Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3100 Objectieven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D3100 Objectieven

    Ik ben een beginnende hobby fotograaf en ik heb nu een jaar mijn Nikon D3100. Ik vraag mij af welke type lenzen er op passen. Wie zou mij hier mee kunnen helpen?

    Mvg
    APolo

  • #2
    Re: Nikon D3100 Objectieven

    Alle Dx lenzen met ingebouwde scherpstelling als je automatische AF wenst.(nikon)

    Alle D lenzen als je geen AF wenst.(nikon)

    Beetje afhankelijk wat je wenst te fotograferen.
    Groeten. Ronald

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D3100 Objectieven

      Oorspronkelijk geplaatst door APolo Bekijk bericht
      Ik ben een beginnende hobby fotograaf en ik heb nu een jaar mijn Nikon D3100. Ik vraag mij af welke type lenzen er op passen. Wie zou mij hier mee kunnen helpen?

      Mvg
      APolo
      Bij Nikon zijn de AF-s lenzen volledig compatibel vele andere hebben geen autofocus.
      Bij Sigma en Tamron moet je kijken naar lenzen met een ingebouwde scherpstel motor anders heb je weer geen autofocus. Bij sommige online winkels kan je dit als selectiewaarde ingeven zoals achter volgend linkje.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D3100 Objectieven

        Ik fotografeer vooral de natuur en dieren. Ook doe ik af en toe eens een trouwfeest
        Wat zou je mij aanraden?

        Groetjes

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D3100 Objectieven

          Natuur en dieren....een tele van minstens 300mm (liefst meer), voor kleine diertjes en natuur (insecten en bloemen) een macro objectief.


          trouwfeesten...een tweede camera, (meer) basiskennis, lichtsterke standaard zoom (24-70 af-s) en lichtsterke telezoom (70-200 af-s).
          Mijn objectieven zijn all round...

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D3100 Objectieven

            dankjee voor de tipss
            het is wel een zeer dure hobby..
            kennen jullie miss een goede winkel?
            Groetjes

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D3100 Objectieven

              Past deze Tamron 70-300mm op de nikon D3100?



              Groetjes

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D3100 Objectieven

                Ja...maar is niet direct een objectief dat ik zou kopen.

                Je hoeft niet altijd het beste van het beste te hebben (alhoewel...voor huwelijken....) maar dit is echt geen "goed objectief"...dan beter het dubbele uitgeven voor de VC versie...



                Overigens werd hierboven al gezegd dat elk objectief met Nikon vatting zal passen en dat je bij Tamron/Sigma op moet letten dat er een interne scherpstelmotor in zit. Je vraag is daarmee eigenlijk nogal overbodig daardoor.
                Mijn objectieven zijn all round...

                Comment

                Working...
                X