Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hulp nodig mbt verschillende objectieven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hulp nodig mbt verschillende objectieven

    Heb een oude spiegelreflex camera geërfd, namelijk een Praktica Super TL1000, met lenzen. De camera gaat netjes de kast in, maar dit zijn de lenzen:

    RMC Tokina 28 mm 1:2.8 (8189053)
    Domiplan 2.8/50 automatic lens
    Hanimex automatic 1:2.8 F135mm
    Jena T 2.8/50 (11730)

    Ben een totale noob en mij aan het inlezen, want zou graag beginnen met een simpele body (Canon Eos 400D ofzo). Loont het om voor deze lenzen een M42 adapter te kopen of kan ik ze beter verkopen en de 'juiste' kopen? (ik las ergens dat er bij sommige problemen kunnen zijn met brandpunten ofzo). Op deze manier zou ik goedkoop kunnen kijken of het me ligt...

  • #2
    Re: Hulp nodig mbt verschillende objectieven

    Zeker een adaptertje kopen, kun je veel plezier van hebben met wat oefening!
    Camera op A gebruiken, dan wordt de belichting automatisch door de camera aan gepast aan je (manuele) diafragma instelling.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: Hulp nodig mbt verschillende objectieven

      Ik zou er nooit aan beginnen met een adapter, ik vind manueel scherpstellen op een moderne camera een ramp.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Hulp nodig mbt verschillende objectieven

        op de betere moderne camera's is manueel focussen totaal geen ramp en gaat dat heel vlot en snel.

        zou eens kijken naar toestellen in de sony-nex serie, zijn voldoende adapter beschikbaar voor m42. binnen jou budget past de nex C3, F3 denk ik
        je hebt ook nog de slt serie en dan denk ik in jou geval aan de sony a37
        deze toestellen hebben een ingebouwd systeem dat je helpt heel vlot manueel te focussen.

        Comment


        • #5
          Re: Hulp nodig mbt verschillende objectieven

          Dank Puerte voor de toelichting. De reden dat ik voor een Canon Eos wou gaan is omdat ik later dan verder kan binnen Canon, als het me wat ligt. Zal alleszins die sony's eens bekijken.

          Comment


          • #6
            Re: Hulp nodig mbt verschillende objectieven

            TS
            In ieder geval 3 van de vier genoemde objectieven zijn optisch gezien geen wondertjes. Ik zou dan ook de verwachtingen m.b.t. de scherpte erntig gaan temperen.
            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

            Comment


            • #7
              Re: Hulp nodig mbt verschillende objectieven

              Met de Tokina 28mm en de Jena T(essar) zijn goede foto's te maken, de rest zou ik vergeten.

              Comment

              Working...
              X