Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 70-200 2.8 L IS jullie mening (2de hands kopen)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 70-200 2.8 L IS jullie mening (2de hands kopen)

    Allen,

    Gebruik nu een 24-105 F4 L IS II op mijn 5D mrkII en wens uit te breiden met een witte vriend (2de hands). De 70-200 2.8 L IS gaat mijn voorkeur naar uit (omwille van zijn 2.8, daar waar de andere versies toch vooral weer een F4 of F4.5 hebben, en ik nu toch reeds met een 24-105 F4 zit). Hij heeft ook een reputatie voor zijn beeldscherpte.

    Er zijn echter opmerkelijk veel van die 70-200 2.8 L IS (versie I) te koop, teveel om onopvallend te zijn, dus vandaar mijn vraag aan de bezitters/kenners. Wat zouden jullie als nadeel van deze lens omschrijven? en vooral, als jullie er een hebben, waarom zouden jullie hem verkopen? (ik denk dan bvb aan "de 2.8 biedt toch niet zoveel meerwaarde als we gehoopt hadden").

    Alle input (pos/neg) is welkom
    canon eos 5d mrkII - ef 24-105 L IS - speedlite ex 580 II (2010)
    Canon g2 - 1gig microdrive (2002)
    Minolta X-300s - MD 35-70mm (1995)

  • #2
    Re: canon 70-200 2.8 L IS jullie mening (2de hands kopen)

    Waarschijnlijk mensen die niet zonder de allerlaatste versie II van de lens kunnen.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: canon 70-200 2.8 L IS jullie mening (2de hands kopen)

      Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
      Waarschijnlijk mensen die niet zonder de allerlaatste versie II van de lens kunnen.
      ja, denk ik ook. nogal wat bezitters van de versie I doen de lens nu tweedehands van de hand om te 'upgraden' naar versie II. ik heb er zelf ook zo eentje op de kop kunnen tikken een dikke 9 maand geleden en sedertdien met stip mijn favoriete glas

      Comment


      • #4
        Re: canon 70-200 2.8 L IS jullie mening (2de hands kopen)

        al bij al blijft versie 1 nog steeds een dijk van een objectief.

        grts
        je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
        www.korandoke.be

        Comment


        • #5
          Re: canon 70-200 2.8 L IS jullie mening (2de hands kopen)

          Zitten er optisch / constructie technisch überhaupt echt verschillen tussen de IS en IS II versies? Ik weet dat dit bij Nikon wel zo is...maar bij Canon eigenlijk geen idee van...?
          Mijn objectieven zijn all round...

          Comment


          • #6
            Re: canon 70-200 2.8 L IS jullie mening (2de hands kopen)

            als je de IS perse nodig hebt om denkt te hebben dan ok, nadeel van deze tweedehands is vaak dat deze duurder verkocht wordt dan de mensen er destijds voor betaald hebben, prijzen liggen sinds de komst van de II erg hoog.

            Maar je zou ook naar een nieuwe non is kunnen kijken, scherper dan zijn IS zus en rond de 1.000 verkrijgbaar (al moet ik erbij vermelden dat scherper relatief is)
            Mijn beste Foto moek nog trekke.

            Comment


            • #7
              Re: canon 70-200 2.8 L IS jullie mening (2de hands kopen)

              Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
              Zitten er optisch / constructie technisch überhaupt echt verschillen tussen de IS en IS II versies? Ik weet dat dit bij Nikon wel zo is...maar bij Canon eigenlijk geen idee van...?
              Optisch zijn de verschillen heel groot als je foto's op f2,8 wil maken, en daarvoor koop je eigenlijk toch zo'n lens...
              De oude is dan vrij soft, de nieuwe is gewoon scherp vanaf f2,8 en ze wordt nog een heel klein beetje scherper als je het diafragma wat verder dicht zet.

              Bij Nikon is er net hetzelfde verschil tussen de oude en de nieuwe versie.

              Bij de Canon 70-200 f2,8 L IS II zijn de autofocus en de beeldstabilisatie ook nog wat verbeterd ten opzichte van de oude versie.
              Maar dat verschil is minder spectaculair dan het verschil in scherpte op f2,8.

              De oude 70-200 f2,8 L IS is wel heel erg scherp vanaf f4.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: canon 70-200 2.8 L IS jullie mening (2de hands kopen)

                Thanks...weten we dat ook weer

                Omdat soms de VR/IS II ook de enige upgrade is...en dan zou het wel "zonde" zijn om over te stappen.
                Mijn objectieven zijn all round...

                Comment


                • #9
                  Re: canon 70-200 2.8 L IS jullie mening (2de hands kopen)

                  thx allen voor de nuttige feedback/bevestiging
                  canon eos 5d mrkII - ef 24-105 L IS - speedlite ex 580 II (2010)
                  Canon g2 - 1gig microdrive (2002)
                  Minolta X-300s - MD 35-70mm (1995)

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon 70-200 2.8 L IS jullie mening (2de hands kopen)

                    De 70-200 IS I is een ongelooflijke lens. Scherpe beelden zelfs op 1/50e sec uit de hand door de stabilisatie.

                    Ik kan voor mezelf de duurdere prijs van de 70-200 IS II niet verantwoorden.
                    Canon-man. Concerten en natuur.
                    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon 70-200 2.8 L IS jullie mening (2de hands kopen)

                      Ik heb die lens al enkele jaren en ben er ongelooflijk tevreden over.
                      En wat ze ook zeggen over de verbeteringen bij de nieuwe versie, die oude versie blijft gewoon schitterend glas en toen hij uitkwam niet te evenaren.
                      Het zou trouwens erg zijn als de nieuwe versie niet nog beter zou zijn gezien de forse prijsstijging.

                      gr. M

                      Comment

                      Working...
                      X