Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opvolger voor Nikon 300s

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opvolger voor Nikon 300s

    Weet er iemand of er een opvolger komt voor de nikon 300s en wanneer die
    dan zou op de markt komen
    Keyserke

  • #2
    Re: Opvolger voor Nikon 300s

    Men spreekt van een D600 (FF) welke dit jaar nog op de markt zou moeten komen...ook zijn er voglens mij nog steeds rumours van een D400 voor 2012... (?)


    Maar 100% nog niets
    Mijn objectieven zijn all round...

    Comment


    • #3
      Re: Opvolger voor Nikon 300s

      Het ziet er inderdaad naar uit dat het de D600 zal zijn die als 'opvolger' van de D300S komt, maar dit kan goed nieuws zijn voor de huidige eigenaars van de 300S.

      De D600 zou FF worden wat zou betekenen dat voor een heleboel mensen die de 1.5x cropfactor nodig hebben (sportschieters, dierenschieters,...) nodig hebben de 300s top of the line blijft voor hen...

      Ik ben er alvast blij mee

      Van een eventuele D400 is nog bijna niets geweten. Er is ook een mogelijk heid dat er een D300 X uitkomt die 1080p video, 60fps, 16MP (D7000 sensor + Expeed 3 processor), gaat bevatten, maar deze specs kunnen evengoed voor de D400 zijn en er is werkelijk nog niets dat zeker staat.
      MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

      Comment


      • #4
        Re: Opvolger voor Nikon 300s

        Ik vermoed toch dat Nikon wel een D300s achtig, niet FF toestel in het gamma houdt...op NR wordt nog steeds gesproken over een D400 voor eind 2012/begin 2013...inderdaad voor vogelaars, etc...zal een FF wel eens klanten kúnnen kosten.
        Mijn objectieven zijn all round...

        Comment


        • #5
          Re: Opvolger voor Nikon 300s

          Vind de D300S toch nog steeds een dijk van een toestel hoor
          "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

          Comment


          • #6
            Re: Opvolger voor Nikon 300s

            Tuurlijk ben het daar absoluut mee eens. Het is niet veronderlijk dat de D300/D300S lange tijd dezelfde specs hebben gehad (op ISO na) als de D3 die in 2007/2010 de flagship van Nikon was. Buiten de ISO mogelijkheden (die mijns inziens de enige echt nuttige upgrades zijn) was de lat al gelegd toen. De omstandigheden zijn maar zelden dat je meer als 12.3MP nodig hebt (je moet de die al onder de knie krijgen, en dat vergt oefening. Het feit dat de D3 & D300 zelfde MP hebben wilt al het een en het ander zeggen)

            Nu die D400, D4, D800, wat er ook moge komen, de updates tov de voormalige top of the line camera's zullen eerder miniem zijn. De vooruitgangen nu zijn véél minder significant dan pakweg 5-10 jaar geleden toen er met elk model een GIGANTISCH verschil was (denk maar D100-200-300 updates)

            Als je nu al in een D3200 24MP hebt steken die je vroeger enkel had in de D3X die 8.000$ kostte mag je je al vragen beginnen stellen...
            MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

            Comment


            • #7
              Re: Opvolger voor Nikon 300s

              Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
              Ik vermoed toch dat Nikon wel een D300s achtig, niet FF toestel in het gamma houdt...op NR wordt nog steeds gesproken over een D400 voor eind 2012/begin 2013...inderdaad voor vogelaars, etc...zal een FF wel eens klanten kúnnen kosten.
              Idd, ze zullen wsl een camera op de markt gooien met meer MP (wat niet nodig is) en iets betere ruisprestaties (wat wel altijd mag natuurlijk) en betere videocapaciteiten.

              Me dunkt gaat dit een model zijn die ze lanceren omdat ze niet kunnen achterblijven en wel iets moeten lanceren. Voor de D300S (die nu nog altijd de top of the line DX is in hun gamma) zullen er fantastische deals te maken zijn
              MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

              Comment


              • #8
                Re: Opvolger voor Nikon 300s

                Ach,... Ik heb deze morgen met mijn D300 in een moeras gefotografeert. Ja , met dat honde weer
                Alles was doorweekt maar hij werkte nog perfect.
                Na 100000 clicks en omstandigheden met veel water en modder blijft het mijn beste vriend.
                Wat een dijk van een camera
                Ze zullen met straffe papieren moeten komen om die D300 te verbeteren.

                Een occasie D3ke wil ik er nog wel bij.

                MVG
                Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Opvolger voor Nikon 300s

                  ik vind mijn d300s ook zalig
                  ten eerste voor de robuustheid en waterdichtheid etc maar ook omdat ik er de 18-200 perfect op kan gebruiken, iets wat niet of aan de helft van de MP kan op een full-frame...
                  500px

                  Comment

                  Working...
                  X