Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon MP-E 65mm f/2.8 1-5x Macro Photo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon MP-E 65mm f/2.8 1-5x Macro Photo

    ik ga mij deze week een macrolens aanschaffen maar had wat vraagjes over mijn keuze, ik ben nog een beginner, zeker in macro...
    heb een 550D van canon.

    nu had ik gelezen dat de Canon MP-E 65mm f/2.8 1-5x Macro Photo absoluut niet voor beginners is, en je beter de 100mm f2.8 L USM is koopt, terwijl ze op sommige andere sites dit tegenspreken. dus wat is nu waar en wat zijn jullie voorstellen/tips?

    budget die ik voor handen heb ligt rond de 1200 euro dus beide lenzen passen erin.
    bloemen en dergelijke intresseren mij totaal niet, het zal mij vooral om insecten te doen zijn.

    had ook gelezen dat de 100mm ook als portret lens gebruikt wordt maar dit valt voor mij weg omdat ik toch een Canon 24-70 heb voor portret werk dus hier moet ik geen rekening mee houden.

    mvg david

  • #2
    Re: Canon MP-E 65mm f/2.8 1-5x Macro Photo