Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dof

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Dof

    Hier weer wat foto's van mij. Heb ze vanavond gemaakt tijdens een wandeling met de hond. Ik heb vooral geprobeerd foto's met dof te maken. Hier ee kleine greep uit het assortiment.

    F3.5/5.6
    sec 1/300 (ongeveer volgens mij)
    ISO 300







    Kun je ook het scherpstelpunt handmatig aanpassen? Nu heb ik niet altijd scherp wat ik scherp wil hebben.

    Alvast bedankt voor het kijken en de opmerkingen

  • #2
    Re: Dof

    Persoonlijk vind ik de 3de het beste.


    Ik zie niet dadelijk welke lens dat je gebruikt, maar met de meeste lenzen van Nikon, althans toch die autofocus hebben, kun je via een switch schakelen tussen autofocus en manueel. (A of M)

    Sommige hebben ook nog M/A of M optie. Dan kun je via M/A autofocus laten doen en toch nog zonder de schakelaar te verzetten aan de ring draaien om bij te regelen als de autofocus er langs zat.

    Je moet maar eens op je lens kijken wat je juist hebt.


    En het autofocus punt kun je eventueel ook nog verzetten, maar ik geloof dat de camera dan op single point autofocus moet staan. Wat je normaal toch wel doet bij Macro fotografie en dan gebruik je die pijltjes rond de OK button om je focus punt te verzetten.

    Ik hoop dat deze uitleg er door kan, want ik weet ondertussen wel hoe je dingen moet doen maar de juiste benamingen ontschieten mij nog.
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

    Comment

    Working...
    X