Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanbod Media Markt Canon EOS550

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aanbod Media Markt Canon EOS550

    Beste,

    Meer en meer denk ik er aan om een reflexcamera te kopen in plaats van mijn huidig toestel (Canon Powershot G7). Niet dat ik over mijn huidig toestel niet tevreden ben maar foto's trekken van een voetbalwestrijd van mijn zoontje bvb. lukt niet aardig omwille van de afstand,... . Ik heb mijn oog laten vallen op een aanbieding in Mediamarkt. Daar kan je momenteel een Canon EOS 550D + 18.55mmlens + 70.300mmlens kopen tegen de prijs van 599,00 euro. Wat denken jullie van deze aanbieding ? Is de prijs ok ?
    Zal ik met deze camera voetbalspelertjes aan de andere kant van het plein met gemak kunnen trekken ? Voor wat staat 70.300mm op de lens eigenlijk ?
    Alvast bedankt,
    Dacavic

  • #2
    Re: Aanbod Media Markt Canon EOS550

    Die 70-300 staat voor de zoomafstand, zelf ben ik nog geen foto's gaan nemen op de voetbal. Daar kan ik dan ook geen antwoord op geven. Het zal ook een beetje van uw verwachtingen afhangen. Verder vind ik het een hele goeie prijs.
    Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
    flickr

    Comment


    • #3
      Re: Aanbod Media Markt Canon EOS550

      Oorspronkelijk geplaatst door Dacavic Bekijk bericht
      Beste,

      Meer en meer denk ik er aan om een reflexcamera te kopen in plaats van mijn huidig toestel (Canon Powershot G7). Niet dat ik over mijn huidig toestel niet tevreden ben maar foto's trekken van een voetbalwestrijd van mijn zoontje bvb. lukt niet aardig omwille van de afstand,... . Ik heb mijn oog laten vallen op een aanbieding in Mediamarkt. Daar kan je momenteel een Canon EOS 550D + 18.55mmlens + 70.300mmlens kopen tegen de prijs van 599,00 euro. Wat denken jullie van deze aanbieding ? Is de prijs ok ?
      Zal ik met deze camera voetbalspelertjes aan de andere kant van het plein met gemak kunnen trekken ? Voor wat staat 70.300mm op de lens eigenlijk ?
      Alvast bedankt,
      Dacavic
      Hoi,

      hier kan je al beginnen voor je vraag ivm de mm's;





      Je G7 gaat omgerekend naar 35mm kunnen zoomen tot 210mm.
      De Canon 550D is een hele stap vooruit, daar moet je niet aan twijfelen.
      Maar welke lenzen zijn er bij in de MM?
      Zo'n aanbiedingen van MM of Makro enz. hebben al eens oude /minderwaardige lenzen in het pakket.
      Hebben ze stabilisatie zoals alle kitlenzen tegenwoordig?, zijn ze van Canon of een ander merk?.
      Je moet begrijpen dat de prestaties van een body erg beinvloed worden door de lens.
      Is dat een trage lens qua AF dan kan hij misschien de snelle voetballers niet volgen enz...
      D800 en een goed glasservies

      Comment


      • #4
        Re: Aanbod Media Markt Canon EOS550

        Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
        Hoi,

        hier kan je al beginnen voor je vraag ivm de mm's;





        Je G7 gaat omgerekend naar 35mm kunnen zoomen tot 210mm.
        De Canon 550D is een hele stap vooruit, daar moet je niet aan twijfelen.
        Maar welke lenzen zijn er bij in de MM?
        Zo'n aanbiedingen van MM of Makro enz. hebben al eens oude /minderwaardige lenzen in het pakket.
        Hebben ze stabilisatie zoals alle kitlenzen tegenwoordig?, zijn ze van Canon of een ander merk?.
        Je moet begrijpen dat de prestaties van een body erg beinvloed worden door de lens.
        Is dat een trage lens qua AF dan kan hij misschien de snelle voetballers niet volgen enz...
        Daar vrees ik ook een beetje voor...
        Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
        flickr

        Comment


        • #5
          Re: Aanbod Media Markt Canon EOS550

          Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
          Die 70-300 staat voor de zoomafstand,
          weer een nieuwe term verzonnen. Van zoomafstand heb ik nog nooit gehoord, wel van brandpuntsafstand.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Aanbod Media Markt Canon EOS550

            Oorspronkelijk geplaatst door Dacavic Bekijk bericht
            Beste,
            Zal ik met deze camera voetbalspelertjes aan de andere kant van het plein met gemak kunnen trekken ?
            hangt helemaal van de grote van het plein af.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Aanbod Media Markt Canon EOS550

              Oorspronkelijk geplaatst door Dacavic Bekijk bericht
              Beste,

              Meer en meer denk ik er aan om een reflexcamera te kopen in plaats van mijn huidig toestel (Canon Powershot G7). Niet dat ik over mijn huidig toestel niet tevreden ben maar foto's trekken van een voetbalwestrijd van mijn zoontje bvb. lukt niet aardig omwille van de afstand,... . Ik heb mijn oog laten vallen op een aanbieding in Mediamarkt. Daar kan je momenteel een Canon EOS 550D + 18.55mmlens + 70.300mmlens kopen tegen de prijs van 599,00 euro. Wat denken jullie van deze aanbieding ? Is de prijs ok ?
              Zal ik met deze camera voetbalspelertjes aan de andere kant van het plein met gemak kunnen trekken ? Voor wat staat 70.300mm op de lens eigenlijk ?
              Alvast bedankt,
              Dacavic
              Ik heb even de flyer van Media.M voor je gecheckt om te kijken over welke lenzen het precies gaat.
              Als ik mij niet vergis gaat het om de 18-55 met iS (versie 1) ..een goede standaardlens met interessante close-up mogelijkheden (macro 0.34x ) (versie 2 is 0.28). Vervorming is niet overdreven hoog en scherpte is vrij goed in het centrum.

              De 2é lens is de goedkope 75-300 van canon zonder stabilisator en niet 70-300 zoals vermeld staat in de folder... althans als het de lens betreft die op de afbeelding staat.
              Deze lens is redelijk geschikt voor je toepassingen voor voetbalspelertjes (indien geen te al te donkere grijze dag)

              De body 550D is excellent.

              Dus de prijs van het ensemble is zeker een koopje en een mooi startsetje in Dslr.

              Om je vragen te beantwoorden.
              Met de 70-300 zal je u spelertjes min of meer in het bereik kunnen houden op het veld maar dat hangt af hoe ver je er zelf vanaf staat. In de breedte van het veld zie ik geen probleem.

              betreft je vraag over "waar staat 70-300 voor"
              70 is matig tele en 300 sterk telebereik (in fotografie gebruik noemt dit het brandpuntsafstanden)

              De andere lens 18-55 ... 18= groothoek 55= matig tele (rekening houdend dat dit een crop-camera is maar dit is weer een ander zoektocht naar verklaring-uitleg)
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #8
                Re: Aanbod Media Markt Canon EOS550

                Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                18-55 met iS (versie 1) ..(macro 0.34x ) (versie 2 is 0.28) .
                nog maar eens herhalen : versie 1 en 2 zijn optisch identiek en dus is het close-up bereik van versie 2 ook 0.34x
                Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

                Comment


                • #9
                  Re: Aanbod Media Markt Canon EOS550

                  Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                  nog maar eens herhalen : versie 1 en 2 zijn optisch identiek en dus is het close-up bereik van versie 2 ook 0.34x
                  http://www.dpreview.com/products/can..._3p5-5p6_is_ii
                  Kijk hier ook eens http://www.the-digital-picture.com/R...ns-Review.aspx
                  Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aanbod Media Markt Canon EOS550

                    Oorspronkelijk geplaatst door Funcky Bekijk bericht
                    fouten staan er overal ... dus het statement van Canon zelf bij de introductie dat versie 2 identiek is, is niet relevant alsook de Canon site zelf zal dan ook wel fout zijn

                    Last edited by Silver Roller; 4 juni 2012, 20:11.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aanbod Media Markt Canon EOS550

                      ...De 2é lens is de goedkope 75-300 van canon zonder stabilisator...
                      als dat zo is zou ik daar geen geld meer aan geven

                      ik heb deze lens "in de jaren negentig van vorige eeuw " bij m'n analoge 500N gekocht voor fotootjes van 10x15cm

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aanbod Media Markt Canon EOS550

                        Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                        fouten staan er overal ... dus het statement van Canon zelf bij de introductie dat versie 2 identiek is, is niet relevant alsook de Canon site zelf zal dan ook wel fout zijn

                        Je hebt volledig gelijk, ik heb het even gecheckt bij Canon SG lens. Beide zijn identiek.
                        Bedankt de correctie.

                        (ik heb zelf alleen de eerste versie aan de tand kunnen voelen)
                        Last edited by Funcky; 4 juni 2012, 21:50.
                        Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aanbod Media Markt Canon EOS550

                          Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                          als dat zo is zou ik daar geen geld meer aan geven

                          ik heb deze lens "in de jaren negentig van vorige eeuw " bij m'n analoge 500N gekocht voor fotootjes van 10x15cm
                          Zoveel geld zal TS aan de 75-300 niet uitgeven vermits de set Voor minder dan 600 de deur uitgaat.
                          Niet iedereen heeft behoefte om hoge bedragen uit te geven aan fotografie
                          Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                          Comment


                          • #14
                            Ik had mijn 550D met kit voor die prijs dus is wel een goede deal toch?
                            Plus volgens mij is 300 lang genoeg voor voetbal alleen is het geen lichtsterke lens dus zou je wel wat licht nodig hebben...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aanbod Media Markt Canon EOS550

                              Ik ben gisteren de kit zelf gaan kopen, met de verwachting dat er een 18-55mm lens bij zat met IS. Nu kom ik thuis, alles aan het uitpakken en merk ik dat het de oudere 18-55mm lens is die erbij zit zonder IS! Dus volledig foute reclame in de folder!

                              Dus vanavond terug naar mediamarkt en de andere lens eisen, maar heeft iemand een idee of zo een reclamefolder bindend is of niet? (er staan nergens kleine lettertjes dat dat niet zo zou zijn)

                              Comment

                              Working...
                              X