou ikzelf hem niet in SC zetten... (lees goed he, Pascal... "zou ikzelf..."). Ieder is vrij om hier te posten uiteraard.
                          www.damafoto.be
                          Facebook Damafoto

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aangemeerd...

                            Klassiek, maar ik vind er niks mis mee !
                            Greetz, Kariboe
                            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aangemeerd...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                              Ik ga zeker voor de originele versie...

                              De kracht van een foto gaat uit van het licht, de kleur en de compositie... Hier is enkel het 2e min of meer aanwezig...

                              Bovendien is de helft van de foto een saaie lucht...

                              Als ik de toedracht van deze foto lees, zou ikzelf hem niet in SC zetten... (lees goed he, Pascal... "zou ikzelf..."). Ieder is vrij om hier te posten uiteraard.
                              Tja Danny smaken verschillen nu eenmaal.
                              Ik schrijf goed erbij onder welke omstandigheden deze is genomen.
                              Allez met de vorige die ook "saai" was volgens de meesten.

                              Soms kan een mens toch eens gewoon uit de hoek komen ook al zijn die "andere"platen van mij die s'avonds of s'morgens gemaakt zijn uiteraard beter van sfeer....

                              Mja een mens zou zich afvragen wat hij hier nog komt doen.
                              Als ik een te felle bewerking plaats dan is er ook dadelijk commentaar al dan niet positief of negatief...
                              Soms is een plaat maar een registratie van hetgeen wat "ik" toen zag en probeer dat zo goed mogelijk weer te geven.

                              En neen ik heb geen lange tenen maar het blijft moeilijk opboksen tegen al die verre bestemmingen foto's die het duidelijk wel doen.

                              Ik ga even een break nemen van een paar maanden en eens kijken of het wel allemaal de moeite is om nog een werk te plaatsen......

                              Misschien wat leuke plaatsen gaan opzoeken in Limburg en voorlopig plaats ik ze wel op Facebook......
                              Mvg, Pascal,Schoonspikke
                              Als je schiet..schiet dan raak!
                              500 PIXHuawei P30 PRO

                              Comment

                              Working...
                              X