Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D700 met...?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D700 met...?

    Heb besloten om toch de overstap naar FF te maken.
    Een tweedehands D700 (binnenkort)

    Heb de Nikkor 50 1.8/ Tamron 90 2.8 die er op gaan.

    Wil nu nog enkele objectieven bijkopen en wou een beetje raad.
    De Nikkor 85 1.8 (1.4 veeel te duur voor mij)
    Groothoek : Sigma 15-30 of Tamron 17-35
    Zoom: Tamron 28-75 of Sigma 24-70
    Telezoom: Tamron 70-200 2.8

    Alle hulp is welkom

  • #2
    Re: Nikon D700 met...?

    Je kan natuurlijk ook eens kijken naar de Sigma 85mm 1.4 DG HSM.
    Is in ieder geval een stuk goedkoper dan de Nikkor variant

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D700 met...?

      Oorspronkelijk geplaatst door biggdiesel Bekijk bericht
      Groothoek : Sigma 15-30 of Tamron 17-35
      Zoom: Tamron 28-75 of Sigma 24-70
      Telezoom: Tamron 70-200 2.8
      Wat zoomt er niet aan de Sigma 15-30??????????????????????????????????
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D700 met...?

        Oorspronkelijk geplaatst door biggdiesel Bekijk bericht
        Zoom: Tamron 28-75 of Sigma 24-70
        Alle hulp is welkom
        Moeten dit een lichtsterke lens zijn? Ik heb nog 2 oudere nikkor AF kitllenzen van uit het analoog tijdperk en dus ook geschikt voor FXbodies. het gaat om een 35-105 1:3.5-4.5 macro en een 35-70 1:3.3-4.5 macro. Door de aankoop van een D90 met 18-105mm komen deze lenzen bijna nooit uit de fototas en staan ze te koop elk voor rond de 100eur. Een PB-tje als je interesse hebt.

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D700 met...?

          Oorspronkelijk geplaatst door biggdiesel Bekijk bericht
          Heb besloten om toch de overstap naar FF te maken.
          Een tweedehands D700 (binnenkort)

          Heb de Nikkor 50 1.8/ Tamron 90 2.8 die er op gaan.

          Wil nu nog enkele objectieven bijkopen en wou een beetje raad.
          De Nikkor 85 1.8 (1.4 veeel te duur voor mij)
          Groothoek : Sigma 15-30 of Tamron 17-35
          Zoom: Tamron 28-75 of Sigma 24-70
          Telezoom: Tamron 70-200 2.8

          Alle hulp is welkom
          Allemaal wat afhankelijk van je doelen met de objectieven...

          Nikkor 85mm 1.8 is goed! Heb zelf de 1.4, maar hoor niets dan lof over de 1.8...Sigma kán een optie zijn (1.4) inderdaad....fijn ding.

          Groothoek, Sigma 15-30...100%! Die 2mm is niet niks op FX....en is gewoon een wereld objectief voor zijn huidige "waarde". Gebruik die zelf ook op een D700.

          Zoom, Tamron 28-75! Van de Sigma moet je de HSM versie hebben voor optische kwaliteit, en die is een pak duurder dan de Tamron. De non HSM van Sigma heeft last van ghosting, flares bij het minste tegenlicht, ghosting, soft op f2.8...De Tamron is direct op f2.8 bruikbaar, betaalbaar en licht.

          Telezoom...Persoonlijk zou ik voor de Sigma 70-200 OS gaan...met in het achterhoofd dat sport ook "de bedoeling" is. De Tamron is optisch goed...geschikt voor soort van close-up (maar daar heb je de Tamron 90mm al voor)...maar de AF van de Tamron is écht traag! Sigma 70-200 non OS óók een optie, maar optisch iets minder als de Tamron, wel sneller.
          Mijn objectieven zijn all round...

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D700 met...?

            Eerste vraag is zo'n beetje wat je van plan bent van er mee te doen.
            Ik zou zeker eens een kijkje nemen in het gamma AF-D lenzen. Ik heb de D700 i.c.m. de AF-D 24 f2.8, AF-D 50 F1.4 en de AF-D 85 f1.8 en ben hier érg tevreden mee.
            Mijn advies: koop goede objectieven voor deze body. Als je €300 hebt, geef dat dan beter aan een goede prime dan een budget zoom...
            Nikon D700, wat glas en Sony RX100
            BD2424BE
            Klik voor meer!

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D700 met...?

              Een 24-70 of iets dergelijks is de meest logische keuze als standaardlens op een full-frame camera.

              De Tamron 28-75 zal de goedkoopste keuze zijn, als je veel geluk hebt kan je misschien een exemplaar vinden dat scherp is over het hele zoombereik op f2,8 (ik heb die ooit ook gehad, op 28mm was die vrij goed, maar op 75mm en f2,8 was die redelijk soft).
              Die Tamron heeft ook redelijk wat last van vignetting als je die op een full-frame camera gebruikt (de nieuwe Tamron 24-70 f2,8 VC heeft daar ook last van, zelfs met de veel grotere lenselementen).
              De AF van de Tamron 28-75 is ook niet zo geschikt voor actiefotografie (te traag, en hunt gemakkelijk als er wat minder licht is).

              Ik heb de Sigma 24-70 f2,8 (Canon versie) eventjes gehad, maar omdat die te traag focuste heb ik die meteen weer terug verkocht.
              Het is best mogelijk dat die op een Nikon wel sneller focust.
              Ondertussen is daar ook een HSM versie van uitgekomen die sneller zou moeten focussen, maar die is dan ook weer duurder geworden.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D700 met...?

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Een 24-70 of iets dergelijks is de meest logische keuze als standaardlens op een full-frame camera.

                De Tamron 28-75 zal de goedkoopste keuze zijn, als je veel geluk hebt kan je misschien een exemplaar vinden dat scherp is over het hele zoombereik op f2,8 (ik heb die ooit ook gehad, op 28mm was die vrij goed, maar op 75mm en f2,8 was die redelijk soft).
                Die Tamron heeft ook redelijk wat last van vignetting als je die op een full-frame camera gebruikt (de nieuwe Tamron 24-70 f2,8 VC heeft daar ook last van, zelfs met de veel grotere lenselementen).
                De AF van de Tamron 28-75 is ook niet zo geschikt voor actiefotografie (te traag, en hunt gemakkelijk als er wat minder licht is).

                Ik heb de Sigma 24-70 f2,8 (Canon versie) eventjes gehad, maar omdat die te traag focuste heb ik die meteen weer terug verkocht.
                Het is best mogelijk dat die op een Nikon wel sneller focust.
                Ondertussen is daar ook een HSM versie van uitgekomen die sneller zou moeten focussen, maar die is dan ook weer duurder geworden.
                Ik kan je ervaringen met de Tamron toch niet echt onderschrijven (op de AF na). Het kan toeval zijn, maar die van mijn presteerde gewoon op álle linies erg goed! Niet zo ultiem als dat mijn nikkor doet...maar voor 330 euro is hij er wel 600 waard. de nieuwe Sigma HSM ís inderdaad veel beter als de oude (of hij veel beter als de Tamron is weet ik niet), maar ook meteen een compleet andere prijsklasse. Gezien de objectieven waar TS naar kijkt...een klasse die hij nu nog niet bereid is te betalen denk ik. Dan is de Tamron toch de enige juiste keuze denk ik...vooral optisch vind ik de Tamron véél beter dan de non HSM Sigma (al kan ik daar natuurlijk weer een slecht exemplaar van gehad hebben...)...

                Maar mijn Tamron was "scherp" op alle brandpunt afstanden, óók op f2.8...nooit last gehad van erge vignettering. (al corrigeert CaptureNX dat ook deels automatisch volgens mij)...scherp staat tussen haakjes, omdat het nogal relatief is naast wat ik nu "gewend" ben met de Nikkor...maar met scherp bedoel ik bruikbaar voor grotere prints (A4+)...Mijn Sigma op f2.8 was nog niet geschikt als thumbnail (maar vanaf f4 wel heel fijn).
                Mijn objectieven zijn all round...

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D700 met...?

                  Hallo,

                  ik gebruik op FF een Sigma 15/30 en 24/70 HSM, en ben van beide zeer tevreden.
                  De 15/30 is zoals Jeroen al zei tegenwoordig een koopje en moet je vinden rond de 200€.
                  Een prijs waarvoor ik hem niet zou weg doen want daarvoor is hij zeker te goed.
                  De Sigma 24/70 HSM kom je al eens tegen voor 4 a 500€ en als je een goeie hebt is hij dat zeker waard volgens mij.
                  Ik gebruikte hem vroeger op crop wel al eens voor een portretje maar nu op FF niet meer,
                  Mijn 70/200 heeft extra werk gekregen daarvoor.
                  Als je geen f2.8 moet hebben kan je idd ook oudere lenzen van Nikon zoeken.
                  Ik heb bijvoorbeeld ook nog een Nikkor 28/105 f3.5-4.5 macro en die is ook redelijk goed.
                  De standaardzooms vanaf 35mm kom je met bosjes tegen en kosten geen geld, prijzen vanaf 25€, want daar geraak je tegenwoordig niet meer vanaf.
                  Je hebt ook nog een Nikon AF 35/70f2.8 D maar daar heb ik er twee van gehad en die vind ik zijn tweedehandsprijs niet waard(200a250€) want te soft op f2.8.
                  De Tamron 90mm en Nikon 50 f1.8 heb ik ook en die zij goed.
                  Die Tamron is op f2.8 even scherp als mijn 70/200VRII
                  D800 en een goed glasservies

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D700 met...?

                    Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                    Maar mijn Tamron was "scherp" op alle brandpunt afstanden, óók op f2.8...nooit last gehad van erge vignettering. (al corrigeert CaptureNX dat ook deels automatisch volgens mij).
                    Dat is alleen als er Nikkor op staat.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D700 met...?

                      Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
                      Ik kan je ervaringen met de Tamron toch niet echt onderschrijven (op de AF na). Het kan toeval zijn, maar die van mijn presteerde gewoon op álle linies erg goed! Niet zo ultiem als dat mijn nikkor doet...maar voor 330 euro is hij er wel 600 waard. de nieuwe Sigma HSM ís inderdaad veel beter als de oude (of hij veel beter als de Tamron is weet ik niet), maar ook meteen een compleet andere prijsklasse. Gezien de objectieven waar TS naar kijkt...een klasse die hij nu nog niet bereid is te betalen denk ik. Dan is de Tamron toch de enige juiste keuze denk ik...vooral optisch vind ik de Tamron véél beter dan de non HSM Sigma (al kan ik daar natuurlijk weer een slecht exemplaar van gehad hebben...)...

                      Maar mijn Tamron was "scherp" op alle brandpunt afstanden, óók op f2.8...nooit last gehad van erge vignettering. (al corrigeert CaptureNX dat ook deels automatisch volgens mij)...scherp staat tussen haakjes, omdat het nogal relatief is naast wat ik nu "gewend" ben met de Nikkor...maar met scherp bedoel ik bruikbaar voor grotere prints (A4+)...Mijn Sigma op f2.8 was nog niet geschikt als thumbnail (maar vanaf f4 wel heel fijn).
                      De Sigma 24-70 f2,8 EX die ik eventjes gehad heb was scherper op f2,8 dan de Tamron 28-70 die ik een hele tijd heb gebruikt op de 300D en 20D (de Sigma 18-50 f2,8 EX DC was heel wat scherper).
                      Ik denk dat je met Sigma en Tamron altijd wel wat geluk moet hebben.
                      Er zijn er hier wel meer die een scherpe Tamron 28-75 hebben, maar die hebben dan veel geluk gehad, want de meeste zijn lang niet zo scherp met het diafragma helemaal open.
                      In dat bereik is de Canon 24-70 f2,8 L nu mijn scherpste lens, maar als ik die vergelijk met de 70-200 f2,8 L IS II, dan valt die nog steeds tegen...


                      Als de kostprijs belangrijk is, dan is de Tamron geen slechte keuze, op voorwaarde dat het een goed exemplaar is.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D700 met...?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        De Sigma 24-70 f2,8 EX die ik eventjes gehad heb was scherper op f2,8 dan de Tamron 28-70.
                        Bij mij was het precies omgekeerd: Tamron scherper en kontrastrijker volopen op een D700.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D700 met...?

                          Hè bedankt allemaal al voor de reacties.

                          Ik denk dat het de Sigma 15-30/Tamron 28-75/Tamron 70-200 gaat worden.

                          Als iemand een 15-30 heeft of een 70-200, let me know.

                          Grz

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D700 met...?

                            Oorspronkelijk geplaatst door biggdiesel Bekijk bericht

                            Als iemand een 15-30 heeft of een 70-200, let me know.
                            Die 15-30 heb ik sinds ik mijn D700 heb, maar daar heb jij niks aan..

                            Je kan beter vragen: over heeft of te veel heeft...
                            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D700 met...?

                              http://lerrante.be/etoile/

                              Comment

                              Working...
                              X