Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Godafoss

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Godafoss



    Godafoss: Een prachtige waterval maar de wind zat verschrikkelijk slecht voor dit standpunt. Maar het was een shot dat ik absoluut wou reeds van voor ons vertrek.
    Ongeveer 30 seconden vallen van de wind tijd was er om deze te nemen. Al de andere combo's vanaf dit standpunt zien er uit als douchefoto's

    Update met doorgedrukte lucht







    Origineel






    Last edited by Codon; 7 juni 2012, 21:48.
    D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
    500px FaceBook

  • #2
    Re: Godafoss

    Het wachten op het juiste moment ruim beloond zou ik zeggen. Lijkt me inderdaad niet makkelijk met al die nevel
    Vind het een prachtplaat, met zeer knappe compo.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: Godafoss

      Da's weer zo'n hele knappe !

      Goed gekozen sluitertijd en mooie kleurtjes van het water. De steen vooraan vind ik iets te gesatureerd.
      www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

      Comment


      • #4
        Re: Godafoss

        Ik heb er niet al te lang geleden zelf ook gestaan, dus ik ben bekend met het probleem. Niets nieuws natuurlijk, want feitelijk bij elke grote waterval heb je te maken met wind die van de waterval af draait en de daar mee gepaard gaande spray.

        Het is moeilijk om op dit soort platgefotografeerde locaties iets origineels te maken, en meestal zitten de verschillen dan ook in de details. Ook hier is dat het geval. Ik vind het een geslaagde opname, maar zou persoonlijk de lucht iets doordrukken en de hoge lichten in het water iets opvoeren.
        Marsel van Oosten | Squiver Fotoreizen & Workshops

        Alaska | IJsland | Japan | Namibië | Spanje | Turkije | Zambia | Zuid-Afrika

        Comment


        • #5
          Re: Godafoss

          een mooie opname.
          wat was de exif.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Godafoss

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
            een mooie opname.
            wat was de exif.
            grt,bouk.
            in-post exif data:
            Exposure: Manual exposure, 5 sec, f/22, ISO 100
            Flash: Off, Did not fire
            Date: May 10, 2012 2:08:15PM
            Color Space: sRGB
            Het is evenwel een blend van 3 opnames gaande van 1.6 tot 5s (rest van settings identiek).
            D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
            500px FaceBook

            Comment


            • #7
              Re: Godafoss

              Oorspronkelijk geplaatst door Codon Bekijk bericht
              in-post exif data:
              Exposure: Manual exposure, 5 sec, f/22, ISO 100
              Flash: Off, Did not fire
              Date: May 10, 2012 2:08:15PM
              Color Space: sRGB
              Het is evenwel een blend van 3 opnames gaande van 1.6 tot 5s (rest van settings identiek).
              bedankt.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Godafoss

                Knap hoor

                Comment


                • #9
                  Re: Godafoss

                  Vind het een mooie opname maar ik zou zulke platen eens willen zien met een meer krachtiger effect van zulk een waterval dus met iets langere sluitertijd..1 Sec moet normaal voldoende zijn.
                  Mvg, Pascal,Schoonspikke
                  Als je schiet..schiet dan raak!
                  500 PIXHuawei P30 PRO

                  Comment


                  • #10
                    Re: Godafoss

                    schoontje
                    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                    Comment


                    • #11
                      Re: Godafoss

                      Knappe plaat ! Lijkt me niet evident !!!
                      Greetz, Kariboe
                      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Godafoss

                        Oorspronkelijk geplaatst door schoonSpikke Bekijk bericht
                        Vind het een mooie opname maar ik zou zulke platen eens willen zien met een meer krachtiger effect van zulk een waterval dus met iets langere sluitertijd..1 Sec moet normaal voldoende zijn.
                        Ik neem aan dat je kortere sluitertijd bedoelt Pascal? Het waterval gedeelte in de blend komt van een exposure van 1.6 seconden hier.
                        Ik denk niet dat ik van deze waterval veel kortere sluitertijden heb (ben nu even in buitenland dus kan niet checken). Ik heb van veel andere (krachtige) watervallen ervoor deze op de reis me toch telkens laten verleiden om toch eens kortere exposures te maken maar telkens beviel de lange exposure me persoonlijk beter, zolang het maar niet overbelicht raakt natuurlijk. Maar ik begrijp je standpunt volledig, kwestie van smaak.
                        D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
                        500px FaceBook

                        Comment


                        • #13
                          Re: Godafoss

                          een hele mooie is dit voor mij. goed gekozen sluitertijd en mooie kleuren. de steen mag voor mij wel zo.

                          greets,

                          Jeroen

                          Comment


                          • #14
                            Re: Godafoss

                            Prachtige foto!
                            Ideale sluitertijd(en). De steen vooraan ligt op de ideale plaats. Knap!
                            Mooie blauwe kleurschakering in het water!

                            Vraagje: kom je niet in de problemen bij het blenden als je verschillende sluitertijden gebruikt bij het fotograferen van watervallen?
                            Facebook & http://www.nelemispelonphotography.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Godafoss

                              Oorspronkelijk geplaatst door Nelita Bekijk bericht
                              Vraagje: kom je niet in de problemen bij het blenden als je verschillende sluitertijden gebruikt bij het fotograferen van watervallen?
                              Dat valt reuze mee zolang je genoeg blur op je layer mask steekt hoor. Ik heb er nooit speciaal voor moeten corrigeren.
                              D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
                              500px FaceBook

                              Comment

                              Working...
                              X