Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 en garantie ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D70 en garantie ?

    Beetje verwarrend maar ik heb zaterdag eindelijk een D70 in voorraad gevonden aan 1449 euro (D70 + 18-70 ).
    Ik heb wel 2jaar garantie gekregen.IS dat bij iedereen zo ?Op de flyer in de doos staat er 1 jaar Wordlwide service garantie !

    Maar die 2jaar garantie staat op wel op mijn factuur !!

  • #2
    Dit is een europese richtlijn, niet elk land houdt zich eraan. Maar in vele zaken wordt het tweede jaar garantie als extra door de dealer aangeboden ...

    Comment


    • #3
      Als je in Duitsland koopt is dat tweede jaar verplicht voor de handelaar die de camera verkoopt.Reden te meer dus om net over de grens te kopen als je niet te ver dan Duitsland woont en zeker bij een zaak als Topfoto die goede naservice verleent.

      Hier in Belgenland wordt het meer verzwegen dan toegepast heb ik de indruk.
      Danny's Photosite

      Comment


      • #4
        Als je bedenkt dat ze bij NIKON zoals bij Sony herstellingen forfaitair aanrekenen is dit wel een groot voordeel !!! Omdat
        ik via Bartok te weten kwam dat dit voor een reflexcamera begint bij ongeveer €400, was ik ook op zoek naar winkels die meer garantie geven of verzekeringen waar je voor een meerprijs meer garantie kunt kopen. Heb ook weet van die europese richtlijn en was aan het informeren wanneer de wet zal toegepast worden, maar blijkbaar blijft het voorlopig bij een richtlijn.

        Waar ik wel voor vrees: die 2de jaar zal dus door de winkel gegeven worden .. onder de zelfde voorwaarden als de garantie van Nikon zelf?
        Ik hoop van wel , maar ben daar helemaal niet zo zeker van.
        Mss iets voor Fabbe om uit te zoeken als hij 'm aankoopt

        Alvast veel plezier !!

        Comment


        • #5
          Originally posted by The E@sterbunny

          Waar ik wel voor vrees: die 2de jaar zal dus door de winkel gegeven worden .. onder de zelfde voorwaarden als de garantie van Nikon zelf?

          Reden te meer om bij een goede fotozaak te kopen met een serieuze service.Topfoto heeft goede prijzen maar is soms beetje duurder in vergelijking met sommige andere Duitse internetwinkels maar persoonlijk stoort me dat helemaal niet daar ik weet dat ik bij eventuele problemen op een correcte manier geholpen wordt.Het was trouwens Ingo zelf die me op de verplichting in Duitsland van dat tweede jaar gewezen heeft.
          Danny's Photosite

          Comment


          • #6
            [/quote]

            Reden te meer om bij een goede fotozaak te kopen met een serieuze service.Topfoto heeft goede prijzen maar is soms beetje duurder in vergelijking met sommige andere Duitse internetwinkels maar persoonlijk stoort me dat helemaal niet daar ik weet dat ik bij eventuele problemen op een correcte manier geholpen wordt.Het was trouwens Ingo zelf die me op de verplichting in Duitsland van dat tweede jaar gewezen heeft.
            [/quote]

            Ja, was me ook reeds opgevallen dat ze daar 2jaar geven. Dacht toen ook al bij mezelf: meesten kopen daar hun toestellen om de dikwijls betere prijs, terwijl ik het om garantieredenen zou doen !
            Over Topfoto hoorde ik vaak al positief nieuws!!

            Comment


            • #7
              Het is in inderdaad een EU richtlijn. Ook al staat er op een garantiekaart 12 maanden, dan nog kun je ingevolge deze richtlijn aanspraak maken op garantie gedurende de 24 maanden.
              Canon 1Ds MKII, EF 14mm f/2.8, EF 24mm f/1.4L USM, EF 35mm f/1.4L USM, EF 50mm f/1.4 USM, EF 85mm f/1.2L, EF 135 f/2L, EF 200mm f/2.8, Gitzo 1127 & Kirk BH1 & Leica Digilux 2

              Comment


              • #8
                Originally posted by cvaniperen
                Het is in inderdaad een EU richtlijn. Ook al staat er op een garantiekaart 12 maanden, dan nog kun je ingevolge deze richtlijn aanspraak maken op garantie gedurende de 24 maanden.
                In Nederland en Duitsland is dat inderdaad geen enkel probleem, maar zoals dat wel vaker gebeurt met Europese richtlijnen, hinkt België weer achterop. Als je na anderhalf jaar een defect aan je toestel hebt, zal je bij je Belgische dealer flink wat geluk en overredingskracht nodig hebben om op dat tweede jaar aanspraak te kunnen maken.
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment


                • #9
                  Je doet je camera dan binnen bij de invoerder in Duistland? Nee?

                  Overigens... Wacht tot de Europese grondwet er is... dan gaan we om de 5 voet discriminatiebedingen zien passeren

                  Comment


                  • #10
                    Toch even een kleine opmerking betreffende het feit dat we hier in België zouden achterlopen voor wat betreft garantie, dat is niet helemaal correct, want in België kan je gebruik maken van het verborgen gebrek. Dit kan je uitspelen gedurende 10 jaar

                    Er zijn natuurlijk wel enkele voorwaarden aan gekoppeld, en in het geval van een D70 overschrijd je de grens van de 1250 EUR waarvoor je er zonder advocaat vanaf komt maar eigenlijk komt het erop neer dat die wet de consument beschermt tegen verborgen gebreken (je wist niet dat ze bestonden, ze verlagen de gebruikswaarde van de aankoop, je zou dat onder die voorwaarden niet gekocht hebben,...). Je moet dit natuurlijk wel kunnen bewijzen, en je moet vooral onmiddellijk reageren, ... Bedoeling is eerst een compromis te zoeken (teruggave, verwisselen, ...)

                    Je kan dit dus niet gebruiken voor eender welke panne of slijtage, maar dus wel om een conceptuele fout aan het licht te brengen waarvan je niet op de hoogte was op het moement dat je het aankocht...

                    Je moet wel optreden tegen je verkoper, dus niet tegen de fabrikant of zo...

                    sugar
                    "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

                    http://supermasj.zenfolio.com

                    Comment


                    • #11
                      Bedankt iedereen voor de goede uitleg..

                      Marc

                      Comment

                      Working...
                      X