Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bloemenpracht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bloemenpracht

    Vandaag eens wat foto's van mijn bloemen in de tuin gaan maken met de 50mm 1.8 II lens. Echt een te gek lensje voor zijn prijs!

    Onze Geraniums!



    De goede Versie!


    EXIF
    Camera Model: Canon (Canon EOS 500D)
    Lens Focal Length: 50,00 mm (- mm)
    Shutter Speed: 1/250 sec
    F-Number: F2,2
    ISO: 100
    Compensation: EV 0/1

    Alvast bedankt voor kijken en schrijven!

    Tom
    Last edited by Tom M; 27 mei 2012, 16:07.
    Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
    Mijn Website

  • #2
    Re: Bloemenpracht

    Yep, de 'plastic fantastic'. Heb hem ook maar gebruik hem te weinig.

    Smaakzaak:
    Deze kleur is zo indringend en overheersend dat ik hem spaarzaam in een foto zou
    toepassen. Probeer eens een kleiner trosje. Nu is de onderste helft onscherp. Wellicht dat
    een artistieke crop ook hiervan nog iets beters kan maken.
    Van waardering geniet ik.
    Van kritiek leer ik.

    Comment


    • #3
      Re: Bloemenpracht

      Oorspronkelijk geplaatst door Tom M Bekijk bericht
      Vandaag eens wat foto's van mijn bloemen in de tuin gaan maken met de 50mm 1.8 II lens. Echt een te gek lensje voor zijn prijs!
      Zo is dat, heb ooit zelfs de I gehad (met metalen vatting) maar die had last van schimmel, en mijn II heb ik aan schoonzus gegeven om ze te leren bewegen bij het fotograferen (heb nu de Sigma 1.4, duurder maar nog gekker )

      Anyway, je foto valt op, jammer genoeg is dat door de bewerking, hier werd zwaar aan de schuiverkes getrokken, zelfs te zien aan de halo rond het bloemblaadje linksboven.
      Tot in de achtergrond is te zien dat je de verscherping verkeerd hebt aangepakt. Afhankelijk van het programma dat je gebruikt kan je naast algemene scherpte ook radius, detail en masking opgeven, bij LR kan je dan bvb. de alt toets ingedrukt houden zodat je beter ziet welk effect het op je foto heeft.
      Je hebt alvast het diafragme wat dichtgeknepen, dat is goed, de plastic fantastic presteert pas dan namelijk.

      Comment


      • #4
        Re: Bloemenpracht

        ik zal hem ook eens vaker moeten gebruiken.

        Zet eens de originele hier
        ik probeer...
        mijn Fijsboecq en mijn flickr

        Comment


        • #5
          Re: Bloemenpracht

          Oorspronkelijk geplaatst door Zappa Bekijk bericht
          Zo is dat, heb ooit zelfs de I gehad (met metalen vatting) maar die had last van schimmel, en mijn II heb ik aan schoonzus gegeven om ze te leren bewegen bij het fotograferen (heb nu de Sigma 1.4, duurder maar nog gekker )

          Anyway, je foto valt op, jammer genoeg is dat door de bewerking, hier werd zwaar aan de schuiverkes getrokken, zelfs te zien aan de halo rond het bloemblaadje linksboven.
          Tot in de achtergrond is te zien dat je de verscherping verkeerd hebt aangepakt. Afhankelijk van het programma dat je gebruikt kan je naast algemene scherpte ook radius, detail en masking opgeven, bij LR kan je dan bvb. de alt toets ingedrukt houden zodat je beter ziet welk effect het op je foto heeft.
          Je hebt alvast het diafragme wat dichtgeknepen, dat is goed, de plastic fantastic presteert pas dan namelijk.
          Er is INDERDAAD teveel aan de schuivertjes getrokken. Het was alleen niet de bedoeling van die foto hier te posten, ik heb de verkeerde gepost (eentje waar ik gewoon wat mee aan het spelen was om wat bij te leren) Ik zal zo snel mogelijk de goede foto posten. Maar denk wel niet dat die halo's door de schuivertjes of verscherpen komen. Het verscherpen heb ik gedaan in PS met de High Pass filter...

          Allen, bedankt voor de reacties!

          Tom
          Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
          Mijn Website

          Comment


          • #6
            Re: Bloemenpracht

            Oorspronkelijk geplaatst door Tom M Bekijk bericht
            ... Maar denk wel niet dat die halo's door de schuivertjes of verscherpen komen. Het verscherpen heb ik gedaan in PS met de High Pass filter...
            Om je uit de droom te helpen: met de High pass filter kan je net zo goed (of slecht) halo's
            veroorzaken. Met de 'dekkingsgraad/opacity' kan je dat heel fijn afstellen.
            Van waardering geniet ik.
            Van kritiek leer ik.

            Comment


            • #7
              Re: Bloemenpracht

              Ik heb altijd de High Pass filter gebruikt om te verscherpen. Hier op het forum geleerd... Dus moet ik een waarde ingeven en dan met Opacity spelen om te kijken wat het beste resultaat geeft?
              Wat is dan een betere manier van verscherpen?

              Bedankt Plaatwerker!

              Tom
              Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
              Mijn Website

              Comment

              Working...
              X