Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon pro1

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon pro1

    Ha, ik moest weer eens iets anders, dus nu deze.
    Eerste indruk, beeldkwaliteit op iso 50 en 100 indrukwekkend, daarboven teveel ruis, dus neatimage aangewezen. croppen krijgt een nieuwe dimensie.
    Viewfinder is te doen, niet voor snelle akties, wel heel duidelijk, en zeer goed in lowlight. Display is zeeer goed.
    Autofocus, goed bij normaal licht, zwak bij lowlight/long focal length.
    Batterij eerste indruk ok.
    Zoombereik is zeer goed (28_200)zoomen met ring gaat veel beter dan met knopjes, maar niet zo fijn dan dslr.
    Lens is lichtsterk, 2.4 is echt wel goed voor een 7xzoom. CA zeker aanwezig, niet storend.
    Zoals alle kompakten en dslr's schreeuwt het toestel om een externe flitser, rode ogen alom, en het harde frontale flitslicht bewijzen dat. Maar de ex range kan erop, dus geen probleem daar.
    Toestel is redelijk kompakt (daar ging het me om), kan hem meenemen op de moto.
    Al bij al voorlopig goed te doen, is een ideale aanvulling op een 1DmkII met 28-300 IS.

    Bedankt voor het lezen
    R

  • #2
    En nu maar wachten op die 1DmkII met zijn lens zeker

    Have fun, Rudy....
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Bedankt Rudy voor de informatie ik ben aan het twijfelen ne pro 1 of toch nen 300D of ne D70.ik zou de pro 1 toch wel eerst eens willen testen.
      Groeten,
      Bert
      Groeten,
      Bert
      http://www.flickr.com/photos/bertdumont/

      Comment


      • #4
        Originally posted by HORNET
        Bedankt Rudy voor de informatie ik ben aan het twijfelen ne pro 1 of toch nen 300D of ne D70.ik zou de pro 1 toch wel eerst eens willen testen.
        Groeten,
        Bert
        Feel free, je mag de mijne gerust eens proberen. je gaat versteld staan van de camera. En dan weet je tenminste of je de goede keuze maakt!!

        Groeten
        Rudy

        Comment


        • #5
          Originally posted by CooMa
          En nu maar wachten op die 1DmkII met zijn lens zeker

          Have fun, Rudy....
          oedagetweet!!

          Comment


          • #6
            Ik wil wel eens langs komen wanneer het past voor u,Lint en Kontich ligt da ni vlak naast elkaar?
            laat maar iets weten alvast bedankt.
            Groeten,
            Bert
            Groeten,
            Bert
            http://www.flickr.com/photos/bertdumont/

            Comment


            • #7
              Originally posted by HORNET
              Ik wil wel eens langs komen wanneer het past voor u,Lint en Kontich ligt da ni vlak naast elkaar?
              laat maar iets weten alvast bedankt.
              Groeten,
              Bert
              pm sent

              Comment


              • #8
                Zelf wilde ik ook voor de Canon Powershot Pro1 gaan. Mooi toestelleke als je het mij vraagt!! Kwaliteit, lichtgevoeligheid en bereik van de lens zijn zeer mooi!! Het toestel is snel, mooi batterijlevensduur!! Misschien hadden ze er wat minder Mp's moeten insteken of het toestel van een betere ruisonderdrukker moeten voorzien, alvorens het een 'Pro' te noemen. Zoals Rudy zegt zijn de relultaten tot ISO100 zeer mooi, maar owee als je daar over gaat of nachtfoto's wilt schieten.
                Omdat het ik dit toestel niet zomaar links kon laten, heb ik enkele ISO 200 foto's (zowel org. als ruisbewerkte) op A4 laten afdrukken om te zien wat daar het resultaat is. Op een 72dpi scherm kan je trouwens geen foto's op kwaliteit beoordelen. Zelfs de bijgewerkte versie was voor mij niet goed genoeg Meer ruis reduceren had niet veel zin omdat de foto anders te onscherp zou worden.

                Alé, dat was mijn ervaring met de Powershot Pro ... om die reden ben ik de Nikon D70 een beetje aan 't volgen. Hier moet ik wel in gewicht en volume inboeten, wat bij trektochten e.d. wel een belangrijke factor is ... maarja ...

                Comment


                • #9
                  Veel plezier ermee!
                  "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by huibke
                    Veel plezier ermee!
                    Txs, ondertussen al gemerkt, dat iso 200 en 400 met de nieuwe neatimage wel goed te doen is. Ik zeg niet dat ik dat alle dagen ga gebruiken, maar ik ga het toch proberen!!

                    Gij ook plezier met uwe nieuwe!! (vrijdag waren ze op voorraad, kies voor de kit met de Canon, hij zal je zeggen dat de evendure 300D + Sigma beter is, maar ik betwijfel dat ten zeerste)

                    Comment

                    Working...
                    X