Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Met een projector in de studio

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Met een projector in de studio

    Ik speel met het idee om de achtergrond van een shoot te maken met een LCD projector. Geprojecteerd op een lichtgrijze "rol".

    Ik denk aan een 1. een feeeriek bos en 2. wolken

    Iemand ervaring want ik kan het op voorhand niet testen?
    Mijn inziens met snoots/grids en low power flitsen want anders gaan die flitsers het "beeld" wegflitsen denk ik?

    In PP komen er nog layers met fog over dus details zijn niet zo belangrijk, kan dus wel met kleine DOF werken.

    Graag jullie ervaringen en tips!
    Thxs.
    Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
    BE-Wommelgem
    .: 20D & D700 :.

  • #2
    Re: Met een projector in de studio

    zou dit doel niet veel makkelijker (en beter?) bereikbaar zijn via een goed belichte foto met chromakey als achtergrond in combinatie met een andere goede foto van wolken, een bos, enz.... ?
    "Just do it !"

    http://jr52.be/index.html

    Comment


    • #3
      Re: Met een projector in de studio

      Heb dit ooit eens geprobeerd op een witte infini. Je moet inderdaad het licht zo zetten dat er geen licht op de achtergrond valt en de flitsen helemaal dichtdraaien om te compenseren met het zwakkere licht van de beamer. Heb toen in de studio gewerkt op ISO 800, F 4.5 en 1/30 sec, maar dan nog was ik niet tevreden. De kleuren van de achtergrond kwamen mooi uit, maar met een beamer kan je nooit een mooi contrastrijke achtergrond krijgen. Wat zwart moest zijn was grijs. In principe zou je met een grijze achtergrond meer succes moeten hebben natuurlijk.

      Het zag er wel minder fake uit dan de meeste chromakeyfoto's die ik al gezien heb. :-)

      Comment


      • #4
        Re: Met een projector in de studio

        Mja, ik heb nu een beamer (ik mag die lenen) en die BG, chromakey zou ik moeten zien wat dat is maar dat zal niet in mijn schuif liggen denk ik.

        Een optie waar ik aan denk ik het model te shooten vavan opstatief en dan steeds de BG opnieuw vanuit die hoek te shooten zonder flitsers.

        Shhot is npg even maar ik ga het die dag toch eens proberen.

        Het worden settings voor bet zwaardere photoshopwerk, phantasy dus mss kunnen de speciakisten er wel wat mee.

        Thxs!
        Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
        BE-Wommelgem
        .: 20D & D700 :.

        Comment


        • #5
          Re: Met een projector in de studio

          Heb het geprobeerd, maar het is niet gemakkelijk. Flitsers heb je nodig, als je met de beamer op het model schijnt, heb je schaduw op de achtergrond. Als je flits de achtergrond raakt, wordt je achtergrondtekening niet meer zichtbaar. Je sluiter moet ook overeenkomen met de het aantal Hertz van je beamer.

          Comment


          • #6
            Re: Met een projector in de studio

            ik heb het nog nooit geprobeert zelf dus kan er niks van zeggen.....maar ben je niet beter af alles gewoon in fotoshop te doen,het lijkt me nogal een gedoe eerlijk gezegd.....(lees de reactie van lennert)
            http://www.jvs-photography.be/

            Comment


            • #7
              Re: Met een projector in de studio

              Helemaal photoshop kan natuurlijk ook hé.
              Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
              BE-Wommelgem
              .: 20D & D700 :.

              Comment


              • #8
                Re: Met een projector in de studio

                I had several assignments during the course of the day this past Friday but this set of images for Zachary Scott Theatre was the most ...

                denk dat deze blogpost beschrijft wat jij wil doen ?
                Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

                Comment

                Working...
                X