Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon AF-D 24mm f/2.8 olie op aperture blade

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon AF-D 24mm f/2.8 olie op aperture blade

    Hey,

    Ik heb hier een Nikon AF-D 24mm f/2.8 liggen. Deze zit vast op 2.8 omdat er autofocus olie op de diagfragma bladen is terechgekomen waardoor deze niet meer bewegen.

    Na een tijde op internet te hebben opgezocht is dit blijkbaar een vaak voorkomende probleem bij de 20mm 2.8, de 24mm 2.8, de 35 f/2.0 en de 55mm f2.8.

    Deze moet ingediend worden bij Nikon om helemaal uiteen de worden gehaald. Het is blijkbaar een standaardprocedure.

    Nu heb ik een mail gestuurd naar Procirep met de vraag hoeveel deze herstelling zou kosten. Zijn antwoordden (ondank mijn duidelijk beschrijving van het probleem en de opgezochte materie die bewees dat het een vaak voorkomend probleem is met dit model) dat ze de lens eerst moesten onderzoeken om te zien waar het probleem ligt.

    Nu heb ik geen zin om 40€ aan bestekkosten te laten opmaken zodat zij mij iets kunnen vertellen dat ik al weet.

    Weten jullie waar ik zo'n lens kan laten herstellen+hoeveel dit kost?
    Hebben jullie ervaringen met lensherstellingen bij procirep?

    Mvg,

    Morgan
    MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

  • #2
    Re: Nikon AF-D 24mm f/2.8 olie op aperture blade

    Ik heb pas een tweede handse gekocht voor €200, misschien helpt dat nog in de overweging.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Nikon AF-D 24mm f/2.8 olie op aperture blade

      Ik heb de klacht enkele keren gehad, met name met 35mm en 50mm objectieven. Wat bij reparatie belangrijk is, als het alleen wordt gereinigd kot de klacht terug. Had ik jaregen geleden bij reparatie door Qualitycamerashop/ Peter Lownds. Met Japancamera.nl (Herman Nabarro) heb ik betere ervaringen. Zal daar rond de 70-80 euro kosten en dan heb je weer een perfecte lens.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Nikon AF-D 24mm f/2.8 olie op aperture blade

        Inderdaad, dat zijn de lenzen bij wie het vaak voorkomt. Vind het wel wat schandalig dat Nikon deze niet gratis herstelt, aangezien het langslepende problemen met deze lenzen zijn die dit vaak voorhebben. Achja...

        Ik zal eens kijken bij die japancamera.nl! Bedankt voor de tip!

        Groetjes,
        MM|Photo-BlogLines//New Blog, New Site & New Twitter

        Comment


        • #5
          Re: Nikon AF-D 24mm f/2.8 olie op aperture blade

          Ik weet niet hoe dat zit bij de 24mm, maar ik had ooit die 55mm macro, met hetszelfde probleem, bij deze kon je dat gemakkelijk zelf oplossen, je kon vrij gemakkelijk bij het diafragma, gewoon met een pinnetje een stipje isopropanol op de lamellen aanbrengen, wat bewegen via het diafragmahendeltje, en deze kwamen terug zo los als moest zijn.

          Het is wel jaren geleden, en ik weet niet meer wat je ervoor moest losmaken, het was in ieder geval niet moeilijk zelf te doen.

          Comment

          Working...
          X