Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon SX40

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon SX40

    Ik denk erover om de Canon SX40 te kopen als backup-toestel (heb reeds DSLR voor macro en wat ik noem "dichtbij-fotografie" ) vanwege het waanzinnige zoombereik. Ik ben een occasioneel fotograaf van wilde diertjes in onze tuinen (eekhoorntjes, vogels) maar dit is zeker niet mijn hoofdactiviteit, dus ik zie het nut niet van duizenden euro's neer te tellen voor een telelens.
    Wat denken jullie, goede keuze of toch maar niet ?
    Canon EOS 500D + Canon 70-200 F4 L IS + Sigma 17-50 F2.8 OS + Tamron 90mm macro

  • #2
    Re: Canon SX40

    Ik heb geen ervaring met dat soort toestellen, maar volgens mij gaat dat vrij teleurstellend uitkomen.
    Als je toch niet professioneel fotografeert dan heb je toch geen 'back-up' nodig.
    Het aangehaalde toestel kost tenslotte ook redelijk wat geld.

    Is er geen andere oplossing voor je probleem?
    Ik zie dat je een canon 70-200 F4 gebruikt. Kan je hier geen 1.4x converter voor gebruiken?
    Of misschien een 2dehandse 100-400 (wel veel duurder, maar veel betere kwaliteit)

    Ik heb bijvoorbeeld de oude sigma 50-500 gekocht voor dat soort dingen.
    Die kostte me niet veel meer dan de SX40, maar ik heb wel even geduld moeten hebben.

    En voor vogels heb je vooral geduld nodig, want je lens is toch altijd te kort.
    Nikon D7000 en wat lenzen.
    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

    Comment


    • #3
      Re: Canon SX40

      Het gaat me ook om het gebruiksgemak. Die lenzen zijn inderdaad wellicht kwalitatief veel beter maar ze wegen ook erg zwaar, zijn onhandig en benodigen voor écht kwalitatieve foto's een tripod. Voor wat ik ermee wil doen is dat allemaal veel te omslachtig dunkt me (en een goede tripod kost ook geld).
      Canon EOS 500D + Canon 70-200 F4 L IS + Sigma 17-50 F2.8 OS + Tamron 90mm macro

      Comment


      • #4
        Re: Canon SX40

        Dan kan zo een SX40 uitkomst bieden.
        Franciskine heeft onlangs nog enkele demofoto's gepost van de Nikon P510.
        Een vergelijkbaar toestel, maar weet niet als dat in dezelfde prijsklasse zit.

        Ik ben dan ook niet zo thuis in de wereld van die toestellen, maar aangezien er voor de rest weinig reactie op komt doe ik toch maar een poging

        Nikon D7000 en wat lenzen.
        http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

        Comment


        • #5
          Re: Canon SX40

          Mijn vader heeft zijn nikon D50 vervangen door dit toestel, en hij is er maar matig tevreden van. De beeldstabilisatie werkt goed ook op 800mm kan je uit de hand trekken. Maar hij vind de menu niet duidelijk en hij vind de kwaliteit van de zoeker niet goed (is ook een lcd'tje). En de overall gebruiksvriendelijkheid vind hij maar matig. Hij zei me in het weekend nog dat hij het niet zou gekocht hebben als hij het eerst had kunnen testen. Van de resultaten is hij wel tevreden.
          Last edited by kawaracer; 30 mei 2012, 21:46.

          Comment


          • #6
            Re: Canon SX40

            Blijkbaar heeft mijn vriendin haar moeder er as zo eentje aangeschaft.
            Ik heb hem nog niet echt geprobeerd, maar ligt wel goed in de hand.
            Goede stabilisatie ook. Hij blijft op maximum zoom heel stabiel.

            Ik heb nog geen foto kunnen bekijken, dus over de beeldkwaliteit kan ik niks zeggen.
            Nikon D7000 en wat lenzen.
            http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

            Comment


            • #7
              Re: Canon SX40

              Ik heb nog een sx 20 is liggen. De witbalans presteerde alles behalve behoorlijk. Deze kwaliteit is echt niet te vergelijken met mijn huidig toestel. Natuurlijk zitten camerafabrikanten ook niet stil en zullen er wel verbeteringen aangebracht zijn.
              Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
              flickr

              Comment


              • #8
                Re: Canon SX40

                Schitterend toestel, bezat eveneens al zijn voorgangers. Dus wel wat ervaring mee... Deze is momenteel nog steeds de TOP, de anderen waren reeds als je gebruiksgemak wil gekoppeld zien aan wide-range prestaties !
                Hangt er uiteraard van af wat je bedoelingen ermee zijn én, vergelijk appelen met appelen... ik bedoel vergelijk het niet met een reflex met een kilo zware lens erop... Het geeft een enorm bereik, én macro jawel tot super tele. De 'ruis' is in dit model bovendien DRASTISCH verbeterd op hogere gevoeligheid ! Maar, het blijft een bridge hé. Voor SNEL en mooie foto te maken van dieren/mensen is dit super, voor perfect een macro te maken is dit super, én voor filmen in HD is het super... Van groothoek 24mm tot super tele... Wat moet je nog meer in 600gr ? Ik kocht bovendien in het buitenland 2 extra accu's, gezien ik op reis soms dagen onderweg ben zonder stroom voorziening, schitterend veel fotograferen of filmen gewoon !

                Comment

                Working...
                X