Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

jordanie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • jordanie

    Hooii
    Ik ga van de zomer naar jordanie.
    Als ik daar ben ga ik ook nog de woestijn in met quads maar ik zat dan te denken moet ik me 150-500 daar heen meenemen samen met 10-20.
    En hoe doe ik het met het zand? Dan vliegt zo de lens en camera in .
    Iemand enige tips ervoor?

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: jordanie

    500 mm in Jordanië?? Volgens mij heb je dat daar niet nodig. Tenzij ....
    Van het zand heb ik daar niet zoveel last gehad zelfs niet in de Wadi Rum (??). We vlamden daar wel niet met quads rond, waarom zou je ook???
    Ik zou zeggen: geniet rustig van de pracht die het land her en der te bieden heeft en maak zelf niet teveel stof!
    "Just do it !"

    http://jr52.be/index.html

    Comment


    • #3
      Re: jordanie

      Wij zijn net een paar weken terug van een zeer mooie reis door het land. Hou er alvast rekening mee dat in de zomer de temperatuur (zeker regio Aqaba) stijgt tot 50°C. Wij hadden op het einde al temperaturen richting 40°C. Ik heb in elk geval niet het gevoel gehad dat ik 500mm nodig zou gehad hebben. Lenzenwissels uitvoeren als je in een pick-up door Wadi Rum (woestijn) hobbelt (zonder enige vorm van begeleiding mag je daar toch niet rondtoeren) is sowieso "not done"; je mag al blij zijn dat de foto's van onderweg er ook uitzien zoals je wilde ;-) Ook Petra is erg stoffig ('s avonds lijk je in de douche wel een modderlawine te veroorzaken ;-), maar met "goed oppassen" los je veel op.
      Ik wens jullie een mooie reis en hopelijk kunnen jullie de tijd nemen om alles rustig te bezoeken en in je op te nemen; dat maakt letterlijk een wereld van verschil. Indien nog tips nodig, laat maar weten

      Comment


      • #4
        Erg bedankt voor antwoorden hopelijk komen er meer
        Ik weet gelukkig wat ik tref want ben er al erg vaak geweest alleen nog nooit met camera ik zit in een huis
        Dus als ik iets niet mee hoef tenemen dan kan ik het daar laten liggen (familie)

        Mvg

        Comment


        • #5
          Iemand nog tips? En zou miss zo een rain cover helpen voor het zand?

          Comment


          • #6
            Re: jordanie

            zand is geen enkel probleem... zelfs niet op een kameel... ik heb vorig jaar twee dagen op een kameel de Wadi Rum woestijn doorgetrokken. m'n toestel D700 met 24-70mm aan een blackrapid aan m'n zij bungelend... de hele dag...
            en bij 't afstappen al eens een 70-200mm opgezet... meer heb je niet nodig...
            zeker geen straffe telelens nodig...





            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

            Comment


            • #7
              Dus jullie zijn zeker dat het geen kwaad kan al dat zand?
              Erg bedankt voor de reactie

              Comment

              Working...
              X