Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Metz Mecablitz system sca 300, 32ct8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Metz Mecablitz system sca 300, 32ct8

    Ik weet niet of ik hier op de juiste locatie zit met deze vraag maar.
    Via mijn vriendin haar vader hebben we deze flitser,
    een lekker oud, groot geval, maar wel met emotionele waarde.

    De flits lijkt nog volledig te werken,
    (in die mate dat ze flits, )

    Nu, deze flits is op TTL in te stellen,
    wat naar mijn weten wilt zeggen: through the lens.
    Als we dit echter doen, dan is elke foto overbelicht (ondanks dat we op de flits ook brandpunt en iso instellen).

    maar onder de werkelijke flitser hangt precies nog een klein 'lampje', waar ook nog een kabel zou inpassen, maar hierover zit een donker plastiekje geklikt.

    Ik heb de flits niet bij handen,
    maar kan het zijn dat dit extra "lampje" eerder een soort van lichtmeter is?
    en dat deze door het donkere plastiekje dus te hard wilt flitsen?
    of acht ik het ding te modern in?

    (niet mijn foto van de kop, vandaar achter een linkje).
    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

  • #2
    Re: Metz Mecablitz system sca 300, 32ct8

    de flitser gewoon laten waar hij thuis hoort! in de kast met de objecten van emotionele waarde...

    bij mijn weten kan deze flits met een SCA300 interface geen eTTL of iTTL aan...

    enkel TTL en de moderne camera gebruikt eTTL of iTTL
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Metz Mecablitz system sca 300, 32ct8

      Ik ben al blij dat er een antwoord komt,
      echter ben ik niet akkoord met de redenering om deze ongebruikt in de kast te leggen...

      Het is juist fantastisch dit ding te kunnen gebruiken.
      Nu je uitleg is op 1 punt enorm duidelijk, TTL is niet wat ik hier zou verwachten,
      en 'k heb dus e-TTL nodig.

      Maar de flits is nog steeds perfect te gebruiken met manueel instellen.
      Ik heb nu de laatste dagen nog zitten experimenteren,
      en begin langzaameraan door te hebben welke instelling wat juist doen
      (kan lastig zijn zonder een duidelijke handleiding).

      Mochten er nog tips zijn qua manuele instellingen,
      altijd welkom...

      Tips als: laten liggen in een kast leg ik dan weer naast me neer (no bad feelings natuurlijk )
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

      Comment


      • #4
        Re: Metz Mecablitz system sca 300, 32ct8

        manueel kan je hem zeker gebruiken en dan nog liefst naast de camera met een R602 setje van 20€... kan je ze om het even waar zetten...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Metz Mecablitz system sca 300, 32ct8

          Nog wat vragen:

          Momenteel zit de flits bevestigd op een "handvat" waar de batterijen in zitten. (foto's volgen onderaan bericht).
          Maar dat handvat kan je loskoppelen,
          en dan het zwarte "bakje" dat op de flitsschoen van de camera zit, kan je rechtstreeks op de flits zetten.
          Op deze manier zit de flits direct op de camera (zonder uitbundige bevestingsmaterialen).

          Maar natuurlijk heeft de flits geen batterij-voeding?
          weet iemand of er rechtstreeks in de flits ook batterijen kunnen?

          foto's:



          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

          Comment

          Working...
          X