Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Valabel alternatief voor Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Valabel alternatief voor Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

    Hallo iedereen,

    Zoals in de titel aangegeven ben ik op zoek naar een kwalitatief vergelijkbare lens voor de Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM.

    Reden waarom ik liever niet voor canon ga is dat ik helemaal geen voorstander ben van een opzichtig wit objectief . Alle andere (L) objectieven die ik heb zijn zwart en heel discreet (met uitzondering van het beetje rood ).

    Ik kijk uit naar jullie voorstellen.

    Misschien nog ter aanvulling, de lens zal worden gebruikt op een 5D mII (dus lens met een zoombereik tot 300 mm wordt eventueel ook overwogen). De lens moet kwalitatief en lichtsterk zijn. Met een kostprijs gelijk aan deze van de canon wordt minimaal rekening gehouden.

    Greetz

    Liriuske
    Liriuske

    Wijze raad doet wonderen !

  • #2
    Re: Valabel alternatief voor Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

    85 mm f1.8 en 135 mm f2 ... beiden uitstekende lenzen en niet wit.
    Canon-man. Concerten en natuur.
    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

    Comment


    • #3
      Re: Valabel alternatief voor Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

      Oorspronkelijk geplaatst door Liriuske Bekijk bericht
      .... Alle andere (L) objectieven die ik heb zijn zwart en heel discreet (met uitzondering van het beetje rood )
      tja....dat hebben ze indertijd niet voor niets gedaan hoor.
      was een heeel goede reden voor.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Valabel alternatief voor Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

        Ik heb gewoon de voornaamste witte stukken bedekt: www.Lenscoat.com.

        En anders is er nog de zwarte Sigma 70-200HSM.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: Valabel alternatief voor Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

          Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
          Ik heb gewoon de voornaamste witte stukken bedekt: www.Lenscoat.com.
          das niet eens zo duur.
          valt mij tenminste mee.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Valabel alternatief voor Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

            Ik snap niet waarom iemand zo'n mooie witte lens zou willen afdekken (tenzij voor natuurfotografie).
            Canon-man. Concerten en natuur.
            Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

            Comment


            • #7
              Re: Valabel alternatief voor Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

              Sigma 70-200 2.8 OS
              Twee maandjes in gebruik en enorm tevreden...
              Zowel kwaliteit als stabilisatie zijn dik in orde.
              Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

              Comment


              • #8
                Re: Valabel alternatief voor Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

                Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                Ik snap niet waarom iemand zo'n mooie witte lens zou willen afdekken (tenzij voor natuurfotografie).
                Omdat "mooi" subjectief is, en omdat ik minder opvallend plezanter vind.
                Hoe anoniemer, hoe liever ik het heb. Enkel goede foto's interesseren me.
                Last edited by K-2; 4 juni 2012, 12:58.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: Valabel alternatief voor Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  das niet eens zo duur.
                  valt mij tenminste mee.
                  grt,bouk.
                  Vond ik ook.
                  Ik heb daar een paar jaar geleden online besteld en de levering netjes thuis gekregen.
                  "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                  Comment


                  • #10
                    Re: Valabel alternatief voor Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

                    Objectief opties:

                    Sigma 70-200 f2.8 OS
                    Sigma 120-300 f2.8 OS

                    Zou deze beiden op 95% zo goed als de Canon durven zetten...verschillen zullen vooral optreden bij AF (snelheid en accuratesse) in low light situaties...maar is wel even geleden dat ik de Canon 70-200 f2.8 IS II ter handen heb gehad...beide objectieven zijn vol open direct bruikbaar. De 120-300 zit rond dezelfde prijs als de Canon 70-200.

                    Maskeer opties:

                    Lenscoat


                    Beste opties:

                    Overstappen naar Nikon
                    Mijn objectieven zijn all round...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Valabel alternatief voor Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

                      Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                      85 mm f1.8 en 135 mm f2 ... beiden uitstekende lenzen en niet wit.
                      Die heb ik net allebei verkocht omdat ze niet veel meer uit de kast kwamen nadat ik de 70-200 f2,8 L IS II had gekocht.



                      De Sigma 70-200 OS zal wel het beste alternatief zijn als je geen witte lens wil.

                      Je kan ook een Nikon camera kopen, dan kan je daar een zwarte 70-200 f2,8 bijkopen van hetzelfde merk.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Valabel alternatief voor Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

                        Tamron heeft er een met VR aangekondigd. Hoe goed die zal zijn?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Valabel alternatief voor Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

                          Hey allen Thx voor de reply's

                          @johan de man --> 24L , 50 L, 85 L, 135 L en 200 L maken deel uit van de prime verzameling. Alleen zoek ik nu een telezoom (16-35 L en 24-105 L heb ik al).

                          @ bouk -->wat was volgens jou die reden dan om deze lenzen in het wit uit te brengen ?

                          @ K-2 --> lenscoat is niet echt mijn ding (de Sigma daarentegen maakt wel kans, zal deze vermoedelijk ergens proberen te testen, vooral snelheid van scherpstelling zijn van belang -> iemand enig idee waar deze te testen zijn ?)

                          @ jeroen K en black bandit --> (beide) sigma's ga ik eens testen. Overstap naar Nikon ligt iets moeilijker (zoniet zou er toch heel wat schitterend gerief in de etalage moeten komen, en dat zou - voor mij toch - zonde zijn)

                          @opaJM --> is er al meer nieuws over de tamrom ?


                          Greetz
                          Liriuske
                          Liriuske

                          Wijze raad doet wonderen !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Valabel alternatief voor Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

                            Oorspronkelijk geplaatst door Liriuske Bekijk bericht
                            @ bouk -->wat was volgens jou die reden dan om deze lenzen in het wit uit te brengen ?
                            Fluoriet kan niet/slecht tegen warmte en waarschijnlijk ook enige marketing aspecten. Stond natuurlijk goed langs de lijn al dat wit.
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Valabel alternatief voor Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM

                              De nieuwe Sigma 70-200 OS lijkt daar anders geen last van te hebben...en die gebruiken toch ook fluoriet

                              Warmte was wel "de reden" inderdaad...Sony heeft ook enkele witte objectieven, volgens mij waren er van de Nikkor 70-200 VR ook witte (grijze) exemplaren...de Sigma 400mm f5.6 is ook in het wit uitgebracht.

                              Ik til er niet zo zwaar aan...wit, zwart, blauw of paars...als de kwaliteit maar goed is
                              Mijn objectieven zijn all round...

                              Comment

                              Working...
                              X