Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

een reiner pluimpje...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • een reiner pluimpje...

    de titel zegt het zelf, een properder pluimpje


    ik hoop deze jullie wel kan smaken
    alvast bedankt !!
    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

  • #2
    Re: een reiner pluimpje...

    Een heel klein fiezeltje roodzweem voorkomt te zeggen dat het wit is uitgebrand.
    Het veertje ziet er rein uit maar is in grote delen alle detail kwijt.
    En dat is jammer
    't Is dus wel rein maar niet schoon.
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

    Comment


    • #3
      Re: een reiner pluimpje...

      roodzweem? wacht zal mijn bril es afzetten zal es zien (serieus dan)
      facebook
      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

      Comment


      • #4
        Re: een reiner pluimpje...

        Het is lieflijk en zacht. De scherpte van je foto zit goed.
        Alleen mis ik detail in het midden van het pluisje.
        Even met de schuivertjes spelen (shadows & highlights / schaduwen en hooglichten (in de Nederlandstalige versie ??? - vraagje voor Plaatwerker) ) en er komt nog verbazend veel detail te voorschijn. Om de correctie enkel op het pluisje, of op een deel ervan, uit te voeren, werk je best met een duplicaat van je origineel op een nieuwe laag. Voeg daar een laagmasker aan toe en vul dat met zwart en schilder met wit over het deel dat je zichtbaar wilt hebben. Pas achteraf, indien nodig, de dekking van de laag aan.
        Heb je een oudere versie van PSE, die nog geen maskers ondersteunt, dan gom je gewoon alles weg behalve het pluisje.
        De uitleg is misschien nogal omslachtig, maar als je het eenmaal gedaan hebt, is het een eenvoudige techniek.
        Snel resultaat, mogelijk nog te verfijnen: KLIK. Als je wilt, verwijder ik ze.
        Veel succes.
        Luc

        Comment


        • #5
          Re: een reiner pluimpje...

          luc, ik heb daarnet zitten experimenteren met die lagen en zo, (per toeval), ik werk in gimp2 waar je die dingen ook allemaal kunt, alleen lukt het me niet goed, maar dat komt wel door nog wat te oefenen, ik kan er inmiddels door gewoon te proberen al redelijk veel mee maar ken nog niet alles, was moeilijk 'starters'programma, alleen kan ik wel apart op dat pluisje werken door enkel het pluisje te selecteren hoor...?
          bedankt voor je uitleg en je tijd die je erin steekt om het resultaat te willen verbeteren ga het nog es verderproberen met die lagen en penseell, indien het niet lukt probeer ik de manier die ik gewoon ben maar 'k geef nog niet zo snel op
          ik vind jouw () pluisje goed hoor !!! 't is mooi, ik probeer het ook even, heb jij dat nu gedaan op de manier je uitlegde?
          laat dat pluisje maar staan wi
          ps: was jij niet weg? leuk je hier nog rondhangt

          plaatbewerker, ik had eerst je voorstel geprobeerd, maar dan werd het nogal snel te groen...ik vind het kleur echt wel ok, dus heb ik het maar zo gelaten

          enfin we gaan es aan dat updatje werken si, wordt vervolgd

          bedankt voor jullie hulp
          facebook
          Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

          Comment


          • #6
            Re: een reiner pluimpje...

            Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
            plaatbewerker, ik had eerst je voorstel geprobeerd, maar dan werd het nogal snel te groen...ik vind het kleur echt wel ok, dus heb ik het maar zo gelaten
            Heho, ik heb niets voorgesteld hoor. Ik zag alleen dat op het 'uitgebrande' wit nog 5 van de
            255 puntjes rood zat. Ik zal ook eens proberen te werken van de aanwijzing van LucFT.
            Maar ik ben geen held in het werken met lagen.
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.

            Comment


            • #7
              Re: een reiner pluimpje...

              Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
              Heho, ik heb niets voorgesteld hoor. Ik zag alleen dat op het 'uitgebrande' wit nog 5 van de
              255 puntjes rood zat. Ik zal ook eens proberen te werken van de aanwijzing van LucFT.
              Maar ik ben geen held in het werken met lagen.
              aja wel ja how haha verkeerd begrepen of gelezen dan
              pf ik geraak momenteel nog niet ver met m'n update-pluimpje, but i'll keep trying
              facebook
              Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

              Comment


              • #8
                Re: een reiner pluimpje...

                ja na een uur 'bricoleren' geef ik het op, ik krijg het middenste enkel iets grijzer, heb geen ervaring met detail in iets krijgen waar er geen is en voorlopig wil mijn brein dit niet aan geloof ik ... grrr zoals bij Luc's aanpassing is't lijk een heel ander pluimpje, je ne comprends pas
                Luc, mag ik je pluimpje hebben? als je hem uitleend is't ook goed wi

                facebook
                Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                Comment


                • #9
                  Re: een reiner pluimpje...

                  Oorspronkelijk geplaatst door jill.tje Bekijk bericht
                  Luc, mag ik je pluimpje hebben? als je hem uitleend is't ook goed wi
                  Jill.tje, het is en blijft jouw pluimpje. Ik heb alleen het detail dat erin zat wat verduidelijkt.
                  Luc

                  Comment


                  • #10
                    Re: een reiner pluimpje...

                    Spijtig..voor jouw pluimpje, maar overbelicht krijg je niet meer goed. Heel goeie poging en zeker herbeginnen waard.
                    perman
                    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                    Comment


                    • #11
                      Re: een reiner pluimpje...

                      Oorspronkelijk geplaatst door LucFT Bekijk bericht
                      Jill.tje, het is en blijft jouw pluimpje. Ik heb alleen het detail dat erin zat wat verduidelijkt.
                      Luc
                      dank je wel voor het nieuwe pluimpje
                      facebook
                      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                      Comment

                      Working...
                      X