Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens op fullframe of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens op fullframe of niet?

    Binnenkort zal mijn D7000 plaats moeten maken voor een Fulframe camera.
    Ik ben in het bezit van een Sigma 70-200 f2.8II Ex DG macro HSM lens en vroeg me af of deze op een fullframe D800 zal gaan .Ik lees verschillende theoriën op verschillende website's.In de handleiding staat niks geschreven of het een aps-c of ff lens is.

    ik lees bvb "'EX' stands for 'Excellence' and designates Sigma's premium lens line, with superior build and optical quality, while 'DG' means that the lens coatings are optimized for use on digital SLRs, and the image circle covers the full-frame 35mm format"
    Er staat wel degelijk DG op deze lens.

    Maar verder op een site lees ik geschikt voor aps-c sensor (specificaties)


    Wat is het nu?

  • #2
    Re: Lens op fullframe of niet?

    Geschikt voor DX en FX

    EDIT:

    De Sigma 70-200mm f2.8 IF EX APO DG OS HSM telezoom objectief beschikt over een groot diafragma over het hele bereik en Sigma's Optical Stabiliser functie (OS) waarmee 4 stops winst behaald kan worden. Voor Sony en Pentax vattingen kan de OS-functie gebruikt worden indien de stabilisatie functie op de camera body is uitgeschakeld.

    Het objectief beschikt over twee "FLD" ("F" Low Dispersion) glas elementen die de eigenschappen hebben van fluoriet glas en drie SLD (Special Low Dispersion) glas elementen die samen zorgen voor uitstekende correctie van aberratie. De Super Multi Coating voorkomt flare en ghosting.

    De Hyper Sonic Motor (HSM) zorgt voor een stille en snelle scherpstelling en full time manuele bijstel mogelijkheid. De minimale scherpstelafstand is 140cm. in het gehele bereik en de minimale vergroting bedraagt 1:8. Het ronde diafragma bestaat uit 9 bladen. Dankzij de standaard meegeleverde zonnekap wordt invallen van ongewenst licht voorkomen. Voor digitale camera's met een APS-C sensor wordt een speciale zonnekap adapter meegeleverd die er voor zorgt dat ongewenst invallend licht wordt voorkomen
    Last edited by Sultana; 3 juni 2012, 12:41. Reden: Zie EDIT

    Comment


    • #3
      Re: Lens op fullframe of niet?

      Ik heb wel de versie zonder OS maar ik veronderstel dit dit hetzelfde blijft?

      Comment


      • #4
        Re: Lens op fullframe of niet?

        Oorspronkelijk geplaatst door pixelmaniac Bekijk bericht
        Ik heb wel de versie zonder OS maar ik veronderstel dit dit hetzelfde blijft?
        Jackpot , blijft helemaal gelijk.

        Comment


        • #5
          Re: Lens op fullframe of niet?

          Kieskeurig staat vol met en bol van de fouten.

          En dan heb ik het niet eens over de stapels onzin en papagaaipraat (term geleend van iemand hier ) die er er zonder blikken of blozen op die site gezet is.

          Zoals u al aangeeft staat DG voor dat ze geschikt is voor een FF toestel. Maar niets staat u in de weg de lens te testen op uw aan te schaffen FF toestel.
          Toch al geen slecht idee om straks niet opgescheept te zitten met een lens die niet wil samenwerken met uw nieuwe toestel en/of meer back of front focus geeft dan waar u mee kan leven.


          zou beter op de hoogte moeten zijn van de eigenschappen van de betreffende lens.

          Comment


          • #6
            Re: Lens op fullframe of niet?

            Oorspronkelijk geplaatst door pixelmaniac Bekijk bericht
            Binnenkort zal mijn D7000 plaats moeten maken voor een Fulframe camera.
            Ik ben in het bezit van een Sigma 70-200 f2.8II Ex DG macro HSM lens en vroeg me af of deze op een fullframe D800 zal gaan .Ik lees verschillende theoriën op verschillende website's.In de handleiding staat niks geschreven of het een aps-c of ff lens is.
            Gewoon de website van de leverancier raadplegen(zoals je gedaan hebt) en verder niet kijken naar theorieën van wannabees.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Lens op fullframe of niet?

              Thx guy's

              Ja,de kieskeurig site is niet altijd correct blijkbaar ,maar toch een leuke site om prijzen te vergelijken.

              Comment


              • #8
                Re: Lens op fullframe of niet?

                Wie durft dit nu weer op te schrijven dan wel over te schrijven: "De Super Multi Coating voorkomt flare en ghosting."??

                Een ieder die wel eens een camera + lens vast gehouden heeft en ook ook nog mee gefotografeerd heeft weet toch dat dat niet klopt!
                Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Lens op fullframe of niet?

                  Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                  Wie durft dit nu weer op te schrijven dan wel over te schrijven: "De Super Multi Coating voorkomt flare en ghosting."??

                  Een ieder die wel eens een camera + lens vast gehouden heeft en ook ook nog mee gefotografeerd heeft weet toch dat dat niet klopt!
                  Het Konijn:


                  EDIT:
                  Op de site van Art&Craft staat bijna net hetzelfde maar met een belangrijke nuance:
                  The Sigma APO 70-200 F2.8 EX DG OS HSM covers a medium telephoto range of focal lengths from 70mm to 200mm and has a large maximum aperture of F2.8 throughout the entire zoom range. The OS (Optical Stabilizer) function offers the use of shutter speeds approximately 4 stops slower than would otherwise be possible. For Sony and Pentax mount, the built-in OS function of this lens can be used even if the camera body is equipped with an image sensor shift anti-shake system. As compensation for camera shake is visible in the view finder, the photographer can easily check for accurate focus and ensure there is no subject movement. Two FLD (?F? Low Dispersion) glass elements, which have the performance equal to fluorite glass, and three SLD (Special Low Dispersion) glass elements provide excellent correction of color aberration. High image quality is assured throughout the entire zoom range and an optimum optical power layout provides superior optical quality in all shooting ranges from close-up to infinity. Super Multi-Layer Coating reduces flare and ghost. This lens incorporates HSM (Hyper Sonic Motor), ensuring a quiet and high speed AF as well as full-time manual focus capability. The lens has a minimum focusing distance of 140cm (55.1?) throughout the entire zoom range and a maximum magnification ratio of 1:8. The rounded 9 blade diaphragm creates an attractive blur to the out of focus images. This lens is equipped with a Petal-type hood. For digital cameras with an APS-C size image sensor, a dedicated hood adapter, which expands the length of the lens hood, is supplied.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lens op fullframe of niet?

                    Een kleine samenvatting:
                    voor Sigma lenzen: DC in de naam => enkel crop.
                    voor Nikon lenzen: DX in de naam => enkel crop.
                    voor Canon lenzen: EF-S in de naam => enkel crop.
                    De nadere lenzen van deze 3 merken zijn allemaal geschikt voor zowel crop als full frame.
                    Ik denk dat de Tamron lenzen die enkel voor crop geschikt zijn Di II als aanduiding hebben maar dat ben ik niet 100% zeker.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lens op fullframe of niet?

                      die nuance is wel heel belangrijk!
                      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lens op fullframe of niet?

                        Oorspronkelijk geplaatst door jantjen Bekijk bericht
                        Een kleine samenvatting:
                        voor Sigma lenzen: DC in de naam => enkel crop.
                        voor Nikon lenzen: DX in de naam => enkel crop.
                        voor Canon lenzen: EF-S in de naam => enkel crop.
                        De nadere lenzen van deze 3 merken zijn allemaal geschikt voor zowel crop als full frame.
                        Ik denk dat de Tamron lenzen die enkel voor crop geschikt zijn Di II als aanduiding hebben maar dat ben ik niet 100% zeker.
                        Klopt...ook van de Tamron...


                        Tokina gebruik net als Nikon de term DX ook.
                        Mijn objectieven zijn all round...

                        Comment

                        Working...
                        X