Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sensor los geraakt bij Sony Alfa

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sensor los geraakt bij Sony Alfa

    Vrouwlief heeft een a350 waarvan de sensor los zit.
    Dit is naar 't schijnt een gekend probleem, ook bij de a200 en a300.
    Toestel is buiten garantie, dus wil ik het zelf proberen te herstellen.
    Maar daarvoor wil ik graag wat tips van degenen die misschien hetzelfde aan de hand hebben gehad en hoe het gemaakt kan worden. Secondelijm misschien?

    Mercikes alvast voor het meedenken.

  • #2
    Re: Sensor los geraakt bij Sony Alfa

    Teck7

    En nu ernstig: ik zou dat overlaten aan vakmensen,secondelijm gebruiken lijkt mij een risicovolle handeling.

    Groeten
    Groeten. Ronald

    Comment


    • #3
      Re: Sensor los geraakt bij Sony Alfa

      Als je ooit al eens iets hebt gelijmd met secondenlijm, dan heb je waarschijnlijk ook gezien dat er een soort wit-grijze neerslag rond de lijm komt terwijl die uithardt.
      Ik denk dat je dat spul dus beter weg houdt van de sensor...

      Is dat geen sensor met een "anti-bibber-systeem"?
      Komt die sensor dan misschien los door de bewegingen die nodig zijn voor de beeldstabilisatie?
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Sensor los geraakt bij Sony Alfa

        De sensor (bij alle alpha's uitgezonderd de nexen) zitten per definitie "los"...dit loszitten is noodzakelijk om vibraties te compenseren.

        Secondenlijm is dus geen goede oplossing, hoewel je beeldstabilisatie wellicht defect is (controleer eens of je 5 blakjes rechts in je zoeker ziet met 1 indicatorbalkje bijna geen beweging, 5 indicatorbalkjes maximale beweging en knipperende balkjes = defect), moet je "proberen" de sensor terug "in het midden" te krijgen.

        Kan je nog foto's trekken?

        Comment


        • #5
          Re: Sensor los geraakt bij Sony Alfa

          Die 5 balkjes knipperen inderdaad. Dit bevestigd alleen maar dat het echt wel een defect is zoals ik reeds zei. Foto's maken gaat en ze blijven scherp.
          Maar de sensor zit wel degelijk los. Als je met de camera schudt, zie je hem verschuiven. Ook als ik hem terug in 't midden zet, staat die bij de minste beweging of na het uit en aan zetten weer anders. Heeft dus niets te maken met de normale werking van het anti dust systeem.
          De ene keer heb je iemand zijn voeten er niet op en de andere keer zijn hoofd, terwijl je alles toch normaal door de zoeker zag. Het is een gekend probleem dat die sensor los komt (zou te maken hebben met een te kleine behuizing voor dat anti dust systeem ofzo).

          Maarre ... dat van die aanslag bij secondelijm wist ik niet. Merci voor de toch wel belangrijke tip.
          Het werk overlaten aan de vakmensen betekent 250 à 300€. Had ik ook al nagevraagd ...

          Ik ben dus echt op zoek naar mensen die het probleem kennen en het hebben weten op te lossen. En is er iemand die weet of er behalve de spiegel ook nog iets anders 'vlak over' de sensor klikt?

          Ik blijf open staan voor eventuele tips

          Comment


          • #6
            Re: Sensor los geraakt bij Sony Alfa

            is er ondertussen al een oplossing voor?
            ik heb een alpha 550, met hetzelfde probleem,
            als ik een foto neem is deze gewoonweg verschoven...
            en loop de horizon af...
            Sony a550 - kitlens 18-55mm - zoomlens 18-200mm

            Comment


            • #7
              Re: Sensor los geraakt bij Sony Alfa

              Ben nog steeds wachtende op een oplossing.
              Laten herstellen is me veel te duur.

              Comment


              • #8
                Re: Sensor los geraakt bij Sony Alfa

                dan is vervangen de enige optie die overblijft zeker?
                Albums
                Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                Comment


                • #9
                  Re: Sensor los geraakt bij Sony Alfa


                  even gesurfd ... eerste link was al raak ... dhz oplossing ... sss kan je uiteraard daarna niet meer gebruiken

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sensor los geraakt bij Sony Alfa

                    Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
                    http://www.jgajewski.org/SonyAlphaDS...xDIY/index.php
                    even gesurfd ... eerste link was al raak ... dhz oplossing ... sss kan je uiteraard daarna niet meer gebruiken
                    Spannend ... denk dat ik dit eens ga proberen.
                    Heel erg bedankt voor deze geldbesparende tip !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sensor los geraakt bij Sony Alfa

                      Fijn te horen dat je het wil proberen ... in een van de reacties geeft de auteur nog de tip om aan de andere kant ook een strip aan te brengen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sensor los geraakt bij Sony Alfa

                        Alléé succes, nou snap ik ook waarom dat dat zo duur is om te laten repareren.
                        Ze calculeren vast in de prijs voor als ze een flatcable'tje breken.
                        Ik hoop voor je dat het lukt.
                        Ik heb zo eens een jvc camcorder willen repareren, aan uit knopje was defect.
                        Ik ben er helaas niet geraakt, zoveel schroefjes en kabeltjes en printjes, en werkelijk alles moest los om er te geraken.

                        Ruud
                        Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                        Comment

                        Working...
                        X