Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon SX40

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon SX40

    Ik denk erover om de Canon SX40 te kopen als backup-toestel (heb reeds DSLR voor macro en wat ik noem "dichtbij-fotografie" ) vanwege het waanzinnige zoombereik. Ik ben een occasioneel fotograaf van wilde diertjes in onze tuinen (eekhoorntjes, vogels) maar dit is zeker niet mijn hoofdactiviteit, dus ik zie het nut niet van duizenden euro's neer te tellen voor een telelens.
    Wat denken jullie, goede keuze of toch maar niet ?
    Canon EOS 500D + Canon 70-200 F4 L IS + Sigma 17-50 F2.8 OS + Tamron 90mm macro

  • #2
    Re: Canon SX40

    Ik heb geen ervaring met dat soort toestellen, maar volgens mij gaat dat vrij teleurstellend uitkomen.
    Als je toch niet professioneel fotografeert dan heb je toch geen 'back-up' nodig.
    Het aangehaalde toestel kost tenslotte ook redelijk wat geld.

    Is er geen andere oplossing voor je probleem?
    Ik zie dat je een canon 70-200 F4 gebruikt. Kan je hier geen 1.4x converter voor gebruiken?
    Of misschien een 2dehandse 100-400 (wel veel duurder, maar veel betere kwaliteit)

    Ik heb bijvoorbeeld de oude sigma 50-500 gekocht voor dat soort dingen.
    Die kostte me niet veel meer dan de SX40, maar ik heb wel even geduld moeten hebben.

    En voor vogels heb je vooral geduld nodig, want je lens is toch altijd te kort.
    Nikon D7000 en wat lenzen.
    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

    Comment


    • #3
      Re: Canon SX40

      Het gaat me ook om het gebruiksgemak. Die lenzen zijn inderdaad wellicht kwalitatief veel beter maar ze wegen ook erg zwaar, zijn onhandig en benodigen voor écht kwalitatieve foto's een tripod. Voor wat ik ermee wil doen is dat allemaal veel te omslachtig dunkt me (en een goede tripod kost ook geld).
      Canon EOS 500D + Canon 70-200 F4 L IS + Sigma 17-50 F2.8 OS + Tamron 90mm macro

      Comment


      • #4
        Re: Canon SX40