Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera Stads en landschap fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera Stads en landschap fotografie

    Hoi iedereen,

    Ik ben al een tijdje geintresseerd in stads en landschapsfotografie, maar heb nog geen camera. Ik ben op zoek naar een instapmodel om mijn eerste leerjaren te vullen en daarom dacht ik hier maar even te posten Omdat het de eerste camera is wil ik nog geen superduur model kopen, 2dehands mag. Ik kan later nog altijd overschakelen als de intresse blijft groeien

    Alvast bedankt, Groetjes

  • #2
    Re: Camera Stads en landschap fotografie

    Bedankt voor de mededeling.

    Of had je nog een vraag toevallig?
    Probeer dan een heldere vraag te stellen want hoe vager de vraag, hoe vager de antwoorden zullen zijn.

    Vergeet ook niet de onvolprezen zoekfunctie van dit forum te gebruiken voor je zoektocht naar de allerbeste camera.
    En ook info over de lens.

    Andere tip is om eerst eens te kijken naar een lens die goed is voor jouw wensen, daarna voor een statief en daarna voor een camera.

    Comment


    • #3
      Re: Camera Stads en landschap fotografie

      nou ik dacht te starten met en 18-55 lens van nikon? Of denk je dat voor mijn doeleinden een vastbrandpunt een betere keuze is?

      Groetjes
      Last edited by Joep0r; 4 juni 2012, 14:31.

      Comment


      • #4
        Re: Camera Stads en landschap fotografie

        ik denk dat heaucheneaudt het vooral over dit had:

        - budget?
        - welk merk geniet je voorkeur ( ik veronderstel dus Nikon )
        - verklaar stadsfotografie ( gebouwen? mensen? sfeer? )

        Je kunt tegenwoordig met elk toestel al beginnen. De lens speelt een iets belangrijkere rol. Je kan geen portret in het stad nemen met een 14mm bvb anders heb je veel kans dat je tegen een vuist ga botsen. Je kunt ook eens rondsnuffelen in het foto gedeelte en de foto's analyseren, zien of jouw smaak ertussen zit en even vragen aan de poster met welk materiaal die getrokken zijn. Verwacht natuurlijk niet meteen zo een resultaat nadat je je toestel zou aankopen.
        UnicornPictures on Facebook & Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Camera Stads en landschap fotografie

          sfeerbeelden en architectuur, portret spreekt mij totaal niet aan
          Budget +-500euro
          zat te denken aan de nikon 5100 met de 18-55 lens

          Comment


          • #6
            Re: Camera Stads en landschap fotografie

            Voor stads en landschapfotografie zou ik zelf eerder denken aan een lens met een bereik van ongeveer 10 tot 24 mm.
            Dit omdat je hoogstwaarschijnlijk niet met een full-frame-camera kan beginnen gezien je budget.

            Omdat je geen ervaring hebt denk ik dat je zelf eens bij een fotowinkel of vrienden langs moet gaan om zelf te zien wat het verschil is tussen een 18-55mm en een 10-24mm lens.
            Misschien is 18-55 voor jou ook breed genoeg.

            Nu je ook terloops nog even aangeeft dat je ook architectuur wil fotograferen moet je toch echt nog eens nadenken over je vraagstelling.
            Dit om te voorkomen dat we straks in reply 156 mogen ontdekken dat je ook graag vogeltjes wil gaan fotograferen.

            Comment


            • #7
              Re: Camera Stads en landschap fotografie

              geen vogeltjes neen

              alvast bedankt!

              Comment


              • #8
                Re: Camera Stads en landschap fotografie

                wat vinden jullie van deze anbieding om te starten ?


                bedankt alvast jongens!

                Comment


                • #9
                  Re: Camera Stads en landschap fotografie

                  doen : goed toestel, goede prijs en nog alle uitbereidingsmogelijkheden.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Camera Stads en landschap fotografie

                    Oorspronkelijk geplaatst door geert62 Bekijk bericht
                    doen : goed toestel, goede prijs en nog alle uitbereidingsmogelijkheden.
                    Misschien toch verstandig om eventjes de 'clicks' op te vragen voor het kopen en misschien iemand die al wat ervaring heeft mee te nemen...
                    Mijn site...
                    vandaelefotografie.be
                    * BD0916BE *

                    Comment


                    • #11
                      Re: Camera Stads en landschap fotografie

                      als je het verschil wil zien ifv de lens die je monteert op een camera kan je hier met de "Objectievensimulator" van Nikkor een idee krijgen van het effect lens+body.

                      Ik ben onlangs overgestapt van een bridge,S100FS, met ferme tele(400mm) overgestapt naar een D7000 met 18-105mm. De meeste foto's tot nu toe getrokken met 18mm tot 35mm, na een weekje Tallinn.
                      Flickr één
                      Flickr two

                      Comment

                      Working...
                      X