Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik heb de top bereikt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik heb de top bereikt

    Voorlopig zijn de slakjes en ik beste vriendjes. 't zijn zo'n dankbare wezentjes, ik krijg er leuke schietplaatjes mee. Na het werk verdienen ze wel een slablaadje.
    Momenteel zoek ik ze op maar binnenkort komen ze zelf nog vragen om op de foto te mogen.

    Nikon D 5000
    FL 40 mm
    BT 1/1000
    F 5.6
    iso 200

    1.


    2.

    Last edited by Loeky; 25 mei 2012, 06:04. Reden: slak wat scherper

  • #2
    Re: Ik heb de top bereikt

    Hallo Loeky, zou het kunnen dat het scherpstelpunt net ietske te laag ligt ?
    Mvg.

    Comment


    • #3
      Re: Ik heb de top bereikt

      @ vosse : ik zou het echt niet weten. Normaal gezien kies ik tussen de ogen, maar bij het nakijken van de foto, kan scherpstelpunt zich soms verschuiven. Heb ik gisteren 1 maal gezien, maar weet niet meer of ik al een paar foto's zo genomen had of niet.
      al mijn aandacht ging deze keer vooral naar de compositie.
      Geen nood ik kan steeds opnieuw proberen. Koos voor deze foto omwille van de kleur en houding van de slak.
      Ik heb hem nu plaatselijk scherper gemaakt en me op de slak gericht. Ik hoop dat het dan minder opvalt. een oog laat zich immer graag bedriegen. Maar ik zal voor vandaag zeer zeker hierop letten. Althans bedankt.

      Ik probeer vanalles uit. Scherpte op slechts klein punt, volledige scherpte, maar las onlangs dat ik te dicht bij mijn voorwerp komt en dat maakt denk ik dat mijn slak plaatselijk scherp is. Maar soms vind ik dat ook mooi dat de slak scherp is en het huisje onscherp. Het heeft allemaal iets.
      Zal blijven oefenen totdat ik mijn ding gevonden heb.

      PS : voor diegenen die geïnteresseerd zijn en niet weten waar naartoe Leuven in Scene begint deze week-end.
      Last edited by Loeky; 25 mei 2012, 06:16. Reden: kleine mededeling voor geïnteresseerden

      Comment


      • #4
        Re: Ik heb de top bereikt

        leuke foto met inderdaad mooie kleuren

        Comment


        • #5
          Re: Ik heb de top bereikt

          ik vind em mooi !!!!
          facebook
          Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

          Comment


          • #6
            Re: Ik heb de top bereikt

            Is een mooie, scherptepunt ligt goed. Mooie BG ook
            Photography is an art of observation.

            Comment

            Working...
            X