Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kleurige graskant

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kleurige graskant

    Wat vinden jullie van deze?







    foto 3

    Update van de 3de



    (Ik heb ook eens geprobeerd om een brush te maken met mijn handtekening)
    Last edited by !Bart; 2 juni 2012, 11:48. Reden: max 3 foto's zichtbaar aub

  • #2
    Re: kleurige graskant

    en dat is wat ik allang ook eens wil doen!
    Mooi vind ik deze, maar vooral je derde.
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

    Comment


    • #3
      Re: kleurige graskant

      2 en 3 heel goed hoor
      1 is iets tè voor mij, en jammer van dat witte stuk (huisje of zo?) op de achtergrond, de foto is nogal somber vind ik...
      leuk je handtekening
      facebook
      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

      Comment


      • #4
        Re: kleurige graskant

        voor mij nr 1 zonder het witte huis en nr 3 maar dan moet het stukje dat de top niet reikt eraf.

        Comment


        • #5
          Re: kleurige graskant

          Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
          en dat is wat ik allang ook eens wil doen!
          zo'n brush maken? zo heb ik het gedaan in Photoschop (zowel CS5 als PSE7)
          ik ben begonnen met een mooie scherpe foto van je handtekening op een wit blad (of een scan op 300DPI werkt even goed.)
          Door de witbalans aan te passen de achtergrond effectief volledig wit gemaakt (het best om met zwarte tekst te beginnen anders zet je hem om naar Zwart-wit)
          Dan klik je op de balk 'achtergrondlaag' zodat je die een andere naam kan geven bvb laag 0
          Dan selecteer je de witte achtergrond met de magische staf en controleert dat ook in alle krullen als mee geselecteerd zijn anders moet je dat nog toevoegen aan de selectie
          Dan Delete je de selectie.
          Nu is het nog zaak van je afbeelding te verkleinen naar minder dan 2500 op 2500 pixels
          en in edit (of bewerken) define brush preset en je brush een naam te geven.
          Misschien zijn er andere makkelijkere manieren


          Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
          Mooi vind ik deze, maar vooral je derde.
          Dank u

          Comment


          • #6
            Re: kleurige graskant

            Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
            voor mij nr 1 zonder het witte huis en nr 3 maar dan moet het stukje dat de top niet reikt eraf.
            Ik kan je volgen op allebei Dat stukje weg klonen zal wel lukken maar ik vraag me wel af hoe ik dat wit huis weg kan krijgen?

            Comment


            • #7
              Re: kleurige graskant

              Oorspronkelijk geplaatst door kawaracer Bekijk bericht
              zo'n brush maken? zo heb ik het gedaan in Photoschop (zowel CS5 als PSE7)
              ik ben begonnen met een mooie scherpe foto van je handtekening op een wit blad (of een scan op 300DPI werkt even goed.)
              Door de witbalans aan te passen de achtergrond effectief volledig wit gemaakt (het best om met zwarte tekst te beginnen anders zet je hem om naar Zwart-wit)
              Dan klik je op de balk 'achtergrondlaag' zodat je die een andere naam kan geven bvb laag 0
              Dan selecteer je de witte achtergrond met de magische staf en controleert dat ook in alle krullen als mee geselecteerd zijn anders moet je dat nog toevoegen aan de selectie
              Dan Delete je de selectie.
              Nu is het nog zaak van je afbeelding te verkleinen naar minder dan 2500 op 2500 pixels
              en in edit (of bewerken) define brush preset en je brush een naam te geven.
              Misschien zijn er andere makkelijkere manieren



              Dank u
              Bedankt voor de uitleg! Weer wat nieuws bijgeleerd
              Touch the Earth...Gently
              www.passionsenfrance.com

              Comment


              • #8
                Re: kleurige graskant

                Oorspronkelijk geplaatst door marie-anne Bekijk bericht
                Bedankt voor de uitleg! Weer wat nieuws bijgeleerd
                Graag gedaan, ik vind het ook leuk als ik van andere tips krijg over hoe iets moet.

                Comment


                • #9
                  Re: kleurige graskant

                  Foto 1 staat teveel op en er zijn veel elementen die storen (snijden in de boterbloem, wit huis)
                  Foto 2 mis ik scherpte op de bloem.
                  Wel een mooie BG
                  Foto 3 simpel maar mooi, ik kom hier tot rust
                  Mvg,
                  Eddy
                  Smaken verschillen

                  Comment


                  • #10
                    Re: kleurige graskant

                    Ik mis de originele 3e foto maar deze is voor mij ook de beste.

                    Je mag steeds update's plaatsen hoor, ook al heb je er reeds 3 staan.

                    Comment


                    • #11
                      Re: kleurige graskant

                      maar ik vraag me wel af hoe ik dat wit huis weg kan krijgen?
                      Het eenvoudigste manier is ter plaatse gaan en de foto opnieuw nemen maar deze keer zonder het huis erbij.

                      Maar je kan altijd bij wijze van oefening hetvolgende proberen. 1ste crop tot aan het witte huis, 2de crop iets verder dan het einde witte huis, het purperenaanhangsel ernaast moet dan ook verdwijnen.
                      Beide foto's tegen elkaar plaatsen maar dan heb je nog een lelijke scheidingslijn. Met nattevinger bijwerken + vervagen. Met wat handigheid, behoudt je een vierkante foto.
                      Ik heb het zien doen, dus die mogelijkheid bestaat. Aan jou de keuze.

                      Comment


                      • #12
                        Re: kleurige graskant

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dabbertjedab Bekijk bericht
                        Ik mis de originele 3e foto maar deze is voor mij ook de beste.

                        Je mag steeds update's plaatsen hoor, ook al heb je er reeds 3 staan.
                        De derde foto staat nu achter een linkje maar ik heb dat niet gedaan ik dacht dat het misschien door een moderator gedaan was omdat er reeds 3 stonden.

                        Comment

                        Working...
                        X