Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Twijfel tussen Tokina en Tamron

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Twijfel tussen Tokina en Tamron

    Hoi, ik wil me een groothoeklens aanschaffen, ik twijfel tussen de genoemde objectieven.
    De Canon 10-20 valt voor mij al af vanwege de vrij hoge prijs tov de andere twee.
    Misschien zijn er mensen hier die gebruikerservaring hebben en die met mij willen delen.
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

  • #2
    Re: Twijfel tussen Tokina en Tamron

    heb de tokina 11-16 en ben er heel tevreden van.
    ding is gebouwd als een tank.
    massas scherp, prijs/kwaliteit zal je waarschijnlijk niet veel beters vinden.


    mvg david

    Comment


    • #3
      Re: Twijfel tussen Tokina en Tamron

      Hier nog een tevreden gebruiker van de Tokina.
      www.benbammens.be

      Comment


      • #4
        Re: Twijfel tussen Tokina en Tamron

        Ik heb de Tokina 12-24 f4 op Nikon,ben daar zeer tevreden mee.mvg Yves.
        What you see is what you get

        Comment


        • #5
          Re: Twijfel tussen Tokina en Tamron

          Oorspronkelijk geplaatst door TrsH Bekijk bericht
          heb de tokina 11-16 en ben er heel tevreden van.
          ding is gebouwd als een tank.
          massas scherp, prijs/kwaliteit zal je waarschijnlijk niet veel beters vinden.


          mvg david
          Helemaal mee eens, ik heb de tokina 11-16 voor Nikon en ben helemaal tevreden.
          Met de Tamron heb ik geen ervaring.

          Groeten,
          Peter

          Comment


          • #6
            Re: Twijfel tussen Tokina en Tamron

            hier tokina 12-24 voor canon, superlens...
            nikon coolpix s9100

            Comment


            • #7
              Re: Twijfel tussen Tokina en Tamron

              Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
              hier tokina 12-24 voor canon, superlens...
              Effe tussendoor, is er veel verschil in bereik tussen de Canon 10-22 en de 12-24 van Tokina?

              Er is trouwens "slechts" €50 verschil tussen de Tokina 11-16 en de canon 10-22, dus waarschijnlijk ietsje te veel voor TS. De Tokina 11-16 daarentegen is heel wat beterkoop...
              Last edited by RichKE; 26 mei 2012, 22:32.
              Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

              Comment


              • #8
                Re: Twijfel tussen Tokina en Tamron

                Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
                Effe tussendoor, is er veel verschil in bereik tussen de Canon 10-22 en de 12-24 van Tokina?
                Yep, meer dan je vermoedt, die 2mm breedhoek maakt veel verschil in beeldhoek:

                10mm : beeldhoek 107 graden
                12mm : beeldhoek 99 graden
                David Leemans
                Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Twijfel tussen Tokina en Tamron

                  Nog niet aan een Sigma gedacht? Ik was zeer tevreden over mijn 10-20 en vond het jammer dat die weg moest.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Ik wou net zeggen je kan beter voor de sigma gaan is een stuk goedkoper
                    En je blijft op10mm want het verschil tussen 11 merk je echt...
                    Llinkt klein maar je merkt het wel

                    Comment


                    • #11
                      Re: Twijfel tussen Tokina en Tamron

                      Verplaatst naar geschikter forum
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Twijfel tussen Tokina en Tamron

                        klikkerdeklik
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Twijfel tussen Tokina en Tamron

                          Hallo,

                          Ik heb ook de Tokina 11-16 f2.8 en heb dezelfde twijfel gehad als jij nu. Ik heb reviews bekeken, ervaringen rondgevraagd en uiteindelijk de beslissing gemaakt. Tot op de dag van vandaag heb ik nog geen seconde spijt gehad van de aankoop!
                          ~Try and fail, but don't fail to try ~

                          Comment


                          • #14
                            Re: Twijfel tussen Tokina en Tamron

                            De opvolger van de Tokina AT-X 116 F/2.8 PRO DX is reeds aangekondigd. Als je dus nog even kan wachten, kan je ofwel voor de nieuwe gaan ofwel het oude model kopen aan een verlaagde prijs.
                            550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                            Comment


                            • #15
                              Re: Twijfel tussen Tokina en Tamron

                              Ik heb ook de Sigma 10-20mm f/4-5.6 en ik ben er best tevreden over. De scherpte is goed, niet excellent, maar dat zijn maar weinig uwa's in je budget. Het verschil met de Canon 10-22 op 10mm f/8 vond ik verwaarloosbaar en vanwege het grote prijsverschil was de keuze snel gemaakt. De AF is ook heel snel en werkt goed in slechte lichtomstandigheden.
                              70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                              Comment

                              Working...
                              X