Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Minilta S414 : Shutterlag en Zoomgebruik

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Minilta S414 : Shutterlag en Zoomgebruik

    Een vraagje aan de mede S414-gebruikers.

    Ik heb mijn S414 nu een 3-tal maanden en heb er al rond de 900 foto's mee genomen.
    Wat mij wel opvalt is de shutterlag van dit toestel. Soms is het onderwerp (spelende kinderen, lopende hond, ...) reeds bijna uit het beeld verdwenen als de foto genomen wordt. Het duurt ook lang voor ik de 'klik' hoor. Met mijn vorig toestelletje (Fijifilm Finepix 1400 Zoom) had ik dit helemaal niet .
    Hoe kan ik dit vermijden?

    Ik ben iemand die graag inzoomt en vindt de 4x zoom wat ontoereikend.
    Zijn er onder jullie die extra lenzen gebruiken, zo ja, welke?
    Wat is jullie ervaring met die extra lenzen?.

    Alvast bedankt voor jullie reacties.

    Jef
    Minolta Dimage Z2

  • #2
    1 Gebruik prefocus of manual focus

    2 Dat is lastig, want Minolta levert geen adapter (ze zijn er wel in Amerika), ik heb mijn Canon DC TC 52 er wel eens voor gehouden ,maar die vignetteert in alle zoomstanden
    Persoonlijk denk ik dat je beter een camera met veel zoom kan kopen, je doet dan wel een stapje terug qua beeldkwaliteit........

    Comment


    • #3
      Originally posted by Telekees
      1 Gebruik prefocus of manual focus

      Kun je mij soms ook vertellen hoe ik dit juist kan doen? Ik ben nog een leek op het vlak van de instelling van dit toestel.
      Ik heb de Full Time Autofocus al afgezet want die 'zoog' mijn batterijen gewoon leeg (en het energiegebruik is al niet efficient => 70 foto's met een setje NiMh 2100, wel met veel zoomen).

      Minolta Dimage Z2

      Comment


      • #4
        Prefocus: druk sluiterknop half in met de camera gericht op een onderwerp even ver weg als dat wat je wil fotograferen en druk door om het plaatje te schieten....

        Manual focus: zie handleiding........

        Hierdoor wordt de "bedenktijd" van de camera sterk bekort.

        Comment

        Working...
        X