Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gewoon een blaadje ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • gewoon een blaadje ...

    opnieuw te donker? ...
    voor mij is een opgedroogd blaadje op zich ook wel heel bijzonder...als het maar natuur is

    dit is het originele :

    en dan deze die jullie eerst te zien kregen :

    en dan de update waar ik nu helemaal niet zeker meer van ben...groenzweem is er allesinds wel uit denk ik, maar dat grijs achteraan, krijg ik niet mooier, dat is nl de eendevijver die droog staat had beter het blaadje eruit genomen hihi.
    nu al bij al, is hij toch beter !!!! echt vierkant croppen ging niet zo best, zag je nog steeds zoveel van het grijs Ps, leuk, ik weet nu hoe ik zwemen moet uihalen even opgezocht op het o zo handige internet (mijn arme blaadje toch haha )
    Last edited by jill.tje; 29 mei 2012, 11:36.
    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

  • #2
    Re: gewoon een blaadje ...

    Ik volg. Wat meer croppen en het "vuil" een stuk wegvegen op de achtergrond zou het volgens mij beter gemaakt hebben. Je toont in ieder geval dat je met je ogen open rondloopt en en ook de kleine dingen apprecieert.
    Luc

    Comment


    • #3
      Re: gewoon een blaadje ...

      Mijn begin zou zijn om de sterke groene kleurzweem te verwijderen. Vervolgens het
      lichtniveau wat op te krikken. Je kunt het in PS-E in een klap voor elkaar krijgen met de
      auto-knop bij het histogram.

      Welke nabewerking heb je zelf op het camera-origineel toegepast?
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

      Comment


      • #4
        Re: gewoon een blaadje ...

        d'r zit zeker iets in!
        eventjes de tips hier opvolgen
        (mss vierkant croppen? Heb het zelf niet uitgetest)
        ik probeer...
        mijn Fijsboecq en mijn flickr

        Comment


        • #5
          Re: gewoon een blaadje ...

          goed gezien
          nu nog een beetje afwerken met de tips van mijn voorgangers

          Comment


          • #6
            Re: gewoon een blaadje ...

            bedankt voor jullie reactie's,
            ik heb beide foto's erop gezet, kunnen jullie even kijken he
            ik werk niet met photoshop van adobe (?), momenteel werk ik nog in gimp2, een gratis programma waar je ook al heel veel in kunt !!
            ik had wat met helderheid en contrast gespeeld, en het blaadje net vooraan en het bovenste topje wat scherper gemaakt.
            van kleurzweem verwijderen heb ik nog nooit gehoord, ik probeer nog even verder zoadat ik nog een update kan plaatsen
            groetjes
            facebook
            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

            Comment


            • #7
              Re: gewoon een blaadje ...

              Van de eerst geplaatste foto kon ik met mijn voorstel het volgende resultaat bereiken:
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

              Comment


              • #8
                Re: gewoon een blaadje ...

                update gepost
                facebook
                Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                Comment


                • #9
                  Re: gewoon een blaadje ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                  Van de eerst geplaatste foto kon ik met mijn voorstel het volgende resultaat bereiken:
                  https://lh6.googleusercontent.com/-J...i-3%2520pw.jpg
                  he, lief en leuk dat je er je tijd even wilt insteken, ik kwam ook eerst op dit resultaat, maar dan nog wat verder geknutseld , ik vond het iets tè, maar zowieso : mercitjes
                  facebook
                  Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                  Comment


                  • #10
                    Re: gewoon een blaadje ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door LucFT Bekijk bericht
                    Ik volg. Wat meer croppen en het "vuil" een stuk wegvegen op de achtergrond zou het volgens mij beter gemaakt hebben. Je toont in ieder geval dat je met je ogen open rondloopt en en ook de kleine dingen apprecieert.
                    Luc
                    ik heb mijn best gedaan maar vuil 'wegvegen'...het lukte me precies niet
                    facebook
                    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

                    Comment


                    • #11
                      Re: gewoon een blaadje ...

                      ik leer hier Z.O.V.E.E.L. bij ?!!
                      En dat is mijns inziens de bedoeling van Beginnershoek.

                      Maar bovenal: trouw blijven aan jouw eigen smaak en je niet gek laten maken door al die -
                      soms tegenstrijdige - adviezen.
                      Van waardering geniet ik.
                      Van kritiek leer ik.

                      Comment

                      Working...
                      X