Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 24-70 mmf/2.8 L USM I waar te verkrijgen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 24-70 mmf/2.8 L USM I waar te verkrijgen

    Hoi,
    Weet iemand waar ik nog aan een gewone Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM I kan geraken? En zo niet is de sigma 24-70mm F2.8 Ex DG IF HSM een goed alternatief. Ik gebruik nu een Tamron 17-50mm 2.8 maar die is soms toch wat traag en nu hapert er wat aan en zou ik voor één van de twee hierboven willen gaan.
    Al bedankt voor reacties
    Dieter

  • #2
    Re: Canon EF 24-70 mmf/2.8 L USM I waar te verkrijgen

    De Canon versie wordt "binnenkort" vervangen...nu heeft de vervanger een adviesprijs waar je gerust misselijk van mag worden...maar wellicht dat het wel de afschrijving op een nu nog aan te schaffen 24-70 wat meer accelereert dan je zo wensen (?).

    Als alternatieven zijn er de Sigma 24-70 HSM, welke lekker vlot foccused...en de nieuwe Tamron 24-70, welke óók een ultrasone motor heeft...én VC (IS)...wel net uit, dus kost (voor een Tamron) ook de hoofdprijs op dit moment.




    Weet niet of de aankondiging van de nieuwe 24-70 van Canon er voor zorgt dat er niet veel stock meer is (?) Maar ik kijk doorgaans op sites als vergelijk.nl, kelkoo.nl en consorten. Deze geven óók voorraad aan. Selecteren op voorrraad, belletje er aan wagen en bestellen Zo heb ik de Nikkor 105mm binnen een dag weten te bemachtigen toen hij bij alle grote shops niet meer op stock was
    Mijn objectieven zijn all round...

    Comment


    • #3
      Re: Canon EF 24-70 mmf/2.8 L USM I waar te verkrijgen

      Ik heb drie weken lang een Canon 24-70 in bestelling gehad bij Art&Craft in Mariakerke. Toen ik in al mijn ongeduld eens belde om naar de bestelstatus te vragen, konden ze me niet echt antwoorden en gingen ze Canon contacteren. Later diezelfde dag kreeg ik een telefoontje dat ze slecht nieuws hadden en ik 100 euro korting kon krijgen op een bestelling van het nieuwe exemplaar in juli. Helaas, pindakaas.
      Succes in de zoektocht naar je lens! Ik heb mijn geld anders besteed en een 24mm 1.4 gekocht :-) Prachtige lens!

      Comment


      • #4
        Re: Canon EF 24-70 mmf/2.8 L USM I waar te verkrijgen

        Even een kleine zoektocht naar webwinkels die zeggen hem op voorraad te hebben (altijd eerst even bellen om te checken)...foka lijkt de enige te zijn met dit objectief nog op voorraad (die ik vinden kon althans).

        Mijn objectieven zijn all round...

        Comment


        • #5
          Re: Canon EF 24-70 mmf/2.8 L USM I waar te verkrijgen

          Even wachten er zijn toch waarschijnlijk mensen, die niet kunnen leven met v1 van de lens als er een v2 is.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Canon EF 24-70 mmf/2.8 L USM I waar te verkrijgen

            Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
            Even een kleine zoektocht naar webwinkels die zeggen hem op voorraad te hebben (altijd eerst even bellen om te checken)...foka lijkt de enige te zijn met dit objectief nog op voorraad (die ik vinden kon althans).

            http://www.foka.nl/site/canon-ef-247...usm-p-274.html
            Wel een stevige prijs die ze erop hebben gezet. Tot voor kort was dit objectief toch écht nog wel verkrijgbaar tussen de 1050,- en 1200,-
            www.indetailfotografie.nl

            Comment


            • #7
              Re: Canon EF 24-70 mmf/2.8 L USM I waar te verkrijgen

              Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
              Wel een stevige prijs die ze erop hebben gezet. Tot voor kort was dit objectief toch écht nog wel verkrijgbaar tussen de 1050,- en 1200,-
              Inderdaad, maar ik denk nog steeds een € 100 lager dan de adviesprijs (en de prijs die je bij de kleine, lokale fotoboer betaalt).
              En het zal er ook wel mee te maken hebben dat mensen die echt een 24-70mm willen, maar 2 opties hebben: of deze, of de nieuwe die nòg duurder is.
              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

              Comment


              • #8
                Re: Canon EF 24-70 mmf/2.8 L USM I waar te verkrijgen

                ik heb vorige week nog 1 besteld via ebay bij nordendmedia (Duitse winkel). De prijs was 1349€ en levering op minder dan 48 uur .

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EF 24-70 mmf/2.8 L USM I waar te verkrijgen

                  In de meeste zaken is alleen de nieuwe versie nog te koop, en die is wel erg duur geworden. Tweedehands misschien?

                  gr. M

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EF 24-70 mmf/2.8 L USM I waar te verkrijgen

                    Anders heb ik eentje te koop, die echt in nieuw staat is... Sorry voor de prijs http://forum.belgiumdigital.com/f11/...ud-422223.html

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EF 24-70 mmf/2.8 L USM I waar te verkrijgen

                      Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                      De Canon versie wordt "binnenkort" vervangen...nu heeft de vervanger een adviesprijs waar je gerust misselijk van mag worden...maar wellicht dat het wel de afschrijving op een nu nog aan te schaffen 24-70 wat meer accelereert dan je zo wensen (?).

                      Als alternatieven zijn er de Sigma 24-70 HSM, welke lekker vlot foccused...en de nieuwe Tamron 24-70, welke óók een ultrasone motor heeft...én VC (IS)...wel net uit, dus kost (voor een Tamron) ook de hoofdprijs op dit moment.
                      Inderdaad ook bij de goede prijszoeker Pricewatch van Tweakers niks meer ... en de nieuwe is onzinnig geprijsd zoals alle Canon stuff het laatste jaar

                      Ze jagen daarmee hun klanten domweg naar de concurrentie en ze zouden hun naam best aanpassen ... Leicanon lijkt me passend ... maar dat vinden ze bij Leica mogelijk zelfs een belediging.

                      Gelukkig zijn Tamron en Sigma goed bezig en de Tamron is zelfs een meer dan evenwaardig alternatief en rond de 1000 mooi geprijsd

                      Tamron SP 24-70mm F/2.8 Di VC USD Canon kopen? Vergelijk de shops met de beste prijzen op Tweakers. Wacht je op een prijsdaling? Stel een alert in.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EF 24-70 mmf/2.8 L USM I waar te verkrijgen

                        Altijd zo een moeilijke discussie. De een zegt dat je zowizo voor de Canon moet gaan, en de ander prijst de laatste Tamron zwaar de lucht in.
                        Als ik vergelijkingen zie, lijkt de Canon het nog altijd te winnen. Uiteraard is de prijs ook een groot verschil.
                        EMBLEMATA.BE
                        http://www.dewestelinckphotography.com <- Mijn website

                        Comment

                        Working...
                        X