Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fading time (Nugget Point)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fading time (Nugget Point)

    Pikdonker was het nog, toen ik op stap was naar dit uiterste puntje in Otago.
    Gelukkig had ik daags ervoor al de plek gekozen, want het was gevaarlijk klauterwerk.
    Bovendien stond er een hele stevige wind, zoals nogal vaak op mooie kapen...
    Ik zag enkel een heel klein streepje kleur linksachter, en het flikkerende licht van de vuurtoren.
    Terwijl ik toch maar stond te wachten op het dagende licht, kwam het plots in mij op om de tijd met open sluiter te doden...

    Ik kwam uit aan 10min belichting op ISO400, nadat ik eerst een paar testshots op ISO 25600 - 15sec genomen had.
    Ik was echt verrast zo'n resultaat te halen uit een voor mijn ogen pikdonkere hemel.

    Onderaan zat er wel een lelijke rode flare, afkomstig van de rode led die oplicht tijdens de belichting. Gelukkig heb ik die gemakkelijk kunnen wegwerken...



    Link naar groter formaat : http://i744.photobucket.com/albums/x...MG_3733big.jpg
    Last edited by Dama; 5 juni 2012, 22:35.
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

  • #2
    Re: Fading time (Nugget Point)

    Knap zeg , zal niet makkelijk zijn om door je zoeker ook nog een goede compo te maken.
    10 minuten sluitertijd.
    Geeft inderdaad aan hoe enorm donker het nog was.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: Fading time (Nugget Point)

      Ja, terechte opmerking ! Dat was een 2e reden om die testshots bij hoge iso te maken. Controle scherpte en compositie. Daarvoor moest ik ik nog 2 stops overbelichten, zodat ik voldoende de compo kon beoordelen.
      Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
      ...zal niet makkelijk zijn om door je zoeker ook nog een goede compo te maken...
      www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

      Comment


      • #4
        Re: Fading time (Nugget Point)

        Prachtig beeld en bedankt voor de toelichting.
        Mvg,
        Eddy
        Smaken verschillen

        Comment


        • #5
          Re: Fading time (Nugget Point)

          Knap beeld, Danny!!
          Ik zou hem alleen misschien nog een beetje lichter maken. Ik vind hem persoonlijk wat te donker nu..
          [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat
            Knap beeld, Danny!!
            Ik zou hem alleen misschien nog een beetje lichter maken. Ik vind hem persoonlijk wat te donker nu..
            Die komen later nog, de opnames waar dan ook meer schemering in de lucht zat.

            Het was pikdonker, en ben al blij dat die berg geen zwarte brij geworden was.
            Ik post vanavond een link naar een grotere waarop je alle detail kan zien.
            www.damafoto.be
            Facebook Damafoto

            Comment


            • #7
              Re: Fading time (Nugget Point)

              Ik heb geen idee waar Otago ligt, maar het ziet er mooi uit. Een iets lager standpunt en meer naar links had ik mooier gevonden voor de de lijnen in de lucht, maar ik weet niet of dat mogelijk was.

              Dat van die rode led heb ik vaker gehoord - het is mij een raadsel waarom sommige camera's dat hebben.
              Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

              Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

              Comment


              • #8
                Re: Fading time (Nugget Point)

                ja man uuk gene gewunen hé

                promising

                rode led ? je hebt 't verkeerde merk gekozen hé !
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                Comment


                • #9
                  Re: Fading time (Nugget Point)

                  Het is inderdaad verrassend om te ontdekken wat de sensor meer ziet dan het menselijk oog. Knap staaltje fotografie!
                  De kleuren vind ik heel goed in balans.Voor mij is de foto niet te donker.
                  Als ik heel erg kritisch mag zijn: de compo vind ik ietsje minder geslaagd. Je creëert nochtans een mooie diepte door de weg die de foto inleidt en door de verschillende kleinere rotsen. Maar, de toren staat iets te centraal, vind ik.
                  Niet dat ik het beter zou doen, he... Verre van...
                  Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fading time (Nugget Point)

                    10min...ik denk dat ik nooit boven de 10sec uitkom
                    Knap staaltje fotografie!
                    facebook

                    500px

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fading time (Nugget Point)

                      Verrassend !!!
                      Greetz, Kariboe
                      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fading time (Nugget Point)

                        Hierbij de link : http://i744.photobucket.com/albums/x...MG_3733big.jpg

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                        ...Ik post vanavond een link naar een grotere waarop je alle detail kan zien.
                        www.damafoto.be
                        Facebook Damafoto

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fading time (Nugget Point)

                          één woord: formidabel !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fading time (Nugget Point)

                            Fantastisch, die lucht zuigt je ogen echt naar de vuurtoren! Ben benieuwd naar de andere foto's van deze locatie!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fading time (Nugget Point)

                              Bedankt voor de reacties !


                              Dit is er al eentje...
                              Forum voor natuur- en landschapsoto's. Kies door middel van de prefix of je ze wil laten beoordelen of enkel showen..

                              Oorspronkelijk geplaatst door GT2-R Bekijk bericht
                              ...Ben benieuwd naar de andere foto's van deze locatie!
                              www.damafoto.be
                              Facebook Damafoto

                              Comment

                              Working...
                              X