Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraag ivm Canon 100-400 (Subject distance)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraag ivm Canon 100-400 (Subject distance)

    Sinds ik mijn 100-400 gebruik is er een bijkomend item in de exif opgedoken nl 'Subject distance'. Zijn die afstanden betrouwbaar
    Als voorbeeld hier een vliegtuig op de SD in Oostende, de exif geeft : Subject distance: 655 m wat me wel ongeveer leek overeen te komen(kan die lens nu als meter gebruikt worden )
    -------------------------------------------

  • #2
    tot op een zekere hoogte is de afstand betrouwbaar, maar nu ook niet heel precies hoor, voor 't zelfde geld is dit vliegtuig op 500m
    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

    Comment


    • #3
      Hmm, moet je daar ook weer de cropfactor in meerekenen ...
      Canon 10D, glass, flashes & extra's
      Fuji S602Z & extra's
      www.CooMa.be BD0176BE

      Comment


      • #4
        Is die 655 niet de "oneindig" stand van de oude lenzen? Voor kortere afstanden blijken de gegevens wel te kloppen.

        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #5
          655 meter is inderdaad een stand die ik veel zie terug komen. Zou toeval zijn moesten zoveel dingen op 655m gefototgrafeerd worden.
          Fuji X-T1 / Fuji X-M1 / Fuji X-30 / Fujinon XT 18-135 / Fujinon XT 35 / Fujinon XC 16-55 / Fujinon XC 55-230 / Fuji EF-X20

          Comment


          • #6
            Originally posted by Hombre
            Is die 655 niet de "oneindig" stand van de oude lenzen? Voor kortere afstanden blijken de gegevens wel te kloppen.
            Bij de 24-70 is het ook zo op oneindig. Is het niet zo dat de subject distance afhankelijk is van de focusschaal op de lens? Ik denk niet dat er veel lenzen zijn die na 100 of 150 meter nog niet op oneindig staan. Bij de 24-70 heb je dat al na een meter of 15.
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #7
              Hmm, moet je daar ook weer de cropfactor in meerekenen...
              crop factor moet je in dit geval niet meerekenen

              kwestia van oneindig stan, dat wist ik infeite niet, weer iets bijgeleerd
              visit my website : http://www.freewallpapersite.com

              Comment

              Working...
              X