Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Giant kelp on Sandfly Beach

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Giant kelp on Sandfly Beach




    UPDATE
    Last edited by Dama; 2 juni 2012, 08:47.
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

  • #2
    Re: Giant kelp on Sandfly Beach

    Wauw, Deze foto heeft voor mij alles, heel knap.
    Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
    MIJN WEBSITE

    Comment


    • #3
      Re: Giant kelp on Sandfly Beach

      De "alien" eieren zijn dan toch uitgekomen
      De compo is super en ik hou van de kleuren (lijken me net tikje meer punch te hebben dan wat we van je gewoon zijn) . Het enige waar ik over zat te denken (jou kennende zal het wel zo geweest zijn maar toch komt het raar over) zijn die blekere, meer gele zandkorrels links die het een beetje "inverted" doen aanvoelen en voor het gevoel zou ik hem mss een heel klein beetje tegen de klok draaien.
      Maar 't is in alle eerlijkheid mierengenneuk hoor want een pracht van een plaat.
      D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
      500px FaceBook

      Comment


      • #4
        Re: Giant kelp on Sandfly Beach

        LOL !

        No problem hoor... het lijkt wel dat je het amper durft te schrijven... ik hou van challenges

        De RAW was inderdaad vrij vlak, maar mbv van contrast en saturatie kon ik er toch de kleurtjes uithalen.
        Gewoon voorzichtig de schuivertjes in LR beroerd... verder niks.

        Het was wel heel speciaal licht, met een soort nevel die het licht filterde. Moeilijk te beschrijven.

        Het is 1 opname, waarvan ik een virtual copy gemaakt heb om enkel de strook water in het midden wat blauwer te maken. Er zat een vreemde gele zweem over, waardoor het wit eigenlijk geel zag.

        Maar wat bedoel je precies met dat gele zand ?

        Het zand was geel, en rondom die kelp waren zwarte sporen, alsof het zwart van dat wier oploste door het water. De golven kwamen tot aan dat "beest", maar ik wou het water bewust niet tot vooraan op de foto. Het was dus wel een tijdje wachten tot het ver genoeg bleef, ook lang genoeg wachten tot het water terug in het zand getrokken was, om niet te veel spiegeleffect vooraan te hebben...

        Een fotooke, waar ik ginder toch wel een half uurtje staan wachten en proberen heb...


        EDIT : ik had er voor mezelf al ietsje meer pit ingestoken, want eigenlijk vind ik hem zelfs nog ietsje te vlak... Zie update
        Oorspronkelijk geplaatst door Codon Bekijk bericht
        De "alien" eieren zijn dan toch uitgekomen
        De compo is super en ik hou van de kleuren (lijken me net tikje meer punch te hebben dan wat we van je gewoon zijn) . Het enige waar ik over zat te denken (jou kennende zal het wel zo geweest zijn maar toch komt het raar over) zijn die blekere, meer gele zandkorrels links die het een beetje "inverted" doen aanvoelen en voor het gevoel zou ik hem mss een heel klein beetje tegen de klok draaien.
        Maar 't is in alle eerlijkheid mierengenneuk hoor want een pracht van een plaat.
        Last edited by Dama; 2 juni 2012, 08:41.
        www.damafoto.be
        Facebook Damafoto

        Comment


        • #5
          Re: Giant kelp on Sandfly Beach

          alé ged er werk on had precies lol

          skuuntjen
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

          Comment


          • #6
            Re: Giant kelp on Sandfly Beach

            hehe, Ik durf het wel schrijven hoor, maar in alles moet een balans zitten hé, dit soort detailkritiek zou ik bij 90% van de foto's niet geven en dat moet ergens duidelijk zijn. En dan voelt het daarboven nog eens aan al 'de beste stuurlui staan aan wal' want ik zie wel ergere dingen in mijn eigen foto's....Vandaar...Maar eerlijk is eerlijk en ik ga mijn mening nooit uit de weg gaan hoor, don't worry
            Het gele in het zand is verminderd in de update omdat die ook scherper overkomt op de voorgrond. In de originele had je vreemde lichtere plekken in het zand (een beetje het effect dat je krijgt als je je curve ergens een stukje weer naar beneden laat lopen zodat de helderheid inverteert). Al weet ik niet of dat het nu duidelijker gemaakt heeft :-)
            D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
            500px FaceBook

            Comment


            • #7
              Re: Giant kelp on Sandfly Beach

              Thx !

              Ik had alles onder de horizon geselecteerd en een beetje aan de curve getrokken, en tikkeltje meer contrast.

              Verscherping is dezelfde.
              Oorspronkelijk geplaatst door Codon Bekijk bericht
              hehe, Ik durf het wel schrijven hoor, maar in alles moet een balans zitten hé, dit soort detailkritiek zou ik bij 90% van de foto's niet geven en dat moet ergens duidelijk zijn. En dan voelt het daarboven nog eens aan al 'de beste stuurlui staan aan wal' want ik zie wel ergere dingen in mijn eigen foto's....Vandaar...Maar eerlijk is eerlijk en ik ga mijn mening nooit uit de weg gaan hoor, don't worry
              Het gele in het zand is verminderd in de update omdat die ook scherper overkomt op de voorgrond. In de originele had je vreemde lichtere plekken in het zand (een beetje het effect dat je krijgt als je je curve ergens een stukje weer naar beneden laat lopen zodat de helderheid inverteert). Al weet ik niet of dat het nu duidelijker gemaakt heeft :-)
              www.damafoto.be
              Facebook Damafoto

              Comment


              • #8
                Re: Giant kelp on Sandfly Beach

                heel knappe compo, knappe plaat!
                Het enige waar ik niet zo weg van ben is het azuurblauwe in de lucht. Voor mij mocht het blauw minder gesatureerd zijn.
                facebook

                500px

                Comment


                • #9
                  Re: Giant kelp on Sandfly Beach

                  Een paradijselijke foto, in deze doen de kleurtjes het sterk.
                  Qua compositie ben ik er persoonlijk niet zo weg van. Ik herken deze compositie ook in vele andere keitje-fluweelwater-kleurige lucht
                  www.brunodyserinck.be
                  https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                  Comment


                  • #10
                    Re: Giant kelp on Sandfly Beach

                    Prachtige opname. Vraag me wel af of de 'giant kelp' enigszins georchestreerd werd. De achterste slierten komen mooi samen in een punt en dat punt wijst mooi naar de rots aan de einder. Niet dat ik dat een probleem zou vinden, wel integendeel. Ik vraag het mij gewoon af...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Giant kelp on Sandfly Beach

                      Neen helemaal niet... Ik heb er eens ene proberen verleggen, om beter in de compositie te passen, en ik mocht het vergeten... Je trekt onherstelbare sporen in het zand, en je bent ook alle natuurlijke "sporen" kwijt.
                      Hier zie je duidelijk ook de sporen in het zand waarlangs het water steeds wegloopt.

                      Bovendien weegt dit enorm zwaar, en trek je je er zowaar een breuk aan

                      Ik durf wel eens een takje of wat slordige elementen opruimen, en dan nog, je moet dan heel goed opletten van je eigen voetsporen...

                      Ik hou het toch liever bij puur natuur...


                      Oorspronkelijk geplaatst door Onar Bekijk bericht
                      ... Vraag me wel af of de 'giant kelp' enigszins georchestreerd werd...
                      www.damafoto.be
                      Facebook Damafoto

                      Comment


                      • #12
                        Re: Giant kelp on Sandfly Beach

                        Bedankt voor je antwoord. Ik vind de compositie nu ik dit weet nog straffer...

                        Comment

                        Working...
                        X