Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Communication Error met 17-85mm lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Communication Error met 17-85mm lens

    Sinds enkele weken krijg ik dikwijls de fout "Communication Error 01" met de EF-S 17-85 mm lens op een Canon 40D. Niet met andere lenzen.
    Gebeurt alleen als ik uitzoom naar 24 à 35 mm, tenzij ik de lensopening dàn instel op F/4.0, dan werkt ie weer wel eventjes op groothoek.
    Blijkbaar is dit een gekend probleem bij talloze Canon lenzen, te wijten aan de flexible circuit board cable binnenin de lens. Deze wordt bij groothoek (dus ingetrokken lens) bij elkaar geduwd en geraakt zo na enkele jaren beschadigd. Als je uitzoomt wordt de lens langer, en wordt dus die flexi-cable niet samengeperst.
    Deze flex cable kan je blijkbaar bestellen op eBay en zelf vervangen, maar ben nogal bang om m'n lens open te schroeven (en ze weer dicht te krijgen !)

    Is er iemand die hier al ervaring mee heeft ? Of iemand kent die me hiermee kan helpen, en tegen betaling vakkundig kan uitvoeren ?
    De Canon repair dienst zal ongetwijfeld élk schroefje vervangen ...

    Bedankt !
    Kristof

  • #2
    Re: Communication Error met 17-85mm lens

    Even contact opnemen met Jeroen hier op het forum.Heeft al een tiental van deze lenzen hersteld,net als mijn 24-105 die terug als nieuw werkt. Bij mij was het iets met het diafragma,wijd open viel het nog mee maar eens ik een stopje dichtkneep kreeg ik ook Error 01.
    "There are always two people in every picture: the photographer and the viewer."~Ansel Adams

    Comment


    • #3
      Re: Communication Error met 17-85mm lens

      Digital Service Point rekende vorig jaar 134€ aan voor de herstelling.

      Comment


      • #4
        Re: Communication Error met 17-85mm lens

        Oorspronkelijk geplaatst door Out_Of_Focus Bekijk bericht
        Even contact opnemen met Jeroen hier op het forum.Heeft al een tiental van deze lenzen hersteld,net als mijn 24-105 die terug als nieuw werkt. Bij mij was het iets met het diafragma,wijd open viel het nog mee maar eens ik een stopje dichtkneep kreeg ik ook Error 01.
        dat ben ik

        Neem even contact met me op, ik heb nog een reserveonderdeel in stock en kan het binnen de week repareren voor je.

        Comment

        Working...
        X