Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ghost's on the beach

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ghost's on the beach



    Klik hier voor grotere foto

    ISO: 400
    Belichting: 0.8 sec.
    Diafragma: 25.0
    Brandpuntsafstand: 22mm
    mvg Bruno D.G.
    Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

  • #2
    Re: Ghost's on the beach

    ik kan dit best smaken!!
    de ghosts zijn geweldig

    Comment


    • #3
      Re: Ghost's on the beach

      Mooie kleuren en mooie ghosts
      grt. Ria

      Comment


      • #4
        Re: Ghost's on the beach

        Heel mooi, het lijkt wel of ik op planeet Nibiru geland ben. Die pier in de verte had er voor mij wel niet bij gemoeten, ik zie daar ook wat rare artefacten precies, vooral op de grotere versie.

        Hoe heb je dit effect trouwens bereikt, als ik weten mag?

        Comment


        • #5
          Re: Ghost's on the beach

          Deze vind ik buitengewoon... schitterend!
          NIKON D80 - 18-200mm - 50mm 1.4
          Bedankt om te kijken!

          Comment


          • #6
            Re: Ghost's on the beach

            Origineel en creatief beeld
            Mvg,
            EDdy
            Smaken verschillen

            Comment


            • #7
              Re: Ghost's on the beach

              Ik vind het gewoon helemaal niks en verder geef ik iedereen de kans dit de hemel in te prijzen.
              Van waardering geniet ik.
              Van kritiek leer ik.

              Comment


              • #8
                Re: Ghost's on the beach

                Oorspronkelijk geplaatst door Leonide Bekijk bericht
                Heel mooi, het lijkt wel of ik op planeet Nibiru geland ben. Die pier in de verte had er voor mij wel niet bij gemoeten, ik zie daar ook wat rare artefacten precies, vooral op de grotere versie.

                Hoe heb je dit effect trouwens bereikt, als ik weten mag?
                @ Leonide, ik heb er verschillende moeten maken hoor.
                Misschien heb je in een van de vorige posts gelezen dat ik geen statief bij had.
                Je ziet aan de sluitertijd dat hij wat langer open gezet is, de mensen stonden niet direct te dansen of te lopen op het strand. Om die reden heb ik de kamera dan tijdens het afdrukken langzaam met de hand links gedraaid, en dit kwam eruit. De rara artefacten op de ‘pier” daar ben ik wat slordig geweest blijkt. Eigenlijk is dat de landingsbaan van het vliegveld, ik heb de vliegtuigen die je zag weggewerkt (maar niet goed genoeg )


                Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                Ik vind het gewoon helemaal niks en verder geef ik iedereen de kans dit de hemel in te prijzen.
                @plaatwerker jouw visie respecteer ik hé.

                Aan iedereen, bedankt om te kijken.
                mvg Bruno D.G.
                Nikon D90 "Everything will be alright in the end, and if it's not alright, it's not yet the end !"

                Comment


                • #9
                  Re: Ghost's on the beach

                  Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                  Ik vind het gewoon helemaal niks en verder geef ik iedereen de kans dit de hemel in te prijzen.
                  En waarom vind je het helemaal niets? Hieraan heeft de TS dus totaal geen boodschap...
                  Dus als ik goed begrijp zal je alleen iets zeggen als het goed is. Kun je beter niets zeggen.
                  Dit is de beginnershoek dus zul je vaak foto's tegenkomen die je helemaal niets zul vinden.
                  Ze plaatsen hier foto's om geholpen te worden.

                  Nu on-topic: Ik vind het idee zeker niet slecht, alleen zou ik als je de mogelijk hebt een Nd filter of Polafilter zetten, een Pola-filter haalt je snelheid met 2 stops naar beneden.
                  Met een Nd kun je nog meer afhankelijk van welke je koopt, dan hoef je niet te bewegen met je camera, dan heb je nog steeds een mooi duidelijke strand, je ghots die je wou en mooi sluier water. Wel moet je dan een statief en afstandsbediening gebruiken. Ook worden met een Nd en Pola je kleuren levendiger. Ook zou ik bij deze die witte vlek linksboven wegcroppen. ook als je te kleine opening gebruikt treed er terug onscherpte in de foto omdat de lichtstralen een te felle buiging maken bij het intreden van je objectief naar sensor MAAR dit hangt ook af van welke objectief je gebruikt natuurlijk.
                  Last edited by corre1980; 26 mei 2012, 09:51.
                  Photography is a way to see the world in detail.
                  Fotograaf op rust

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ghost's on the beach

                    Knappe foto, Bruno.
                    Goed uitgedacht en uitgevoerd.
                    Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ghost's on the beach

                      Mag het even Bruno D.G.?

                      Oorspronkelijk geplaatst door corre1980 Bekijk bericht
                      En waarom vind je het helemaal niets? Hieraan heeft de TS dus totaal geen boodschap...
                      Dus als ik goed begrijp zal je alleen iets zeggen als het goed is. Kun je beter niets zeggen.
                      Dit is de beginnershoek dus zul je vaak foto's tegenkomen die je helemaal niets zul vinden.
                      Ze plaatsen hier foto's om geholpen te worden.
                      Wil je mij verplichten een opstel te schrijven met alle redenen waarom ik iets niet goed
                      vind? Waarom leg je zo'n verplichting niet op aan al het klapvee en de volgers? Bedenk
                      wel dat deze foto is geplaatst door een 'senior member' die - naar wij mogen aannemen -
                      al wat zelfkritiek heeft opgebouwd. Toch heeft hij deze foto geplaatst. Ik mag hem
                      negeren maar ik mag ook mijn mening geven. Kort en duidelijk en eerlijk. Niet
                      verhullend en vergoeilijkend. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
                      Je hebt me niet goed begrepen. Als je persoonlijke kritiek uit doe je dat beter in een
                      persoonlijk bericht OF je verdiept je eerst eens in de commentaren die ik al eerder heb
                      geschreven.

                      Bij voorbaat dank Bruno D.G.
                      (Ik denk dat jouw idee - zonder garantie op succes - wel voor herhaling vatbaar is maar
                      dan van statief en met een intervalschakeling. Zonder afwijkend gedrag geen
                      vooruitgang.)
                      Van waardering geniet ik.
                      Van kritiek leer ik.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ghost's on the beach

                        Oorspronkelijk geplaatst door Bruno D.G. Bekijk bericht
                        die heeft het hoor.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ghost's on the beach

                          Knap gedaan Bruno! Doet me direct denken aan DVD covers van ietwat mysterieuze films! Heel knap!

                          Tom
                          Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
                          Mijn Website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ghost's on the beach

                            Oorspronkelijk geplaatst door Plaatwerker Bekijk bericht
                            Mag het even Bruno D.G.?


                            Wil je mij verplichten een opstel te schrijven met alle redenen waarom ik iets niet goed
                            vind? Waarom leg je zo'n verplichting niet op aan al het klapvee en de volgers? Bedenk
                            wel dat deze foto is geplaatst door een 'senior member' die - naar wij mogen aannemen -
                            al wat zelfkritiek heeft opgebouwd. Toch heeft hij deze foto geplaatst. Ik mag hem
                            negeren maar ik mag ook mijn mening geven. Kort en duidelijk en eerlijk. Niet
                            verhullend en vergoeilijkend. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
                            Je hebt me niet goed begrepen. Als je persoonlijke kritiek uit doe je dat beter in een
                            persoonlijk bericht OF je verdiept je eerst eens in de commentaren die ik al eerder heb
                            geschreven.

                            Bij voorbaat dank Bruno D.G.
                            (Ik denk dat jouw idee - zonder garantie op succes - wel voor herhaling vatbaar is maar
                            dan van statief en met een intervalschakeling. Zonder afwijkend gedrag geen
                            vooruitgang.)
                            Ja, je had miss gelijk met dat ik je PM had moeten sturen.
                            Maar ik vond dat deze kritiek nogal zeer hard was, en dat je een indruk
                            gaf van totale afbreuk van de foto. Met die "senior member" hou ik geen rekening
                            want heeft totaal geen waarde op een forum. Dit heeft gewoon betrekking op het aantal berichten de TS heeft gemaakt. dit kunnen comm. of Foto plaatsingen zijn.
                            Ik kan ook 50000 comm. geven met goed, slecht als comm en is snel gedaan en senior member statuut halen. Maar heb ik daarom betere foto's gemaakt omdat ik die titel heb? neen dus... Heb ik daardoor een hoger aanzien op deze forum? Ja waarschijnlijk wel ja wegens die titel... omdat dit een foute indruk geeft.
                            Photography is a way to see the world in detail.
                            Fotograaf op rust

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ghost's on the beach

                              Knap idee en uitvoering. Mooi kleurenpallet.

                              @ plaatwerker : deze keer geen commentaar op uw" stokpaardje" het histrogram ?

                              Prachtige foto,Bruno.
                              Groeten. Ronald

                              Comment

                              Working...
                              X