Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuzes, keuzes, keuzes..

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Keuzes, keuzes, keuzes..

    Hoi iedereen,

    ik ben verschrikkelijk in kiezen,
    ik sta op het punt een digitale camera te kopen en ik twijfel tussen de volgende 3 types.
    Canon Powershot A75, A80 en Ixus430

    Het twijfelen tusen A75 en A80 is vooral om de pixels. Ik vraag me af of je genoeg hebt aan de 3.2Mpixels van de A75.

    Kwestie van twijfelen tussen de ixus en Powershot heeft twee redenen. De reden dat ik de ixus zou nemen is omdat hij zo compact is en omdat hij volgens een vergelijkende test die ik heb gelezen iets sneller foto's achter elkaar kan nemen. (Ixus 0.2sec en Powershot 0.6sec).
    Wat me dan weer weerhoudt van de ixus is de Batterij. DIt is zo'n L-ion batterij en dus specifiek voor deze camera. Dus als je er een op reserve wil hebben hoef je deze bij te kopen. Ik heb geen idee hoe land zo'n batterij het volhoudt en met een powershot is het enkel een kwestie van een pakje AA-batterijen bij te hebben al dan niet oplaadbaar.

    Zijn er mensen die me hier raad kunnen over geven of die misschien zelf al een miskoop hebben gedaan ??


  • #2
    Met geen enkele van de opgenoemde toestellen zal je een miskoop doen
    Maar de A80 heeft met zijn kantelbaar schermpje nog een extra voordeel. Dat kan handig zijn om op moeilijk bereikbare plaatsen een foto te maken.
    Volgens de tests die ik gelezen heb zijn de A75/80 modellen heel zuinig met stroom, zadat de akku's (AA) heel lang meegaan. Maar die zijn er niet bijgeleverd.
    Een IXUS wordt dan weer wel standaard geleverd met een lithium-ion akku. Maar die is dan weer duurder als je er eentje extra wil bijkopen (zeker als die origineel van Canon is).
    Verder heeft een A80 meer mogelijkheden om zelf iets aan de instellingen te veranderen (diafragma, sluitertijd...).
    Het voordeel van een IXUS is dan weer dat je die kleine camera makkelijk overal mee naartoe kan nemen.
    Maar sommige mensen vinden zo'n heel kleine camera dan weer minder handig. Ik zou eerst eens naar een winkel gaan, waar ze de verschillende toestellen hebben liggen, en vraag eens of je die mag vasthouden. Dan kan je zelf testen welk fototoestel voor jou het best te hanteren is.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Gewone AA batterijen zijn al leeg na 10 opnames met de A80. Met GP oplaadbare batterijen van 2100mAh neem je moeiteloos 300 foto's. Heb geen ervaring met de A75, maar ondervind wel dat de A80 trager en onnauwkeuriger scherpstelt dan de A70. De A80 display heeft minder pixels en is aan de donkere kant. Manueel instellen kan je zowel bij de A70 als bij de A80. Als je het kantelbaar display en de 4Mp niet absoluut nodig hebt zou ik het bij een A70 houden.(die zakken nu bovendien ook fors in prijs). Op A5 prints niet veel verschil te zien tussen de 3.2Mp van de A70 en de 4Mp van de A80. De 10x zoom van de A80 is ook geen pluspunt tegenover de A70 (beide 3x optische zoom maar de groothoek van de A70 is breder dan de A80 omdat de A80 sensor iets groter is).
      Ik had verleden jaar mijn enkele weken oude A70 aan mijn dochter gegeven en zij wilt absoluut niet ruilen met mijn A80.

      Comment


      • #4
        Het is momenteel al herleid to A75 of A85. Prijsverschil is ongeveer 100€. Is dit echt de moeite??
        Ik vraag me nu nog af of je het kwaliteitsverschil echt ziet. Zijn er sites waar ik dit echt kan vergelijken. (3 tgo 4Mp) ??
        Tegen het einde van de week is het zover.
        Zou ik er daarna spijt van hebben moest ik een 75 genomen hebben ipv een 85.
        Ik vraag me zelf nog af of ik echt veel A4 ga afdrukken.

        Nog opinies aub !!.

        Comment


        • #5
          Met 3 megapixels is een vrij goede afdruk te maken van 20 x 30cm. Ik heb vorige week nog zo'n foto laten afdrukken van mijn vorige camera (Coolpix 880). In de achtergrond zit wel een beetje ruis, maar dan moet je al dicht bij de foto komen om die te zien. En die Coolpix zal wel meer ruis gehad hebben dan een nieuwe Canon A75 en A80.
          Met meer pixels kan je de foto altijd nog een stukje uitsnijden, als die niet helemaal perfect gekadreerd is.
          Op een afdruk van 10 x 15cm zal helemaal geen verschil te zien zijn.
          Volgende week ga ik waarschijnlijk zelf een A80 halen (of bestellen) omdat een 300D niet altijd even gemakkelijk mee te nemen is.
          Die A80 zal ik dus meenemen als het te moeilijk is om een 300D met een paar lenzen mee te sleuren .

          Of dat je keuze gemakkelijker zal maken weet ik niet, want als ik de vershillende tests lees, zijn de A75 en A80 allebei heel goed.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Kwoot:
            ik ben verschrikkelijk in kiezen,
            ik sta op het punt een digitale camera te kopen en ik twijfel tussen de volgende 3 types.
            Canon Powershot A75, A80 en Ixus430
            [kwoot]

            Ik zou gaan voor de A80:
            -Beste fotografische kwaliteit + alle mogelijkheden in te grijpen, meeste controle over wat de camera doet.........

            Comment


            • #7
              Hoi mannen,

              ik ben gene gemakkelijke zene.
              Nu ben ik weer verzeild geraakt bij de Pentax Optio 450.
              Iemand die me hier raad kan geven ??

              Ik denk dat deze het beste aanleunt bij de IXUS maar van de pentax-kwaliteit ken ik niks. Help !!

              Comment


              • #8
                Die Pentax moet je toch wel hoger aanslaan dan de Ixus, heel veel mogelijkheden en 5x zoom, maken het verschil, krijgt ook goeie kritieken...........

                Comment


                • #9
                  Hoi Telekees,

                  ik las dat je zou gaan voor de A80.

                  En als je deze nu vergelijkt met deze van Pentax ??

                  Comment

                  Working...
                  X