Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 70-300 4-5.6 nikon mount

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 70-300 4-5.6 nikon mount

    Gegroet

    Ik heb enkel de zoomlens 18-105mm in mijn arsenaal en vooraleer ik naar Canada vertrek zou ik graag nog snel een telelens kopen (goedkoop).
    Vandaar dat ik deze sigma 70-300mm misschien tweedehands zou aanschaffen.
    Het zou maar jammer zijn dat de zwarte beer slechts een stipje is op mijn foto.

    Is die aankoop aan te raden of toch niet? Ik heb geen budget voor een duurdere lens.
    Last edited by burrid; 29 mei 2012, 12:38.

  • #2
    Re: Sigma 70-300 4-5.6 nikon mount

    Kan iemand helpen? Ik weet eigenlijk niet veel van objectieven en heb die nog niet teruggevonden online.
    Moet zo een objectief normaal geen andere identificatie hebben behalve focus en diafragma?

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 70-300 4-5.6 nikon mount

      Je houdt je geld beter in de zak

      Als je voor minimale investering een kwaliteits 70-300 wil hebben, dan "moet" je de Tamron VC versie kopen...
      Mijn objectieven zijn all round...

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 70-300 4-5.6 nikon mount

        Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
        Je houdt je geld beter in de zak

        Als je voor minimale investering een kwaliteits 70-300 wil hebben, dan "moet" je de Tamron VC versie kopen...
        Ik ben eigenlijk gewoon op zoek naar een telelens, niet zozeer 70-300.
        Maar ik kan er gewoon niet veel geld aan uitgeven omdat ik nog honderd en een andere dingen nodig heb

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 70-300 4-5.6 nikon mount

          Nou ja, voor minder als 350 euro (zeg maar de Tamron VC) ga je niet veel vinden (nieuw)...tweedehands vind je genoeg 70-300 objectieven, maar deze vind je nieuw voor rond de 100-150 euro en zijn niet echt goed te noemen...ook niet een beetje.

          Wellicht dat de 55-300 van nikon een optie is, maar geen idee wat die kost eigenlijk. Tele's verder dan 300mm kosten ook al snel wat meer.
          Mijn objectieven zijn all round...

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 70-300 4-5.6 nikon mount

            Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
            Nou ja, voor minder als 350 euro (zeg maar de Tamron VC) ga je niet veel vinden (nieuw)...tweedehands vind je genoeg 70-300 objectieven, maar deze vind je nieuw voor rond de 100-150 euro en zijn niet echt goed te noemen...ook niet een beetje.

            Wellicht dat de 55-300 van nikon een optie is, maar geen idee wat die kost eigenlijk. Tele's verder dan 300mm kosten ook al snel wat meer.
            Tweedehands is goed genoeg en het hoeft niet verder dan 300mm te gaan. Natuurlijk moeten er wel te koop staan. Ik kan eigenlijk niet meer dan 120 euro uitgeven.

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 70-300 4-5.6 nikon mount

              Nou ja....ik blijf er bij dat je die 120 dan beter niet kan uitgeven...

              Anders proberen een tweedehands 70-300 op de kop zien te tikken voor om en nabij de 50 euro...maar veel meer zijn de oudere versies écht niet waard...
              Mijn objectieven zijn all round...

              Comment

              Working...
              X