Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mijn eerste upload !! uitgenomen die in de challenge dan

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • mijn eerste upload !! uitgenomen die in de challenge dan



    hij is mss een beetje donker...maar zelf vind ik hem wel geslaagd, het waaide, de zon zat op mijn lcd scherm...
    is met panasonic lumix, compactcamera
    binnenkort een spiegelrefleeeeex hihi
    bevinden altijd welkom !!!!!
    groetjes jill.
    facebook
    Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

  • #2
    Re: mijn eerste upload !! uitgenomen die in de challenge dan

    Je geeft het zelf aan dat hij te donker is vooral omdat deze in de zon is genomen.
    Feitelijk is donker niet het juiste woord maar de foto mag wat opgefrist worden.
    Robby BB
    Minder tijd achter de computer
    Is meer tijd achter de camera

    Comment


    • #3
      Re: mijn eerste upload !! uitgenomen die in de challenge dan

      Ik vind het ook erg mooi maar kan geen kwaad om de pluisjes wat op te lichten via middentoonschuiverkes. Dat geeft wat meer pit aan je foto.

      Comment


      • #4
        Re: mijn eerste upload !! uitgenomen die in de challenge dan

        Als je handmatig instelt kan je wellicht op jouw lcd-scherm ook reeds naar het histogram
        kijken. Dat schiet aan de rechterzijde nogal tekort. 1/1000s heeft denkelijk onvoldoende
        licht op de sensor laten vallen. Hij is ook nogal ruizig. Ik zou het nog eens overdoen.
        Van waardering geniet ik.
        Van kritiek leer ik.

        Comment


        • #5
          Re: mijn eerste upload !! uitgenomen die in de challenge dan

          bedankt om jullie reacties !!

          aan de ene kant vind ik het wel iets hebben de donkere touch erin.
          ik vind het kopje en de voetjes van de pluisjes zo mooi uitkomen, maar inderdaad mijn pluisjes zelf zijn wel iets ranzig ja...

          middentoonschuivertjes?? nog nooit van gehoord, haha straks es opzoeken

          ja ik kan zo'n histogram op mijn scherm zetten, heb het in die 6 jaar nu nog nooit gebruikt...erg gewoon !! kwam dus ook niet in mijn gedachten op, aangezien het geen gewente is, ja ik heb handmatig ingesteld, maar door de zon die in mijn scherm zat...zal es zo'n histogram gebruiken, kan je beter zien eh.
          wel ik sukkelde eigenlijk beetje met de belichting, en aangezien het wat winderig was, leek 1/1000 mij het beste, nu, ik moet wel zeggen, ik ben pas sinds kort eigenlijk handmatig bezig en is nog wat zoeken, vooral het samenspel tussen diafragma opening en sluitertijd, maar ik vind het resultaat toch wel ok

          facebook
          Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

          Comment


          • #6
            Re: mijn eerste upload !! uitgenomen die in de challenge dan

            dit waren gisteren mijn éérste pluisjes, kan ook véél beter, natuurlijk, maar toch?
            als mijn spaarpotje vol is voor de macrolens voor op de toekomstige spiegelreflex, zal het mooier worden vooral door de achtergronden die ècht vaag worden,
            ik heb ondervonden als je inzoomt, dan macro, dan de achtergrond veel zachter is dan dat je van dichtbij trekt
            ik kijk er naar uit !!!

            facebook
            Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

            Comment

            Working...
            X