Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

cruising Geiranger Fjord, Noorwegen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • cruising Geiranger Fjord, Noorwegen

    Groetjes Vicky

  • #2
    Re: cruising Geiranger Fjord, Noorwegen

    De reling met een nette compo in beeld gebracht, en de voorgrond mooi belicht.

    Het landschap kan nog wat extra aandacht krijgen.
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

    Comment


    • #3
      Re: cruising Geiranger Fjord, Noorwegen

      Naar compositie toe is het geheel netjes in beeld gebracht.
      Maar heeft toch meer va neen snapshot in zich, dan dat het natuurbeeld centraal staat.
      www.brunodyserinck.be
      https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

      Comment


      • #4
        Re: cruising Geiranger Fjord, Noorwegen

        Bedankt Dama en Vinnydizzy voor het geven van je mening en al de anderen voor het kijken zonder een mening.
        Dat jullie dit een snapshot vinden kan ik begrijpen want ik had geen zin om mijn statief neem te nemen op cruise om van elke foto verschillende belichtingen te maken zodat de sneeuw en de rest van de foto perfect belicht is en scherp, zoals ik commentaren kreeg op mijn vorige foto's van Noorwegen.
        Ik zal jullie dan ook niet meer lastig vallen met mijn vakantiekiekjes en snapshots maar gelukkeig kunnen anderen mijn snapshots wel waarderen met meer dan 1500 views en 99 % score.



        Natuurlijk is jullie commentaar dat dit maar gewone fotografen zijn ... wel ik waardeer ten zeerste ook de mening van gewone amateurfotografen want ik ben ook maar een gewone amateurfotograaf.
        En dat jullie mijn landschapsfoto's niet 'showcasewaardig' vinden dat kan ik ook begrijpen als ik jullie perfect belichte en bewerkte foto's zie.
        'k Zal misschien later nog eens bij 'close-up en macro's' proberen maar bij 'landschap' hou ik het voor bekeken.
        Als mijn foto's van Noorwegen op mijn website staan zal ik misschien een link zetten dan kunnen diegene die zin hebben om mijn vakantiefoto's te bekijken dit doen.
        Het gaat jullie goed bij 'landschappen'.
        Groetjes Vicky

        Comment


        • #5
          Re: cruising Geiranger Fjord, Noorwegen

          Ow, Vicky… Is dat niet wat kort door de bocht ??!

          SC is een subforum waar harde en terechte (in de meeste gevallen toch) kritiek gegeven wordt met de bedoeling foto’s beter te maken.

          De meesten appreciëren dit, leren er uit, aanvaarden dat hun foto’s toch niet zo perfect zijn als men soms zelf denkt (jaja, ik reken mezelf daar ook bij), en plaatsen zelfs updates waaruit soms interessante discussies uit voortvloeien.
          Dit is toch nog altijd de bedoeling van een fotoforum denk ik ?

          Je hebt een prachtige cruise gemaakt, met stralend weer blijkbaar (wel moeilijk om hooglichten onder controle te houden !! ), waarop het gebruik van een statief (ik vermoed dat dit schip ook vaart ??) trouwens zinloos is…, en wil deze mooie momenten samen met ons delen.
          Hou er echter rekening mee dat wij enkel de foto’s zien, en niet de emoties rondom dit cruisegebeuren, die een foto een heel andere betekenis en waarde kunnen geven.

          Maar uit jouw reactie begrijp ik dat je enkel wow’s en wauw’s verwacht, en dan ben je op 500px op de juiste plaats, maar of je foto’s daar dan ook door beter worden ???
          Ik weet ook wel dat er op 500px geen kritieken gegeven worden… wat ik trouwens betreur… Ik post zelf ook op 500px…

          Als ik trouwens zie dat deze foto http://500px.com/photo/8172536 ook 94.1 gehaald heeft, en deze http://500px.com/photo/8257592 zelfs 97.3 ...

          Een feit is dat ik zoveel mogelijk foto’s in SC LS probeer van commentaar te voorzien (tenzij ik zelf op reis ben, en een inhaalbeweging onmogelijk is), ook al zijn er velen die gewoon zwijgen als een foto minder interessant is.
          Vandaar dat deze post misschien maar 2 reacties gekregen heeft ?

          Ik ben ook heel direct in mijn commentaren. Ik durf een koe een koe te noemen, met het risico van reacties zoals deze…
          Maar ook met veel PM’s van mensen die me dankbaar zijn voor de opbouwende kritieken… Die me zelfs vragen mijn versie te tonen… Ik steek daar ook tijd in, maar ik doe dit met plezier, als blijkt dat men daar iets aan heeft.

          Ook het posten van kritieken vraagt tijd, omdat je hoopt dat de TS er iets aan heeft. En daarom heb ik er ook veel voor over.

          Je hoeft niet met alle reacties akkoord te gaan uiteraard, maar dan is het ook wel leuk om lezen waarom dat zo is, zodat we dan ook de achtergrond en de situatie beter kunnen begrijpen.

          Dit is de geest van een “discussie”-forum denk ik ?

          Post gerust jouw foto’s verder hoor… Voor mij moet je het niet laten… Integendeel, ik reis ook graag, en zo zie ik ook andere zaken, gezien door andere ogen.
          Maar sta me toe toch de foto’s ook vanuit fotografisch standpunt te bekijken en kritisch te bekijken.
          Last edited by Dama; 5 juni 2012, 11:21. Reden: tikfout
          www.damafoto.be
          Facebook Damafoto

          Comment


          • #6
            Re: cruising Geiranger Fjord, Noorwegen

            Ik kan je begrijpen, Vicky, dat het botst. 166x bekeken en "slechts" twee reacties. en dan nog van de kritische reakties. Dat voelt niet zo aangenaam misschien, en dat kan ik begrijpen.

            Maar sta me toe ook een ietsie pietsie repliek te geven op jouw eerder zwaarwichtige reactie.

            Ik reageer altijd op de foto, nooit op de man/vrouw.
            Het feit dat je je foto post in SC maakt het dan ook onderhevig aan het karakter dat bij dit forumonderdeel hoort. Dat staat duidelijk in het forum statement.
            Soms heb ik de indruk dat, eens men een paar foto's in SC geplaatst heeft, eens men "senior member" is, dat het als een verworven recht is dat men steeds en altijd daar je foto's hoeft te parkeren?
            Ja, ik plaats meestal mijn foto's ook in SC. Maar waarom denk je dat daar zo bitter weinig foto's van mij in staan? Simpel: omdat ik te weinig foto's maak die in mijn ogen Showcase waardig zijn.
            En dan nog worden foto's van mij ook sterk bekritiseerd; en terecht ook! Het kan alleen maar een betere fotograaf van me maken, en ik sta daar ook voor open. Het enige wat ik niet kan verdragen is dat de reacties op de man zijn, onbeleefd of haatdragend zijn. Een terechte, doch zeer kritische en gefundeerde mening zal ik altijd appreciëren.
            Zelfkritiek en jezelf wat relativeren kan heilzaam werken.

            Wat betreft je vergelijking met je beoordelingspercentage op 500px.com en je onderliggende verwachting hier op BD gaat niet zo sterk op. Dit forumonderdeel gaat erom om de foto's te bespreken, te beoordelen en een mening te funderen. Dit is een forum van fotografen, door fotografen en voor fotografen. Het is je foto bloot stellen aan de kritiek die nu eenmaal heel sterk aanwezig is bij fotografen. En elke persoon hier heeft z'n mening op zijn eigen manier.
            Foto's plaatsen op 500px.com, is je foto's op een wall zetten die door iedereen, fotograaf en niet-fotograaf kan beoordeeld worden. Daar zit toch wat verschil in.

            Nogmaals: niet nalaten om je foto's hier te plaatsen. Laat ons nog maar een "poeppie ruiken" in de toekomst. Lik op stuk geven!
            www.brunodyserinck.be
            https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

            Comment


            • #7
              Re: cruising Geiranger Fjord, Noorwegen

              Ik treed de Senior Members bij als beginner.

              Ik vind je compositie zeer net maar los van jouw uitvoering denk ik dat het moeilijk is om echt een superfoto te maken met al die elementen in beeld en in die situatie.

              Tot nogtoe heb ik hier weinig onterechte kritiek gezien, over smaak valt niet te twisten uiteraard..

              Hopelijk blijf je foto's posten!

              Comment


              • #8
                Re: cruising Geiranger Fjord, Noorwegen

                Die foto is technisch dik in orde.
                Mvg, Pascal,Schoonspikke
                Als je schiet..schiet dan raak!
                500 PIXHuawei P30 PRO

                Comment


                • #9
                  Re: cruising Geiranger Fjord, Noorwegen

                  Na je tussenkomst hierboven wordt een mens zeker bang om nog commentaar te geven.
                  Toch maar.

                  Ik vind deze foto té licht (op mijn scherm althans!). Hoewel er geen echte referentiepunten zijn geeft hij me ook het gevoel naar links te hellen. Zeker op zo'n klare dag verdient de Geiranger beter vind ik.
                  "Just do it !"

                  http://jr52.be/index.html

                  Comment


                  • #10
                    Re: cruising Geiranger Fjord, Noorwegen

                    Op zo'n soort dagen is de Geirangerfjord juist op zijn moeilijkst.
                    En ik kén Noorwegen, geloof me.

                    Comment


                    • #11
                      Re: cruising Geiranger Fjord, Noorwegen

                      mooie foto met wat mindere punten
                      je highlights wat beter controleren (bij RAW is dat simpel te corrigeren)
                      en rechts in 't midden is 't wat rommelig
                      maar geeft wel een goeie indruk van 't zicht vanop de boot

                      blijf posten meiske
                      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                      Comment


                      • #12
                        Re: cruising Geiranger Fjord, Noorwegen

                        Volg hier bovenstaande comments ook wel. Technisch inderdaad niks op aan te merken, maar als ik ze bijvoorbeeld vergelijk met die van Alesund, is deze wat "gewoner".

                        Hoop toch dat je je mooie foto`s hier blijft posten. De meeste foto`s die je post kan ik enorm van genieten, niet alleen in landschappen, maar ook andere onderdelen.
                        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                        MIJN WEBSITE

                        Comment


                        • #13
                          Re: cruising Geiranger Fjord, Noorwegen

                          Ik wil niet nog meer zout in de wonde strooien, maar uiteindelijk bespreken we hier toch een foto he...

                          Ik had dit inderdaad ook opgemerkt, maar wou het er niet extra bij vermelden.
                          De horizon loopt achteraan wel horizontaal, maar het lijkt erop dat de bergen achteraan achter elkaar liggen (rechts komt meer naar voor dan links denk ik - moeilijk van hier uit in te schatten...) waardoor je verwacht dat de horizon daar dan ook iets naar rechts zou moeten overhellen.

                          Het is inderdaad gevoelsmatig, en dit is wat we dan noemen 'voor het oog' recht zetten.

                          Oorspronkelijk geplaatst door jr52 Bekijk bericht
                          ...Hoewel er geen echte referentiepunten zijn geeft hij me ook het gevoel naar links te hellen...
                          www.damafoto.be
                          Facebook Damafoto

                          Comment

                          Working...
                          X