Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beginnen met wat?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beginnen met wat?

    Mijn jongste zoon wil beginnen met een 'serieuze' camera. Hij werkt al een ganse tijd met een compact, de canon A710, en was daar redelijk tevreden over.
    Maar de vraag is, met welk fototoestel dat een grotere sensor heeft moet je nu starten, en ik heb het niet enkel over een merk, maar over het systeem. Een DSLR, een MFT, een Alpha Nex, zelfs een Canon G1 X of een Fuji X10.
    Of zijn er nog andere mogelijkheden? De grootte is voor hem minder belangrijk, en ik weet echt niet wat ik hem moet aanraden. (misschien de goedkoopste, want papa zal wel betalen ) ( zeker minder dan 750€!!!)
    Last edited by tkpatric; 2 juni 2012, 19:02.
    http://users.telenet.be/patric/

  • #2
    Re: Beginnen met wat?

    Dat budget van 750€, vergeet het maar als je begint met een dslr. Je kan er een body mee kopen, maar na enige tijd wil je betere lenzen en die kosten heel wat geld.

    Als je voor Sony gaat, kan ik je de A57 aanraden. Mooi toestel met 16MP/EVF en vooral een snelle AF. Als standaardlens een Sony 16-50/2.8 erbij en je bent vertrokken. Maar dit is al boven je budget, je ziet hoe snel het gaat. En dan heb je nog geen telelens.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Beginnen met wat?

      kijk hier eens naar.

      http://forum.belgiumdigital.com/f11/...uw-419425.html

      Ruud
      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

      Comment


      • #4
        Re: Beginnen met wat?

        met wat werk je zelf?
        Hoe oud is je zoon?
        Wat zijn zijn interesses?
        Kunnen we ergens foto's zien die hij reeds maakte?

        met enkele antwoorden raken we al wat verder
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

        Comment


        • #5
          Re: Beginnen met wat?

          Een setje als dit staat garant voor vele uren fotoplezier.
          Uiteraard moet je zoon zelf kiezen wat hem bevalt.
          Misschien hebben andere merken een vergelijkbare set.

          Comment


          • #6
            Re: Beginnen met wat?

            Komende vanaf een compact denk ik dat je zoon zéker tevreden zal zijn met een instapmodel en kitlens, welke je voor 750 zeker moet kunnen vinden.

            Nikon D3100, D5100 (D90) / Canon 1100D, 550D (600D kan ook, maar ik zou de 550D nemen, budget technisch)

            Of een gelijkwaardige Sony, Pentax, Olympus...

            Ik zou zéker voor een SLR/SLT Systeem gaan. Deze zijn gewoon meer gebouwd op serieuze fotografie dan een systeemcamera...met name op beschikbaarheid van (betaalbare) objectieven en ergonomie.


            Uiteraard is het "maar" een begin...en zal er later geinvesteerd worden in objectieven, etc...maar voor een begin is het zéker mogelijk om goed te spelen met een instapper en kitlenzen
            Mijn objectieven zijn all round...

            Comment


            • #7
              Re: Beginnen met wat?

              Misschien die NIKON D5100 + 18-105VR + SD 8GB + BAG voor 708€ in de Fnac? Hij zou liever één lens hebben, is een beetje bang om lenzen te wisselen... Later natuurlijk wel.
              http://users.telenet.be/patric/

              Comment


              • #8
                Re: Beginnen met wat?

                Oorspronkelijk geplaatst door tkpatric Bekijk bericht
                Misschien die NIKON D5100 + 18-105VR + SD 8GB + BAG voor 708€ in de Fnac? Hij zou liever één lens hebben, is een beetje bang om lenzen te wisselen... Later natuurlijk wel.
                Mocht die angst iets te maken hebben met stof op de sensor moet je weten dat ook zonder lens wisselen stof op de sensor kan komen.

                Comment


                • #9
                  Re: Beginnen met wat?

                  Mss is het handig om hetzelfde merk als de uwe te nemen zodat jullie objectieven kunnen uitwisselen? Dat lijkt mij een verstandige keuze.
                  Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                  flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beginnen met wat?

                    Oorspronkelijk geplaatst door eos550 Bekijk bericht
                    Mss is het handig om hetzelfde merk als de uwe te nemen zodat jullie objectieven kunnen uitwisselen? Dat lijkt mij een verstandige keuze.
                    Ik zou juist liever zien dat mijn zoon een ander merk neemt.. :P Grijp ik tenminste nooit naast mijn objectieven...en grijpen we nooit naar dezelfde (min of meer een geintje...maar toch ook niet)


                    D5100 met 18-105 is een goede combi..!

                    Angst om objectieven te wisselen verdwijnt vanzelf denk ik. Hoe oud is je zoon? Voor stog hoef je het niet te laten inderdaad...die krijg je toch wel op de sensor.
                    Mijn objectieven zijn all round...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beginnen met wat?

                      Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                      Ik zou juist liever zien dat mijn zoon een ander merk neemt.. :P Grijp ik tenminste nooit naast mijn objectieven...en grijpen we nooit naar dezelfde (min of meer een geintje...maar toch ook niet)


                      D5100 met 18-105 is een goede combi..!

                      Angst om objectieven te wisselen verdwijnt vanzelf denk ik. Hoe oud is je zoon? Voor stog hoef je het niet te laten inderdaad...die krijg je toch wel op de sensor.
                      Hij is 26... dank voor de reactie!
                      http://users.telenet.be/patric/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Beginnen met wat?

                        Mocht het mijn zoon zijn, dan adviseer ik hem om één en ander tweedehands te kopen. Met 750 € kan hij toch al wat leuks vinden hoor !
                        Kijk eens bij 'Aangeboden', daar staan dikwijls volledig sets te koop.
                        Wel iets oudere toestellen (momenteel staat er bijvoorbeeld een 450D + grip + 18-55 voor 350 €).
                        Canon 50D gripped / 15-85 / 50 1.8 / 18-200 / 430 EX II / Manfrotto 055 ProB + 488 RC2
                        BD0993BE
                        Op rust gesteld maar nog werkend : Panasonic FZ50 / Raynox 250

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door tkpatric Bekijk bericht
                          Hij is 26... dank voor de reactie!
                          Moest mijn zoon 26 zijn dan mocht hij gaan werken om zn hobby te betalen. Ik wil ook zo een sponsor ;-
                          Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Beginnen met wat?

                            voor iemand die voornamlijk actief is in het onderdeel Camera"s & Accessoires, vind ik dit een vreemde vraag.
                            gebruik eens zoeken.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Beginnen met wat?

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              voor iemand die voornamlijk actief is in het onderdeel Camera"s & Accessoires, vind ik dit een vreemde vraag.
                              gebruik eens zoeken.
                              grt,bouk.
                              Een paar jaar geleden zou ik niet getwijfeld hebben, en gewoon een DSLR aangeraden, waarschijnlijk Nikon omdat ik er zelf een bezit. Maar met al die nieuwe systemen en mogelijkheden ben ik toch gaan twijfelen, al ligt de 5100 nog in het bovenste schuifje...
                              http://users.telenet.be/patric/

                              Comment

                              Working...
                              X