Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Ixus 400/430 manuele functies

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Ixus 400/430 manuele functies

    Beste mensen,

    Ik sta op het punt mijn huidige camera te verkopen en een ixus aan te schaffen (ik wil absoluut een camera die makkelijk weg te steken is) Alleen vraag ik me wel af of er nog voldoende manuele functies zullen aanwezig zijn zoals: instellen shuttersnelheid en manuele witbalans?
    Iemand die hiermee ervaring heeft?


    greetz
    My Flickr

  • #2
    DaVa ik heb als 2de camera een Ixus 400 en ben er zeer tevreden van.
    De manuele instellingen zijn wel beperkt, zo kan je de sluitertijd en het diafragma niet manueel instellen. Wat je wel kan instellen zijn o.a. witbalans, belichtingscompensatie, lichtmeting.
    Er zit wel een functie "opnames maken met lange sluitertijd" op, hier kan je sluitertijden kiezen van 1 tot 15 seconden.
    Cypho
    Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

    Comment


    • #3
      ik sluit me aan bij cypho;
      ik heb ook een ixus 400 gekocht hoewel ik met mijn oude A40 wel meer manuele instelmogelijkheden had (shutterspeed & diafragma instelbaar).
      aangezien je uiteindelijk met compacte p&s toestellen toch weinig kan spelen met scherptediepte, meende ik dat het niet zo belangrijk was zelf alles te kunnen instellen. je hebt nog steeds belichtingscompensatie indien nodig..

      Voor de rest uiterst tevreden van de ixus 400!

      sjarelke
      Originally posted by cypho
      DaVa ik heb als 2de camera een Ixus 400 en ben er zeer tevreden van.
      De manuele instellingen zijn wel beperkt, zo kan je de sluitertijd en het diafragma niet manueel instellen. Wat je wel kan instellen zijn o.a. witbalans, belichtingscompensatie, lichtmeting.
      Er zit wel een functie "opnames maken met lange sluitertijd" op, hier kan je sluitertijden kiezen van 1 tot 15 seconden.

      www.jeverphotography.be
      D700; Nikon 24-85 G AFS ED; Nikon 80-200 ED 2.8; Nikon 50mm 1.8; Nikon 70-300 ED; 2x SB-800

      Comment


      • #4
        Hoi,

        ik ben ook geïnteresseerd iu de ixus (de 430) maar ik vraag me af of deze ook de automatische programma's heeft voor portret, sport, enz...
        Ik twijfel nog met de powershot A80.
        Iemand hints ???
        Wat me ook nog een beetje tegenhoud is de batterij. Gaat deze lang mee ?? Of ben ik beter af met het principe van de AA's van de powershot ?

        Comment

        Working...
        X