Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe nikon D60 instellen voor snelle beelden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe nikon D60 instellen voor snelle beelden

    Ben een echt beginnertje met de camera,graag zou ik veel snelle foto's achtereen nemen.
    Voor vb een springend paard over een hindernis,ik heb zelden op de juiste moment de foto.ofwel paard er al over of te vroeg,nu zag ik op de manege iemand die veel foto's achtereen neemt en dan heb je er wel op de juiste moment,die man wist niet hoe je het bij een nikon D60 moest instellen,hier iemand die mij kan helpen.
    Alvast bedankt!!

  • #2
    Re: Hoe nikon D60 instellen voor snelle beelden

    Oorspronkelijk geplaatst door Othello Bekijk bericht
    Ben een echt beginnertje met de camera,graag zou ik veel snelle foto's achtereen nemen.
    Voor vb een springend paard over een hindernis,ik heb zelden op de juiste moment de foto.ofwel paard er al over of te vroeg,nu zag ik op de manege iemand die veel foto's achtereen neemt en dan heb je er wel op de juiste moment,die man wist niet hoe je het bij een nikon D60 moest instellen,hier iemand die mij kan helpen.
    Alvast bedankt!!

    Een andere camera kopen want na 3 à 4 foto's zit de buffer vol en moet je wachten...
    Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
    Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

    Comment


    • #3
      Re: Hoe nikon D60 instellen voor snelle beelden

      Oei das minder,welke camera is daar voor geschikt?

      Comment


      • #4
        Re: Hoe nikon D60 instellen voor snelle beelden

        D4............
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Hoe nikon D60 instellen voor snelle beelden

          D90 lukt aardig, D300s, D700 met grip, D3, D3s, D4
          nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: Hoe nikon D60 instellen voor snelle beelden

            Of gewoon juist leren timen....AF-C gebruiken....paard volgen...en op het moment dat hij afzet je buffer volschieten. Er zal vast wel een goede bijzitten.

            Een "snel" objectief gaat ook wel helpen (welke gebruik je nu?)

            En spreek je over binnen....of buiten? Dat maakt ook nogal een verschil namelijk (ongeacht buffer).
            Mijn objectieven zijn all round...

            Comment


            • #7
              Re: Hoe nikon D60 instellen voor snelle beelden

              Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
              Of gewoon juist leren timen....AF-C gebruiken....paard volgen...en op het moment dat hij afzet je buffer volschieten. Er zal vast wel een goede bijzitten.

              Een "snel" objectief gaat ook wel helpen (welke gebruik je nu?)

              En spreek je over binnen....of buiten? Dat maakt ook nogal een verschil namelijk (ongeacht buffer).

              Ale onze leek heeft gekekenAf-s nikkor 18-55 mm lens.
              Wat is de Af-C,zie het nergens staan?
              In de winterperiode is het binnen en zomer buiten,buiten lukt mij beter dan binnen.

              Om de buffer vol te schieten moet ik dan een speciaal knopje ofzo opzetten,hij trekt niet snel achtereen.

              Comment


              • #8
                Re: Hoe nikon D60 instellen voor snelle beelden

                Misschien zou je best eens de handleiding grondig doornemen, en een basiscursus fotografie volgen (of een paar goede boeken doorworstelen). Iedereen die fotografie (of iets anders) wil beoefenen heeft een gedegen basiskennis nodig om iets meer te bereiken dan een vakantiekiekje.

                De D60 is inderdaad niet de snelste, beste etc body, en de 18-55 is ook niet de meest lichtsterke lens, maar de beste fotografen van "lang geleden" hadden eigenlijk geen beter materiaal, hun lenzen waren wel scherper en zo, dat wel.

                De buffer volschieten, daar is geen knopje of zo voor, je drukt in continustand op de ontspanner tot de buffer vol is, je hoort dat wanneer de camera veel langzamer afdrukt. Om meer beelden te kunnen bufferen, schiet je best niet in RAW, en misschien kun je ook proberen om een wat lagere resolutie (beeldformaat groot-midden-klein) of compressie (beeldkwaliteit best- midden- minst goed)te gebruiken. De beelden worden dan kleiner (minder MB), en er kunnen er dan meer in de buffer. Je verliest dan wel aan kwaliteit, maar door ervaring zul je wel vaststellen wat het beste compromis is (of dat je een andere camera wil hebben, en die conclusie zal wel volgen als je verder wil gaan)

                Proberen is de boodschap.
                D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                Comment


                • #9
                  Re: Hoe nikon D60 instellen voor snelle beelden

                  Oorspronkelijk geplaatst door Othello Bekijk bericht
                  Ale onze leek heeft gekekenAf-s nikkor 18-55 mm lens.
                  Wat is de Af-C,zie het nergens staan?
                  In de winterperiode is het binnen en zomer buiten,buiten lukt mij beter dan binnen.

                  Om de buffer vol te schieten moet ik dan een speciaal knopje ofzo opzetten,hij trekt niet snel achtereen.
                  Ik kom even op je post terug.

                  AF-C is een autofocus (AF) mode, C van continu. Dan blijft de camera scherpstellen op je onderwerp (dwz, datgene dat in het actieve scherpstelpunt staat). AF-S (Single) stelt eenmaal scherp wanneer je de ontspanner half indrukt, en houdt deze scherpstelling vast tot je afdrukt (of de knop loslaat). AF-C gebruik je voor bewegende onderwerpen, AF-S voor stilstaande (landschappen, standbeelden...) Wat radicaal gesteld, maar dat is de basis.

                  Buiten heb je meer licht, en gebruik je kortere sluitertijden (en kan de camera ook sneller scherpstellen), vandaar dat het dan beter lukt.
                  D40+D7000 /veel glas en metaal /2 ogen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoe nikon D60 instellen voor snelle beelden

                    Ik heb zelf ook de D60, de trage FPS is mijn grootste drijfveer om binnenkort een snellere body te kopen...

                    Wanneer ik naar een wielerwedstrijd ga. Bijvoorbeeld een tijdrit, dan kies ik een punt waarop ik scherpstel. Ik stel scherp en plaats de lens dan op manuele focus en blijf van de focusring af.
                    Wanneer de renner op het scherpgestelde punt is druk ik af.

                    In jouw geval stel je dus scherp op de hindernis en je wacht tot het paard erover springt.

                    Ik vind deze techniek soms gemakkelijker dan de AF-C modus, hoewel ik die ook vaak gebruik...
                    Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
                    Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoe nikon D60 instellen voor snelle beelden

                      Scherpstellen op je middelpunt. Dat gaat ook sneller als de buitenste punten. Lichtsterke lens is ook sneller. Vooral van te voren scherpstellen en het moment afwachten is denk ik het beste advies.
                      Groeten Remco.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoe nikon D60 instellen voor snelle beelden

                        Ik denk dat ik eerst avondlessen moet gaan volgen om iets minder leek te zijn,en dan zal ik er hopelijk iets meer van snappen!.

                        Comment

                        Working...
                        X