Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

keuze teleconvertor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • keuze teleconvertor

    Graag jullie hulp. Er is al heel wat over geschreven maar geraak wat verloren.
    Voor welke lenzen: nikon 300mm af-s f4
    nikon micro 105 VR 2.8

    Een 1.4 tc: Is die van sigma of Kenko zo goed als die van Nikon (prijsverschil van 150 à 200 euro) of is de nikon echt beter (scherpte, AF)
    ( Ik heb de witte versie van Kenko (pro teleplus) gehad maar die stuurde mijn autofocus na elk gebruik in de war).

    Alvast bedankt
    Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
    Groeten
    Kurt

  • #2
    Re: keuze teleconvertor

    Ik gebruik de Kenko 1,4 DGX icm met de 105mm Nikkor en daar ben ik erg tevreden over.

    icm de 70-200 VRII ben ik wat minder enthousiast...maar ook nog niet erg uitgebreid getest.

    Wel merk ik bij beiden dat de AF "minder soepel" loopt...aangezien de Kenko mijn enige (en eerste) convertor is heb ik geen idee of dat normaal is of niet.



    Heb de Kenko via ebay gekocht, direct uit HongKong...scheelt nog iets meer dan met de Nikkor (meen dat hij 135 euro kostte)
    Mijn objectieven zijn all round...

    Comment


    • #3
      Re: keuze teleconvertor

      Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
      Ik gebruik de Kenko 1,4 DGX icm met de 105mm Nikkor en daar ben ik erg tevreden over.

      icm de 70-200 VRII ben ik wat minder enthousiast...maar ook nog niet erg uitgebreid getest.

      Wel merk ik bij beiden dat de AF "minder soepel" loopt...aangezien de Kenko mijn enige (en eerste) convertor is heb ik geen idee of dat normaal is of niet.



      Heb de Kenko via ebay gekocht, direct uit HongKong...scheelt nog iets meer dan met de Nikkor (meen dat hij 135 euro kostte)

      bedankt voor je reactie. Wat maakt je nu al minder enthousiast over het samen gebruiken met de 70-200?


      Ik hoop nog op enkele reacties die me kunnen zeggen of de nikon het extra geld waard is en waarom? Iemand?
      Meer van mijn fotootjes te zien op Flickr http://www.flickr.com/photos/64612467@N04/
      Groeten
      Kurt

      Comment


      • #4
        Re: keuze teleconvertor

        Bij een dagje dierentuin miste ik toch wel een heel pak scherpte met de 70-200...dat of hij foccussed niet helemaal lekker met de convertor er op.

        Bij de 105mm merk ik niets van scherpte verlies...

        Maar één tripje met de 70-200 en convertor vind ik nog niet genoeg om een oordeel te vellen.
        Mijn objectieven zijn all round...

        Comment

        Working...
        X