Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ruis op de fotoos

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ruis op de fotoos

    Duidelijk een vraag voor in de beginnershoek

    Ik heb gemerkt dat op al mijn fotoos een soort ruis te zien is, ik heb de verschillende ISO's al geprobeerd dus ik weet echt niet aan wat het kan liggen...

    Ben mij al gaan bevragen in een gespecialliseerde winkel, hier vertelde ze me dat dit kan liggen aan de 'oudheid' van mijn toestel maar ze blijven natuurlijk verkopers hé...

    Weet iemand aan wat het ECHT kan ligge?!?

    Grtjs, Nena

  • #2
    Re: Ruis op de fotoos

    Kun je eens wat foto's laten zien en welk toestel
    Robby BB
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

    Comment


    • #3
      Re: Ruis op de fotoos

      Denk niet dat je bericht hier thuis hoort, dit gedeelte dient om foto's van beginners te plaatsen.
      Je kan je vraag beter stellen bij camera's denk ik. Het zou handig zijn als we wisten welke camera je gebruikt, welk objectief je gebruikt en misschien een foto waar we het ruis kunnen zien.
      Wat wel is, is dat hoe hoger je iso, hoe meer ruis je gaat waarnemen. Bij oudere camera's gaat dit in vergelijking met nieuwere camera's inderdaad veel sneller.
      Vb : met mijn D80 50mm 1.8 krijg ik al ruis bij iso 640, waarschijnlijk kan je met een D7000 veel hogere iso's aan vb 6400 of meer.

      Mvg John
      http://www.flickr.com/photos/johncoopmans/

      Comment


      • #4
        Re: Ruis op de fotoos

        Bij deze is de topic verplaatst.

        Mvg,
        Mod-!Bart

        Comment


        • #5
          Re: Ruis op de fotoos

          meestal gebrek aan licht.

          Comment


          • #6
            Re: Ruis op de fotoos

            wiki to the rescue!

            Hier zie je welke soorten "ruis" er kan bestaan:
            Vooraleer je iemands advies volgt, beoordeel zeker hun foto's eens :)
            Flickr album Homepage

            Comment


            • #7
              Re: Ruis op de fotoos

              Oorspronkelijk geplaatst door JohnCoopmans Bekijk bericht
              Denk niet dat je bericht hier thuis hoort, dit gedeelte dient om foto's van beginners te plaatsen.
              Je kan je vraag beter stellen bij camera's denk ik. Het zou handig zijn als we wisten welke camera je gebruikt, welk objectief je gebruikt en misschien een foto waar we het ruis kunnen zien.
              Wat wel is, is dat hoe hoger je iso, hoe meer ruis je gaat waarnemen. Bij oudere camera's gaat dit in vergelijking met nieuwere camera's inderdaad veel sneller.
              Vb : met mijn D80 50mm 1.8 krijg ik al ruis bij iso 640, waarschijnlijk kan je met een D7000 veel hogere iso's aan vb 6400 of meer.

              Mvg John
              Ik vind op mijn 7D iso 800 al ruim genoeg , met de 5DmkII gaan we veel hoger .
              Zou wel goed zijn als TS eens wat instellingen moest laten weten van zijn toestel en eventueel een foto posten.
              Last edited by François02; 26 mei 2012, 13:47. Reden: extra tekst

              Comment


              • #8
                Re: Ruis op de fotoos

                Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                Ik vind op mijn 7D iso 800 al ruim genoeg , met de 5DmkII gaan we veel hoger .
                Zou wel goed zijn als TS eens wat instellingen moest laten weten van zijn toestel en eventueel een foto posten.
                Een ISO waarde op zich zegt niet veel. Het aanwezige licht is ook belangrijk voor het kiezen van de hoogst aanvaardbare ISO waarde. Als er voldoende/veel licht aanwezig is, kan ik gerust tot ISO 1600 gaan op m'n 550D (mits gebruik van Topaz Denoise achteraf). Is er weinig licht aanwezig, dan moet ik nog niet eens denken aan ISO 1600.
                550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                Comment


                • #9
                  Re: Ruis op de fotoos

                  Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                  Een ISO waarde op zich zegt niet veel. Het aanwezige licht is ook belangrijk voor het kiezen van de hoogst aanvaardbare ISO waarde. Als er voldoende/veel licht aanwezig is, kan ik gerust tot ISO 1600 gaan op m'n 550D (mits gebruik van Topaz Denoise achteraf). Is er weinig licht aanwezig, dan moet ik nog niet eens denken aan ISO 1600.
                  Ik spreek wel zonder ruisonderdrukkingsprogramma , daarom dat ik in de winterperiode s'avonds enkel nog de 5DmkII gebruik , en daar sta ik versteld van wat er nog voor een beeld uitkomt op iso 25600 .Dit alles tijdens hondentraining met een f2.8 lens.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ruis op de fotoos

                    Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                    Ik spreek wel zonder ruisonderdrukkingsprogramma , daarom dat ik in de winterperiode s'avonds enkel nog de 5DmkII gebruik , en daar sta ik versteld van wat er nog voor een beeld uitkomt op iso 25600 .Dit alles tijdens hondentraining met een f2.8 lens.
                    Ik fotografeer altijd in RAW, dus dan is het achteraf gebruiken van noise reduction software zo ongeveer verplicht. Behalve bij zeer lage ISO waardes, maar zelfs dan zal ik noise reduction software uitproberen om te zien of het resultaat nog verbeterd kan worden zonder zichtbare details te verliezen. Behoort samen met Unsharp Mask tot mijn standaard workflow.
                    550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ruis op de fotoos

                      Oorspronkelijk geplaatst door Noens Bekijk bericht
                      Duidelijk een vraag voor in de beginnershoek

                      Ik heb gemerkt dat op al mijn fotoos een soort ruis te zien is, ik heb de verschillende ISO's al geprobeerd dus ik weet echt niet aan wat het kan liggen...

                      Ben mij al gaan bevragen in een gespecialliseerde winkel, hier vertelde ze me dat dit kan liggen aan de 'oudheid' van mijn toestel maar ze blijven natuurlijk verkopers hé...

                      Weet iemand aan wat het ECHT kan ligge?!?

                      Grtjs, Nena
                      Als je overal net zo zorgvuldig mee bent als met je vraag stellen kan het ook wel aan jezelf liggen
                      Maar goed, als je nu eens uitleg welk toestel, welke omstandigheden en een paar resultaten laat zien kun je misschien een zinnig antwoord verwachten.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

                      Comment

                      Working...
                      X