Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Urbex - Regio Oostende

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Urbex - Regio Oostende

    Hey iedereen, ik ben op zoek naar urban exploring locaties regio Oostende en omstreken (niet verder dan Brugge wegens gebrekkige vervoersmogelijkheden)

    Wou vandaag eens naar het oud militair hospital (duin en zee) maar dees is jammer genoeg van de radar verdwenen.

    Indien iemand iets weet, gelieve dit door te geven via pm! (niet in de thread zelf, gezien deze soms 'misbruikt' worden

    Thanks!

  • #2
    Re: Urbex - Regio Oostende

    Kleine tip; download eens google maps en typ dan eens urban
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Urbex - Regio Oostende

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      Kleine tip; download eens google maps en typ dan eens urban
      grt,bouk.
      Hmm ik zit verkeerd denk ik Heb geprobeerd op google earth (download) en google maps (online) en vindt niks in belgie.

      Comment


      • #4
        Re: Urbex - Regio Oostende

        Als ik even mag....

        Zo werkt het niet

        Comment


        • #5
          Re: Urbex - Regio Oostende

          Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
          Als ik even mag....

          Zo werkt het niet
          Enlighten me

          Comment


          • #6
            Re: Urbex - Regio Oostende

            Oorspronkelijk geplaatst door Urundi Bekijk bericht
            Enlighten me
            Introduce me to the pictures that already might have been taken .

            P.

            Comment


            • #7
              Re: Urbex - Regio Oostende

              In de omgeving van de spuikom zijn nog steeds wat overblijfsels te vinden van de vroegere scheepswerven enzovoort.
              Ga eens op zoek naar 51°13'01.29"N 2°57'08.54"O en omgeving, bijvoorbeeld.
              En...waarom mogen anderen dat niet weten?
              Over welk "misbruik" heb je het dan eigenlijk?
              Last edited by dréten; 1 juni 2012, 12:23.

              Comment


              • #8
                Re: Urbex - Regio Oostende

                Kijk eens op





                This website is for sale! urbexannie.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, urbexannie.nl has it all. We hope you find what you are searching for!


                Groet,
                Tech8
                www.hellinckx-foto.be
                Facebook

                Comment


                • #9
                  Re: Urbex - Regio Oostende

                  Wel ik heb gelezen da mensen met mindere bedoelingen locaties kunnen gebruiken om dan te "taggen" of vandaliseren... ik heb nog niet veel locaties gedaan (moet ze weten te vinden he) maar ik denk wel dat iedereen liefst foto's neemt van hoe et was, niet wat sommige ervan gemaakt ebben...

                  EDIT: Ik ga wat ik gedaan heb so far posten sebiet, eerst de fotokes ergens uploaden (momenteel zitten ze geshared op facebook onder vrienden)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Urbex - Regio Oostende

                    Venthöne

                    http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...12561919_n.jpg

                    Dit was men eerste locatie en omdat ik toen nog niet echt bezig was met urbex'n heb ik maar 1 foto Geen taggers, geen sporen van vandalisme.. volledig ingericht achtergelaten...

                    Tech Info:
                    Tweegezinsvilla in laag ommuurde tuin, opgetrokken in eerste kwart van de 20ste eeuw in cottagestijl. Drie traveeën in zijgevels, vier traveeën in voor- en achtergevels; verhoogde begane grond en twee bouwlagen onder overkragend pannen schilddak waarin klimmende dakkapellen. Arduinen onderbouw met rechthoekige en beluikte keldervensters. Gevelparement van gele baksteen met rood voor ontlastingsbogen; pseudo-vakwerk in dakvensters onder zadeldaken. Rechthoekige vensters met arduinen onderdorpels, verzorgd houtwerk onder meer luiken en kleine roedeverdeling in bovenlichten. Rechthoekige deuren op gecementeerd, bakstenen bordes aan zijgevels.



                    Halve Maan

                    http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...33860848_n.jpg

                    http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...62548366_n.jpg

                    http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...62563090_n.jpg

                    http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...10495761_n.jpg

                    http://a3.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...95791352_n.jpg

                    Men eerste UE locatie en eentje dat iedereen in de omgeving wel kent en zo goed als open is tot het publiek (technisch gezien niet maar de omheining is in zon slechte staat ...). Dit is het stuk dat technisch gezien niet te bezichtigen is (er is een stuk voor dat wel toegankelijk is gemaakt)

                    Tech Info:
                    De Halve Maan dankt zijn naam aan zijn vorm van een halve cirkel. Reeds in 1601, tijdens het Beleg van Oostende, stonden er op deze vesting Spaanse kanonnen om Hollandse en Engelse schepen te beletten de Oostendse haven binnen te varen. De militaire constructies van de Halve Maan zijn de enige nog bewaarde Flaksite in België. De voormalige militaire site omvat een commandobunker, drie zware Flakbunkers (luchtafweergeschut), een flankeringskazemat en verscheidene andere bouwwerken. De batterijen Hundius en De Halve Maan zijn unieke en goed bewaarde onderdelen van de Duitse kustverdediging Atlantikwall, uit 1942 - 1944.



                    Zeepolderhoeve

                    http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...15599837_n.jpg

                    http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...08063043_n.jpg

                    http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...46735476_n.jpg

                    http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphot...83676880_n.jpg

                    Nothing uber special ... we noticed this old farm while on a wee scouting walk and covered what was there ... we couldn't get inside without breaking something and we all know, the first rule is to leave everything as it is.. and only leave your footprints on the way out.. so we just took some pictures from the outside.

                    Tech Info:
                    Witgeschilderd laag boerenarbeidershuis uit de eerste helft van de 19de eeuw van drie traveeën + twee staltraveeën onder pannen zadeldak (nok evenwijdig met straat); aan de achterzijde beluikte opkamervenster.



                    Bedankt voor de locatie achter de billiards (jammer genoeg afgebroken nu).. als alles goe zit ga ik er dees weekend naartoe! Als iemand andere locaties heeft, altijd interesse

                    Beste,

                    Ik heb uw foto's hier achter een linkje geplaatst!
                    Reden: lees Sticky
                    Let op: foto's worden enkel toegestaan als ze een nuttige bijdrage leveren tot het topic. Resultaten van reisfotografie horen thuis in de Fotohoek forums of in de Beginnershoek.
                    Graag rekening hiermee houden naar de toekomst toe!

                    Mvg,
                    Mod-!Bart
                    Last edited by !Bart; 1 juni 2012, 12:27. Reden: foto's niet toegelaten

                    Comment


                    • #11
                      Re: Urbex - Regio Oostende

                      Oorspronkelijk geplaatst door Urundi Bekijk bericht
                      Wel ik heb gelezen da mensen met mindere bedoelingen locaties kunnen gebruiken om dan te "taggen" of vandaliseren... ik heb nog niet veel locaties gedaan (moet ze weten te vinden he) maar ik denk wel dat iedereen liefst foto's neemt van hoe et was, niet wat sommige ervan gemaakt ebben...
                      Ik lig momenteel stil maar ik heb wel al veel locaties gedaan en het is idd altijd hetzelfde liedje. Een locatie kan vrij lang standhouden tot het eerste venster sneuvelt, meestal het werk van de plaatselijke vandalisten. Vanaf dan gaat het snel, eerst komen de koper- en andere dieven, dan de vandalen, dan de graffitispuiters en als laatste komen dan de pyromanen. Die graffitimannen verdeel ik in twee categoriën : deze die echte kunstwerken afleveren en de prutsers (taggers)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Urbex - Regio Oostende

                        Vanaf dan gaat het snel, eerst komen de koper- en andere dieven, dan de vandalen, dan de graffitispuiters en als laatste komen dan de pyromanen. Die graffitimannen verdeel ik in twee categoriën : deze die echte kunstwerken afleveren en de prutsers (taggers)
                        Je vergeet de fotografen zelf, niet iedereen houdt zich aan dat take nothing but... gedoe. Het zou niet de eerste keer zijn dat er iets sneuvelt omdat het zo beter in beeld past of dat er iets (klein) 'verdwijnt'.

                        Maar de echt georganiseerde schade komt uiteraard van de vandalen en koperdieven.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Urbex - Regio Oostende

                          Oorspronkelijk geplaatst door ersolati Bekijk bericht
                          Je vergeet de fotografen zelf, niet iedereen houdt zich aan dat take nothing but... gedoe. Het zou niet de eerste keer zijn dat er iets sneuvelt omdat het zo beter in beeld past of dat er iets (klein) 'verdwijnt'.

                          Maar de echt georganiseerde schade komt uiteraard van de vandalen en koperdieven.
                          Helaas helemaal juist.
                          Natuurlijk heb je soorten vandalisme : het strategisch uitgieten van gekleurde poeders in een verlaten labo was duidelijk het werk van een fotograaf.
                          De fotograaf in kwestie vertrekt na een paar uur maar de achterkomers zitten er mee. Je maakt me niet wijs dat meer dan 1% van van de fotografen weet als die stoffen gevaar kunnen opleveren. Uitgegoten kwik : al meegemaakt.
                          Soms kan ik me ook ergeren aan het ostentatief in scene zetten, soms tot in het belachelijke toe.
                          Ik zal niet beweren dat ik nooit eens een stoel verzet of een schoen opzij leg maar anderen gaan met bedden slepen, de tafel dekken enz.

                          Wat me nog het meest verbaast is het lef dat die vandalen hebben, ik loop verdorie altijd op mijn tenen en die mannen beginnen daar ruiten in te gooien en dingen kapot te slaan. Dat moet toch wel een enorme herrie maken.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Urbex - Regio Oostende

                            Heb nog wat foto's (en 1 locatie) toegevoegd, alles te vinden op me facebook:
                            Meld je aan bij Facebook om te delen en contact te maken met je vrienden, familie en mensen die je kent.


                            Als iemand nog locaties heeft in west vlaanderen, pm me

                            Comment


                            • #15
                              Re: Urbex - Regio Oostende

                              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                              Wat me nog het meest verbaast is het lef dat die vandalen hebben, ik loop verdorie altijd op mijn tenen en die mannen beginnen daar ruiten in te gooien en dingen kapot te slaan. Dat moet toch wel een enorme herrie maken.
                              Ja, je hebt gelijk. Ik maar voorzichtig rondkijken en vooral niet te lang blijven, en dan realiseer je je dat alle glas daar ooit gesneuveld is, en dat dat toch ook niet bepaald muisstil gebeurd kan zijn Verschil is wel dat dat natuurlijk 's nachts, als er geen kat in de buurt is, kan. Terwijl foto's maken in het holst van de nacht een tikkeltje moeilijker ligt.
                              oefenen = leren
                              Sony Nex5 / Panasonic DMC-TZ4.

                              Comment

                              Working...
                              X