Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 5D Mark III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 5D Mark III

    Hoi,

    HOe zijn jullie ervaringen met deze nieuwe veelbelovende Canon?
    Ik heb gezien dat KAmera-Express in Wilrijk ze op stock heeft.
    Mooie winkel in elk geval.

    Zijn er van jullie klant?

    Groetjes
    Pentax K-5 | SMC 18-55 AL WR f3.5-5.6 | SMC FA 80-200 DAL f4.7-5.6 | Tamron SP AF 28-75 f2.8 XR/DI LD | SMC-M 50mm f/2 | Hama Gamma72

  • #2
    Re: Canon EOS 5D Mark III

    Ik weet niet vanwaar U ergens bent maar ze zijn op andere plaatsen een pak goedkoper (tot 200 euro zelfs).

    Heb het toestel nog maar 3x gebruik.
    1x in jpeg omdat tot gisteren geen Lightroom of Camera Raw de RAW bestanden ondersteunde. De JPEGS kwamen er enorm scherp uit.
    Een testje gedaan op iso 12800 en die was ook veel belovend!

    Dan heb ik een paar weken terug een communiefeest gedaan zowel in RAW+JPEG en das mij eerlijk gezegd zwaar tegengevallen door men eigen schuld (leren omgaan met het toestel maar ja dat kan niet volgens BD leden dus...).

    Ik geef het toestel een 9/10 en is in zekere zin vooral kwa AF een goede vooruitgang tegenover de 5D2.
    Maar of dat de 3299 euro rechtvaardigd moet éénieder voor zich uitmaken.

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 5D Mark III

      met welk toestel is hij vergelijkbaar (of zelfs beter?) van Canon? met wat kan je vergelijken?

      een betere AF dan 5D mk1 en mk2 is niet zo moeilijk , die is gewoon barslecht.
      (die is goed voor studiowerk vind ik, maar niks qua sportofotografie ofzo)

      alvast bedant voor de feedback! ik twijfel of 1DX of 5Dmk3 de next step moet zijn
      Imagination is more important than knowledge...
      http://www.kiekje.be

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 5D Mark III

        tegenwoordig lees je hier ook van alles hoor. Sinds wanneer maakt de camera de bepaling of een foto scherp is of niet? De lens bepaald dit ( en als ik mis ben gelieve de theorie erachter dan te vermelden, ik leer ook graag bij ). En niet afkomen met de AF want dat is de schuld van de gebruiker als je foto's er dan niet juist uitkomen. Toen ik dat las kreeg ik "een verloren 5D mkIII" gevoel. Nu dat terzijde.

        Er is ook nooit gezegd geweest dat de 5D een sport DSLR is dus als je die daarvoor gekocht hebt dan heb je je niet goed geïnformeerd. En als de AF van de 5D mkII zo slecht is waarom is dit dan een toestel dat zoveel gebruikt wordt door professionelen

        Uit reviews lees ik overal dat het niet de moeite is om over te gaan naar de mkIII tenzij je echt een betere AF wilt. En eerlijk gezegd heb ik af en toe last in donkere omstandigheden met de AF ( op de mkII ) maar daar blijft het ook bij. Het is niet zo dramatisch zoals de meesten hier soms vermelden. Ik zou het me niet kunnen verantwoorden om over te stappen naar een mkIII, ik wacht wel op de mkIV

        @b-@rt: als je zo een groot budget hebt, waarom ga je niet voor een 1D mkIV? Naar verluid een heel goed toestel met onverslaanbare AF.

        Over de 5D mkIII ( die ik overigens nog niet eens in handen heb gehad omdat de stocks altijd meteen weer leeg zijn ) vindt ik het enorm spijtig dat ze geen dubbele CF slots hebben voorzien maar een CF en een SD slot.
        UnicornPictures on Facebook & Flickr

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS 5D Mark III

          Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
          tegenwoordig lees je hier ook van alles hoor. Sinds wanneer maakt de camera de bepaling of een foto scherp is of niet? De lens bepaald dit ( en als ik mis ben gelieve de theorie erachter dan te vermelden, ik leer ook graag bij ). En niet afkomen met de AF want dat is de schuld van de gebruiker als je foto's er dan niet juist uitkomen. Toen ik dat las kreeg ik "een verloren 5D mkIII" gevoel. Nu dat terzijde.

          Er is ook nooit gezegd geweest dat de 5D een sport DSLR is dus als je die daarvoor gekocht hebt dan heb je je niet goed geïnformeerd. En als de AF van de 5D mkII zo slecht is waarom is dit dan een toestel dat zoveel gebruikt wordt door professionelen

          Uit reviews lees ik overal dat het niet de moeite is om over te gaan naar de mkIII tenzij je echt een betere AF wilt. En eerlijk gezegd heb ik af en toe last in donkere omstandigheden met de AF ( op de mkII ) maar daar blijft het ook bij. Het is niet zo dramatisch zoals de meesten hier soms vermelden. Ik zou het me niet kunnen verantwoorden om over te stappen naar een mkIII, ik wacht wel op de mkIV

          @b-@rt: als je zo een groot budget hebt, waarom ga je niet voor een 1D mkIV? Naar verluid een heel goed toestel met onverslaanbare AF.

          Over de 5D mkIII ( die ik overigens nog niet eens in handen heb gehad omdat de stocks altijd meteen weer leeg zijn ) vindt ik het enorm spijtig dat ze geen dubbele CF slots hebben voorzien maar een CF en een SD slot.
          Je geeft het al zelf toe dat de AF last heeft in donkere omstandigheden .
          Ik gebruikte hem dan ook in die omstandigheden.

          En als je met het scherpstelpunt van de 5DIII ergens anders scherp stelt dan bijv de ogen en dan nog op F2.8 is het 'normaal' dat je onscherpe foto's hebt he kieken!
          Ik moet enkel nog is uitzoeken hoe je het AF punt rood kan laten branden constant want nu is dat zwart en MOEILIJK te zien in donkere omstandigheden
          Maar ja jullie op BD kunenn nogal veel he ?

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS 5D Mark III

            Oorspronkelijk geplaatst door b-@rt Bekijk bericht
            met welk toestel is hij vergelijkbaar (of zelfs beter?) van Canon? met wat kan je vergelijken?

            een betere AF dan 5D mk1 en mk2 is niet zo moeilijk , die is gewoon barslecht.
            (die is goed voor studiowerk vind ik, maar niks qua sportofotografie ofzo)

            alvast bedant voor de feedback! ik twijfel of 1DX of 5Dmk3 de next step moet zijn
            Ik heb ook een 1DIII en werk daar ook enorm graag mee odanks dat hij "maar" 10MP heeft en voormij is zijn iso op 3200 mits ruisonderdrukker nog goed doenbaar.

            De 1DX die prijs vindt ik onverantwoord. Van de 5D3 eerlijk gezegd ook,maar door de verkoop van de 5D2 viel die al bij al mee.
            Ik ben nog altijd wachtende op de batterijgrip ervan. Jammer eigenlijk :'(.

            En wat ook niet kan in mijn ogen is dat Canon de mensen met het bewuste "lichtlek" in de steek laat! Neem je ervoor contact op met Techrepair zeggen die : Wij doen er niks aan.

            Neem je als CPS member contact op met Canon zeggen die : Als je denkt dat er een probleem is met je toestel graag contact opnemen met de hersteldiensten van Canon.

            Als je dan zegt dat die antwoorden dat ze er niets aan zullen doen blijft het stil bij Canon.

            Ik hoop voor de mensen die een 5D3 in order hebben staan ergens dat het "lichtlek" beter zal opgelost zijn dan een stuk zwarte tape.

            Comment


            • #7
              Re: Canon EOS 5D Mark III

              Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
              tegenwoordig lees je hier ook van alles hoor. Sinds wanneer maakt de camera de bepaling of een foto scherp is of niet? De lens bepaald dit ( en als ik mis ben gelieve de theorie erachter dan te vermelden, ik leer ook graag bij ). En niet afkomen met de AF want dat is de schuld van de gebruiker als je foto's er dan niet juist uitkomen. Toen ik dat las kreeg ik "een verloren 5D mkIII" gevoel. Nu dat terzijde.

              Er is ook nooit gezegd geweest dat de 5D een sport DSLR is dus als je die daarvoor gekocht hebt dan heb je je niet goed geïnformeerd. En als de AF van de 5D mkII zo slecht is waarom is dit dan een toestel dat zoveel gebruikt wordt door professionelen

              Uit reviews lees ik overal dat het niet de moeite is om over te gaan naar de mkIII tenzij je echt een betere AF wilt. En eerlijk gezegd heb ik af en toe last in donkere omstandigheden met de AF ( op de mkII ) maar daar blijft het ook bij. Het is niet zo dramatisch zoals de meesten hier soms vermelden. Ik zou het me niet kunnen verantwoorden om over te stappen naar een mkIII, ik wacht wel op de mkIV

              @b-@rt: als je zo een groot budget hebt, waarom ga je niet voor een 1D mkIV? Naar verluid een heel goed toestel met onverslaanbare AF.

              Over de 5D mkIII ( die ik overigens nog niet eens in handen heb gehad omdat de stocks altijd meteen weer leeg zijn ) vindt ik het enorm spijtig dat ze geen dubbele CF slots hebben voorzien maar een CF en een SD slot.
              Ik heb reeds de 1Dmk IV en effectief dat is een supertoestel, alleen... enige tijd later "nu" zouden toestellen toch sowieso al terug een pak beter moeten zijn. Sportcamera features in combinatie met FF features van de 1DX spreken me heel hard aan. Alleen terug 6-7K op tafel leggen spreekt me voorlopig nog niet aan...
              Imagination is more important than knowledge...
              http://www.kiekje.be

              Comment


              • #8
                Re: Canon EOS 5D Mark III

                Hallo,

                ik werk nu twee maand met de canon 5dIII en ben erg tevreden over zowel beeldkwaliteit ( ik werk enkel in raw ) als handelbaarheid ( knoppen ed zijn duidelijk verbeterd; af spectaculair ).Ik had voordien een canon 5dII en 7d die ik beide heb verkocht omdat de 5dIII voor mij de perfecte synthese is van deze beide toestellen met enkel de voordelen en geen foto technische nadelen in vgl met deze beide toestellen.Ik heb absoluut geen spijt over de switch.
                Dit neemt niet weg dat het toestel zo veel mogelijkheden biedt dat ik er nog heel wat aan te leren heb.
                Ik ga niet tot in de details gaan omdat je dat beter elders vindt op onafhankelijke internet test sites die dat op een professionele manier objectiveren.
                Normaal reageer ik niet op deze topics, ik gebruik belgium digital als site namelijk enkel om bij te leren of om hulp te vragen over specifieke problemen aan ervaren mensen.
                Dit keer reageer ik omdat ik steeds maar weer verrast ben over de venijnige en soms irrationele commentaren over het nieuwste canon toestel.Meestal nog van mensen die er helemaal niet mee gewerkt hebben.Ik kan hier allerlei verklaringen voor bedenken maar ga zeker niet gaan 'bashen'.
                Misschien moeten iedereen gewoon wat minder zuur doen . Neem misschien een voorbeeld aan de commentaren rond de nieuwe toestellen van andere merken waar het er schijnbaar heel wat objectiever en rustiger aan toe gaat.
                A picture says more than a thousand words

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EOS 5D Mark III

                  Oorspronkelijk geplaatst door hpke Bekijk bericht
                  Je geeft het al zelf toe dat de AF last heeft in donkere omstandigheden .
                  Ik gebruikte hem dan ook in die omstandigheden.

                  En als je met het scherpstelpunt van de 5DIII ergens anders scherp stelt dan bijv de ogen en dan nog op F2.8 is het 'normaal' dat je onscherpe foto's hebt he kieken!
                  Ik moet enkel nog is uitzoeken hoe je het AF punt rood kan laten branden constant want nu is dat zwart en MOEILIJK te zien in donkere omstandigheden
                  Maar ja jullie op BD kunenn nogal veel he ?
                  ik schiet meetstal op f1.4 of 1.8 met mijn lenzen, zelfs in donkere omstandigheden, en toch heb ik en keeper ratio van 90%. En de missers zijn meestal mijn eigen fout. De AF mag wat beter zijn werk doen, dat is een feit, maar om al jouw mislukte foto's te steken op de mindere AF van de mkII vindt ik nogal kort door de bocht. Het zegt al veel over jou als je al zegt dat je nieuwe camera nu veel scherper schiet. Ik zou zeggen: blijven oefenen!

                  Oorspronkelijk geplaatst door hpke
                  En als je met het scherpstelpunt van de 5DIII ergens anders scherp stelt dan bijv de ogen en dan nog op F2.8 is het 'normaal' dat je onscherpe foto's hebt he kieken!
                  Ik moet enkel nog is uitzoeken hoe je het AF punt rood kan laten branden constant want nu is dat zwart en MOEILIJK te zien in donkere omstandigheden
                  *hint hint* stel dan scherp op de ogen? Als ik op een achterwiel focus is het 'normaal' dat de koplampen niet scherp staan hoor.

                  http://www.canonrumors.com/category/...n-5d-mark-iii/ trouwens je vorig account is gebanned zeker dat je een nieuwe hebt?

                  Gebruikers van een pc zeggen ook altijd dat hun pc stom is omdat die crasht terwijl ze eigenlijk niet weten hoe ze ermee moeten werken.

                  @b-@rt: en je mkIV dan verkopen voor een 1Dx? Maar dan heb je wel geen crop toestel meer ( wel geen volledige crop maar allé ) Anders bekijk ook even deze review:

                  For the second part of our D800 vs 5D Mk III shootout, we went out with photojournalist Mike Drew to shoot a horse cutting competition. Mike and The Camera ...


                  5D mkIII voor sportgebruik en comments, het blijkt te werken.

                  @luc.merckx: ik weet niet of je het over mij had of niet, maar meestal uit ik me ook niet uit over zaken die ik zelf nooit in handen heb gehad of deftig heb kunnen uitproberen. Maar ik hou er niet van als er onzin verteld wordt. En ik geef zeker geen kritiek op eenderd welk toestel ook niet op de nieuwe paradepaardjes, integendeel, ik ben fan van alle toestellen tegenwoordig omdat ze allemaal uitstekend presteren. Enkel is deze 5DmkIII me nog te duur. En dat van "minder zuur" doen is nogal moeilijk met iemand van wie het account gebanned is en daarom snel een nieuwe account maakt om hier even een topic te verzieken.

                  Groetjes
                  Oli
                  Last edited by Oli; 3 juni 2012, 08:39.
                  UnicornPictures on Facebook & Flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EOS 5D Mark III

                    Ik ben nog altijd trouwe bezoeker van BD. Maar stop nu eens eindelijk met dat gezwam over de slechte AF van de 5D M II. Dat lolleke duurt nu al zeker 2 jaar. Gebruik dit prachtig toestel waarvoor het ontworpen is. Zelfs mijn kat weet dat je deze camera niet moet gebruiken om zeer snelle akties vast te leggen. Mijn fotografie: modellen, straatfotografie, evenementen, dieren en drgl. Mijn lenzen? 24-105, 70-200 f4, 50mm f1.4. En of je het gelooft of niet, maar ik maak nooit onscherpe foto's. Ik gebruik enkel het middenste AFpunt. Mocht ik eens een wat minder scherpe foto maken, zal ik nooit de schuld op mijn camera steken maar wel op mijzelf omdat IK iets foutiefs deed.
                    Vriendelijke groeten,
                    Gulbert

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EOS 5D Mark III

                      <KNIP>

                      Ik zie nog een reactie nadat je dit schreef

                      @Gulbert: ik volg je totaal

                      @Sieg: sorry btw het kan inderdaad Dirkse007 zijn aan zijn attitude te zien )

                      [Mod-LesC]'t Was 'm weer! [/Mod]
                      Last edited by LesC; 3 juni 2012, 09:57.
                      UnicornPictures on Facebook & Flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EOS 5D Mark III

                        Enkele berichten verwijderd en verdere maatregelen genomen, hpke bleek dezelfde te zijn als 2 andere gebande accounts . . .
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EOS 5D Mark III

                          Vanaf maart 2012 heb ik de Canon 5D MK3.
                          Ingezet bij bedrijfsreportages, portretwerk in studio, vervaardiging van reclamefilmpjes, concertfotografie en straatfotografie. Gebruikte iso waarden: tot 12.800. Grootste afdruk: A2 formaat.

                          Het verschil in beeldkwaliteit tussen 5D MK2 en 5D MK3 is te zien vanaf 3200 ISO.

                          Bij de 5D MK2 gebruikte ik alleen middelste AF punt. Bij de 5D MK3 gebruik ik ze allemaal. Ik vind dat in veel gevallen plezieriger en sneller werken.

                          De lichtmeter van de 5D MK3 lijkt wat nauwkeuriger te zijn.
                          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                          Comment

                          Working...
                          X